سرهنگ حسن دانایار در نشست ستاد راهبری تصادفات استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وضعیت کمربندی یاسوج افزود: تلاشهایی برای کاهش تلفات و تصادفات در این کمربندی صورت گرفت اما با این وجود تنها کمربندی در کشور است که با این وضعیت تصادفات و تلفات مواجه است.
وی اظهار کرد: تمام بارهای ترافیکی که از شهر یاسوج تردد میکنند از کمربندی یاسوج عبور می کنند و این کمربندی از نقطه حادثه خیز به محدوده حادثه خیز تبدیل شده است.
رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: کمربندی یاسوج به یک محدوده حادثه خیز تبدیل شده یعنی هر لحظه در نقطه ای از این کمربندی باید منتظر تصادفی باشیم و رخ می دهد.
سرهنگ دانایار تصریح کرد: روزانه سه تیم گشت پلیس راه استان در کمربندی ۱۲ کیلومتری یاسوج حضور دارند.
وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۱ نفر در کمربندی یاسوج جان خود را از دست دادند که انتظار داریم که بهره برداری و تکمیل چند کیلومتر باقیمانده این کمربندی تسریع یابد.
رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تعطیل شده پروژه اصلاح کمتر یک کیلومتر و پل «تنگاری» عنوان کرد: سلن داری در اجرای پروژه باعث فرونشست این محدوده شده که قرار بود ظرف سه ماه اصلاح، تکمیل و تحویل شود اما با این وضعیت زمستان امسال به نقطه حادثه خیز تبدیل میشود.
دانایار با اشاره به افتتاح ناقص با جاده پاتاوه به دهدشت تاکید کرد: پلیس راه افتتاح این جاده را تایید نکرد و به دلیل نواقصات این جاده ظرفیت حجم تردد و ترافیک هم اکنون را ندارد.
وی ادامه داد: در ۶ ماهه نخست امسال شاهد افزایش ۳۰۰ درصدی تصادفات در جاده یاسوج به اقلید به دلیل افتتاح آزادراه شیراز به اصفهان و تمایل مردم برای عبور از این جاده برای طی کردن مابقی مسیر سفر خود از این آزادراه بوده ایم.
رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: چهار پاسگاه پلیس راه در استان کهگیلویه و بویراحمد نیاز داریم که پلیس راه پاتاوه به دهدشت هم اکنون در یک کارگاه مستقر است و ساخت این چهار پاسگاه تدابیر لازم اندیشیده شود.
به گزارش ایسنا، دانایار بیان کرد: رها شدن پروژههای عمرانی راهسازی نیمه کاره استان کهگیلویه و بویراحمد به نقطه حادثه خیز و یا به محدوده حادثه خیز تبدیل شدهاند.
انتهای پیام
نظرات