• شنبه / ۲۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۱۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403072821628
  • خبرنگار : 50348

امام جمعه اصفهان:

باید با مردم مدارا کرد / توقعات از استاندار جدید اصفهان زیاد است

باید با مردم مدارا کرد / توقعات از استاندار جدید اصفهان زیاد است

ایسنا/اصفهان نماینده ولی‌ فقیه در استان اصفهان گفت: همیشه شعار می‌دهیم که نوکر ملت هستیم و مردم‌سالاری در کشور حاکم است؛ این حرف‌ها باید از حالت شعار خارج شود و باور کنیم که خدمتگزار مردم هستیم. در دین اسلام خدمت به مردم یکی از بالاترین عبادت‌هاست و روایت‌های زیادی در این مورد داریم و باید به مردم مثل یکی از اعضای خانواده خودمان خدمت کنیم. 

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در آیین تکریم و معارفه استاندار جدید اصفهان که امروز شنبه، ۲۸ مهرماه با حضور محمدجواد ظریف، معاون راهبردی رئیس جمهوری و اسکندر مومنی، وزیر کشور برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای اسلام به ویژه شهیدان آیت‌الله رئیسی و سیدحسن نصرالله، اظهار کرد: استاندار پیشین برای استان به ویژه در مسئله آب زحمات زیادی کشید؛ استاندار جدید هم زمانی که در شهرداری بود، خدمات خوبی داشت و امیدوارم بتوانند پروژه‌های آب استان را ادامه دهند و شاهد اقدامات خوب‌شان باشیم. توقعات از آقای جمالی‌نژاد بالاست و امیدواریم که در استانداری هم مثل شهرداری موفق باشد.

امام جمعه اصفهان با اشاره به آیه شریفه «لِلَّذِینَ أَحْسَنُوا الْحُسْنَیٰ وَزِیَادَةٌ ۖ وَلَا یَرْهَقُ وُجُوهَهُمْ قَتَرٌ وَلَا ذِلَّةٌ ۚ أُولَٰئِکَ أَصْحَابُ الْجَنَّةِ ۖ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ» یادآور شد: در این آیه احسان کردن، همان خدمت به خلق‌الله است؛ خداوند به کسانی که بر مردم خدمت می‌کنند، ثواب کار خوب را می‌دهد و در روز قیامت با صورت نورانی و سربلند به بهشت داخل می‌شوند. باید با مردم مدارا کرد، بسیاری از قوانین خشک هستتد و باید در مقابل این موارد عاقلانه برخورد کرد. دامداری و کشاورزی برای کشور اهمیت بالایی دارد و باید با در قبال این موارد مدارا کرد؛ محیط زیست نباید محیط ایست باشد؛ اگر به فرض در روستایی چهار بُز کوهی وجود دارد، به بهانه آنها مانع خانه‌سازی روستاییان نشوید. باید رضایت مردم را جلب کرد، همه باید بدانند که بدون مردم نمی‌شود کاری انجام داد.

وی افزود: سر تقسیط مالیات سخت‌گیری نکنید و همیشه تکریم ارباب رجوع را مدنظر قرار دهید. پیامر اسلام(ص) فرمودند همان‌طور که برای رسالت مبعوث شدن، برای مدارا با مردم نیز مبعوث شدم. نمی‌گویم که بر خلاف قانون عمل کنید اما اگر قرار است بغلتید، به سمت مردم متمایل شوید.

امیدوارم همه ما سرباز باشیم

محمدرضا جان‌نثاری، معاون سیاسی استاندار اصفهان نیز اظهار کرد: سرباز کسی است که جانش را در دست گرفته و در رکاب فرمانده عمل می‌کند و مطیع امر مولا است.

او ادامه داد: سربازی، به همه کنشگری‌های سرباز می‌گویند و سنگر جایی است که سرباز در آن خدمت می‌کند. قطعاً سرباز بودن اصالت دارد و وقتی کسی سرباز است دیگر سنگر خیلی‌ مهم نیست و در این سنگر یا سنگری دیگر چه فرقی می‌کند. 

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان گفت: حدود ۳ سال در محضر آقای مرتضوی بودم و شهادت می‌دهم که در اعتقاد، سرباز ولایت بود و هیچ‌ شکی در آن نیست. تأکید او همیشه سرباز بودن برای ولایت بود، مردم‌داری و اهل تجمل نبودن از صفات او بود و توانست ۳ سال به‌عنوان امین رئیس‌ جمهوری شهید به اصفهان خدمت کند.

جان‌نثاری افزود: امیدوارم همه ما سرباز باشیم؛ سنگر فرقی ندارد. برای برادر عزیزم آقای جمالی‌نژاد آرزوی موفقیت دارم و ان‌شاءالله بتوانند خدمات شایسته‌ای انجام دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha