• شنبه / ۲۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۳
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403072821543
  • خبرنگار : 50181

در نشست سازمان‌های نظام صنفی رایانه غرب کشور عنوان شد

لزوم افزایش سهم استان‌های غرب کشور از «اقتصاد دیجیتال»

لزوم افزایش سهم استان‌های غرب کشور از «اقتصاد دیجیتال»

ایسنا/کرمانشاه در نشست روسای سازمان‌های نظام صنفی رایانه استان‌های غرب کشور به میزبانی کرمانشاه، بر لزوم افزایش سهم این استان‌ها از اقتصاد دیجیتال تاکید شد.

به گزارش ایسنا، ابوالفضل محمدی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه، امروز (۲۸ مهر) در این نشست که با حضور روسای نظام صنفی رایانه و مدیران ICT استان‌های غرب کشور برگزار شد،  از ظرفیت قابل توجه استان‌های غرب کشور در حوزه اقتصاد دیجیتال یاد کرد و گفت: در حال حاضر سهم این استان‌ها از اقتصاد دیجیتال کشور متناسب با ظرفیت‌ آنها نبوده و بسیار کم است.

وی بر لزوم استفاده حداکثری از فرصت‌هایی که این استان‌ها در حوزه ICT دارند تاکید کرد و یادآور شد: استفاده از این ظرفیت‌ها نیازمند همراهی بخش خصوصی و دولتی و حمایت حاکمیت است.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه با بیان اینکه در استان کرمانشاه اقدامات قابل توجهی برای استفاده از ظرفیت‌های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات صورت گرفته، راه‌اندازی کارگروه اقتصاد دیجیتال را از جمله این اقدامات برشمرد که جلسات آن نیز به صورت مستمر برگزار می‌شود.

محمدی در ادامه از برگزاری نمایشگاه الکامپ و تلکام در دهه سوم آبان در کرمانشاه خبر داد و گفت: این نمایشگاه فرصتی مغتنم برای حضور استان‌های غرب کشور است و حتی می‌توانند با استفاده از ظرفیت کشور عراق رویکردی بین‌المللی نیز داشته باشند.

مصیب محبی رئیس سازمان نظام صنفی رایانه کرمانشاه نیز از قدمت حدود ۱۳ ساله این تشکل یاد کرد و گفت: در این مدت چهار دستاورد مهم دنبال شده که شامل نظام بخشی به بازار حوزه فناوری اطلاعات، تربیت نیروی متخصص در حوزه فاوا، تسهیل‌گری و حمایت از تامین مالی شرکت‌ها و ایجاد فرصتی برای نمایش توانمندی‌های بخش خصوصی در حوزه فاوا بوده است.

وی از عضویت ۳۰۰ شرکت و ۹۰ مشاور در نظام صنفی رایانه کرمانشاه خبر داد و اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت ابلاغ بازرسی استان را دریافت کردیم که بر اساس آن دستگاه‌های دولتی موظف شدند صرفا از شرکت‌ها و همچنین مشاوران عضو نظام صنفی رایانه استفاده کنند.

محبی از حمایت مالی از شرکت‌های عضو نظام صنفی رایانه استان کرمانشاه از محل تسهیلات بند «الف» تبصره ۱۸ نیز خبر داد که رقم آن در سال ۱۴۰۱ حدود ۴۸۰ میلیارد ریال و در سال گذشته ۲۳۰ میلیارد ریال بوده است.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه کرمانشاه به برگزاری هشتمین دوره نمایشگاه الکامپ و دومین دوره تلکام در کرمانشاه بعد از شش سال اشاره و خاطرنشان کرد: این نمایشگاه که به زودی برگزار می‌شود فرصت خوبی برای حضور فعالین حوزه ICT استان‌های غرب کشور، شرکت‌ها، فروشگاه‌ها، دانشگاه‌ها، مراکز علم و فناوری و پارک‌های رشد، دستگاه‌های دولتی، بانک‌ها، سرمایه‌گذاران، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، استارت‌آپ‌ها و آزادکاران و ... است.

وی تاکید کرد: باید فرصتی برای حضور مدیران ارشد ملی، مدیران استانی، سرمایه‌گذاران و صاحبان صنایع، مدیران مناطق آزاد تجاری و خصوصا میهمانانی از عراق در این نمایشگاه فراهم شود.

محبی از بازار بسیار خوبی که در حوزه اقتصاد دیجیتال در عراق وجود دارد هم یاد کرد و با بیان اینکه استان‌های غرب کشور سهم کمی از این بازار دارند، گفت: این نمایشگاه فرصتی مغتنم برای افزایش سهم استان‌های غربی از بازار اقتصاد دیجیتال عراق است.

در این نشست فعالین حوزه ICT از پنج استان کرمانشاه، همدان، لرستان، کردستان و ایلام حضور داشتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
امروز ۱۶:۱۹

نزدیک به 15 سال است که قرار است شهرداری کرماشان به جای بلیت و پول در اتوبوسهای درون شهری از کارت الکترونیکی هوشمند استفاده کند. متأسفانه همین گام کوچک هم هنوز برداشته نشده است.