• شنبه / ۲۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۹:۱۶
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1403072821753
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

استاندار عنوان کرد

افزایش ۱۲ درصدی تصادفات کهگیلویه و بویراحمد در نیمه نخست امسال

افزایش ۱۲ درصدی تصادفات کهگیلویه و بویراحمد در نیمه نخست امسال

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تصادفات این استان در نیمه نخست امسال افزایش ۱۲ درصدی داشت.

«یدالله رحمانی» روز شنبه ۲۸ مهرماه ۱۴۰۳ در نشست شورای راهبری تصادفات، آمار ارائه شده از افزایش ۱۲ درصدی تصادفات و حوادث رانندگی در استان را نگران کننده عنوان کرد و افزود: طبق گزارش پلیس تصادفات استان در سال گذشته کاهش داشت اما در ۶ ماه امسال تصادفات و حوادث رانندگی استان ۱۲ درصد افزایش یافت.
وی با بیان اینکه کاهش میزان تصادفات، رفع مشکلات ترافیکی و افزایش سطح ایمنی در شهرها و راه‌ها در اولویت دستگاه‌های متولی در استان باشد، اظهار کرد: بهره‌برداری از جاده «پاتاوه به دهدشت» و از جهتی افزایش تردد مسافران استان‌های جنوبی از محور «یاسوج-اقلید» جهت تردد از آزاد راه شیراز به اصفهان، منجر به افزایش آمار تصادفات استان شده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: نواقصات این محورها از جمله محور «پاتاوه به دهدشت» احصا و طی نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی برای پیگیری مشکلات و اختصاص اعتبار ارائه شود. جاده ساخته می‌شود که به بهبود وضعیت ترافیک و کاهش تلفات انسانی کمک کند اما با بهره‌برداری از جاده پاتابه به دهدشت این موضوع برعکس شده و تصادفات زیادی در این جاده رخ داده است که باید در اسرع وقت نسبت به نواقصات این جاده اقدام شود.
رحمانی بر پیگیری اداره کل راه و شهرسازی برای اختصاص اعتبار از محل اوراق به پروژه «پاتاوه به دهدشت» تاکید و تصریح کرد: در سفر دور دوم رئیس جمهور شهید به استان مبلغ ۴۸۰ میلیارد تومان برای اصلاح مسیر محور بابامیدان - یاسوج - سمیرم اختصاص داده شد اما این مبلغ اشتباهی به اسم کمربندی یاسوج اختصاص یافت که معاون عمرانی استانداری و مدیرکل راه و شهرسازی از نهاد ریاست جمهوری این مهم را پیگیری و تا پایان هفته آینده گزارش دهند.
رحمانی به وجود ۱۵ نقطه حادثه خیز شهری در سه شهر یاسوج با ۱۰ نقطه، گچساران با سه نقطه و دهدشت با دو نقطه اشاره و اظهار کرد: شهرداران استان در زمینه رفع نقاط حادثه خیز درون شهری پیگیری و اقدامات لازم را انجام دهند.
وی عنوان کرد: با گذشت سال‌ها استان هنوز فاقد سیستم پایش تصویری است که پایش تصویری و هوشمندسازی در شهرهای استان در دستور کار قرار گیرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مشکل کمبود پارکینگ مطرح شده از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی در سطح شهر یاسوج گفت: شهرداری یاسوج چند نقطه به عنوان پارکینگ را جانمایی کند تا وضعیت ترافیکی تا حدودی حل شود.
وی اظهار کرد تنها کمربندی کشور که با این وضعیت مواجه است تصادفات زیادی در آن رخ می‌دهد کمربندی یاسوج است و باید مشکلات آن رفع و هرچه سریع‌تر افتتاح و به بهره‌برداری برسد.
رحمانی بر اصلاح فرهنگ رانندگی در استان تاکید کرد و افزود: برخی از جرائم رانندگی بازدارنده نیست که باید هزینه تخلفات رانندگی را افزایش دهیم اما با فرهنگ سازی به نحوه بهتری می توان به این موضوع پرداخته شود.
به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: جانمایی یا خرید زمین برای پاسگاه‌های پلیس راه یاسوج به اقلید و پاتابه به دهدشت اقدامات لازم انجام شود.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha