• شنبه / ۲۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۷:۰۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403072821665
  • خبرنگار : 30147

شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی راهی برای نشان دادن توانمندی‌های زنان روستایی

شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی راهی برای نشان دادن توانمندی‌های زنان روستایی

ایسنا/خراسان رضوی یکی از زنان کارآفرین شهرستان بجستان حضور در نمایشگاه‌های مختلف از جمله نمایشگاه‌های بین‌المللی را راهی برای نشان دادن توانمندی‌های زنان روستایی در روستاها و مناطق عشایری دورافتاده دانست.

اعظم صلاحی که به نمایندگی از زنان کارآفرین خراسان رضوی در نمایشگاه بین‌المللی عرضه مستقیم محصولات تولیدی زنان روستایی و عشایری در تهران شرکت کرده بود، به خبرنگار ایسنا گفت: در این نمایشگاه که از ۳۲ استان در آن حضور داشتند دستاوردهای زنان روستایی و عشایری و محصولاتی که کار دست خود زنان توانمند ایران بود به‌نمایش گذاشته شد.

وی با اشاره به اینکه امروز (۲۸ مهر ماه) آخرین روز این نمایشگاه بود، ادامه داد: صنایع دستی، فرت‌بافی، سفالگری و خشکبار از جمله تولیدات و محصولات زنان روستایی بود که در نمایشگاه عرضه شد.

این زن کارآفرین با بیان اینکه هنوز آنگونه که باید توانمندی‌های زنان روستایی به جامعه معرفی نشده است، اظهار کرد: زنان روستایی در کشور مغفول مانده‌اند، در صورتی که در توسعه روستا نقش بسیار با اهمیتی دارند.

وی با تأکید بر اینکه در توسعه روستا باید بیش از این، از توان زنان استفاده شود، گفت: بدون شک اگر به زنان توجه شود بسیاری از مشکلات روستاها را می‌توان برطرف کرد.

او شرکت در این‌گونه جشنواره‌ها را برای معرفی توانمندی‌های زنان روستایی بسیار با اهمیت دانست و بیان کرد: بسیاری از مشاغل قدیمی مانند فرت‌بافی و گلیم‌بافی توسط زنان روستایی احیا شده است.

وی با بیان اینکه نقش زنان را در توسعه اقتصاد نباید نادیده گرفت، اظهار کرد: توانمندسازی زنان روستایی باید راهبرد تمام مسئولان باشد.

صلاحی با تأکید بر اینکه زنان برای توسعه کسب و کارشان در روستاها نیازمند تسهیلات ارزان‌قیمت هستند، گفت: امیدواریم به زنان روستایی توجه بیشتری شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha