• شنبه / ۲۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403072821526
  • خبرنگار : 50666

دمای اصفهان بین ۸ تا ۱۲ درجه کاهش می‌یابد

دمای اصفهان بین ۸ تا ۱۲ درجه کاهش می‌یابد

ایسنا/اصفهان اداره کل هواشناسی استان اصفهان ضمن صدور هشدار سطح زرد از کاهش محسوس دما بین ۸ تا ۱۲ درجه خبر داد.

بین روزهای ۳۰ مهرماه تا ۳ آبان‌ماه، در اکثر مناطق استان با وزش بادهای نسبتاً شدید تا شدید روبه‌رو می‌شویم. در مناطق غربی و جنوبی طوفان لحظه‌ای رخ خواهد داد. همچنین در مناطق شرقی و شمالی استان احتمال خیزش گرد و غبار وجود دارد. در ارتفاعات و مناطق غربی و جنوبی نیز وقوع سرمازدگی و یخبندان پیش‌بینی می‌شود.

براساس پیش‌بینی‌ها دمای اصفهان در روزهای پیش رو بین ۸ تا ۱۲ درجه به‌طور محسوسی کاهش خواهد یافت. اثر مخاطرات جوی نیز در روزهای ۳۰مهرماه تا ۳ آبان‌ماه، مخصوصاً در نیمۀ غربی و جنوبی، در ارتفاعات فریدون‌شهر، شاهین‌شهر، میمه، بویین و میاندشت، چادگان، دهق، سمیرم، خوانسار، فریدن و گلپایگان خودنمایی خواهد کرد.

این مخاطرات با خسارت به تجهیزات شهری و برون‌شهری، مانند سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، سقوط اشیاء از ارتفاع همراه است. همچنین پیش‌بینی می‌شود که به صنعت برق‌رسانی استان هم آسیب برسد. خسارت به بخش کشاورزی، شکسته‌شدن نهال‌ها و درختان کهن‌سال از دیگر پیامدهای مخاطرات مذکور است. افزایش گرد و خاک نیز به کاهش دید و کیفیت هوا منجر می‌شود.

طبق توصیه‌های اداره کل هواشناسی استان اصفهان باید از پروازهای سبک با گلایدر و بالگرد خودداری کرد. فعالیت‌های عمرانی نیز باید با احتیاط دنبال شود. پارک خودرو در کنار درختان کهن‌سال و ساختمان‌های نیمه‌کاره نیز اقدامی پرخطر است. کشاورزان نیز باید به استحکام و سالمی پوشش‌ پلاستیکی گلخانه‌ها یا زمان محلول و بذرپاشی به محصولات دقت کنند.

به گزارش ایسنا و به‌ نقل از روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان اصفهان، خودداری از فعالیت‌های کوهنوردی و کویرنوردی نیز توصیه می‌شود. آماده‌کردن تأسیسات گرمایشی، مدیریت در مصرف نهاده‌های انرژی، اجرای تمهیدات لازم به‌منظور جلوگیری از سرمازدگی مزارع و باغات نیز نباید فراموش شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
امروز ۱۵:۵۲

آره والا باد برد فریدونشهرو.. الان نزدیک تیرونیم😅