• شنبه / ۲۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403072821496
  • خبرنگار : 50664

مدیرکل صمت استان مطرح کرد

خراسان رضوی؛ سومین استان برخوردار کشور

خراسان رضوی؛ سومین استان برخوردار کشور

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: به استناد گزارش موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی در رتبه‌بندی استان‌های کشور از نظر محرومیت و برخورداری، خراسان رضوی در حال حاضر سومین استان برخوردار کشور محسوب می‌شود.

امیررضا رجبی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: به استناد گزارش موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی در رتبه‌بندی استان‌های کشور از نظر محرومیت و برخورداری، با توجه به سطح توسعه‌یافتگی صنعتی، معدنی و تجاری و بر اساس شاخص‌های اشتغال بخش صنعت، معدن و تجارت، تعداد بنگاه‌های صنعتی و معدنی، سهم اشتغال صنعتی و معدنی استان از کل کشور، تعداد بنگاه‌های راکد صنعتی و معدنی، تعداد شهرک و ناحیه صنعتی، جمعیت، نرخ بیکاری و نرخ مشارکت، خراسان رضوی در حال حاضر سومین استان برخوردار کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به عملکرد صدور پروانه‌های بهره‌برداری صنعتی و ایجاد اشتغال در استان افزود: طی ۶ ماهه نخست سال جاری ۲۵۵ پروانه بهره‌برداری صنعتی (ایجادی و توسعه‌ای) با اشتغالزایی ۱۴ هزار و ۶۷۴ نفر و سرمایه‌گذاری ۲۴۵ هزار و ۴۴۸ میلیارد ریالی صادر شده است. از مجموع این مجوزها، ۱۶۱ پروانه بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری ۱۵۱ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریالی و اشتغال ۵۹۳۶ نفری در گروه صنایع معدنی قرار دارد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: جذب سرمایه‌گذاران صنعتی و صدور جواز تاسیس جهت احداث واحدهای جدید صنعتی و توسعه واحدهای موجود از دیگر فعالیت‌های اصلی این اداره بوده و در این راستا در ۶ ماهه نخست سال جاری ۶۵۶ مجوز با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری ۲۶۲ هزار و ۹۹۴ میلیارد ریال و پیش‌بینی ایجاد اشتغال ۱۶ هزار و ۶۹۳ نفر صادر شده است .

رجبی با بیان اینکه اشتغال ایجاد شده استان در بخش معدن حدود ۱۳ هزار نفر است، خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری انجام شده در این بخش ۶۶ هزار و ۵۲۷ میلیارد ریال است. خراسان رضوی یکی از استان‌های شاخص معدنی کشور بوده و ظرفیت‌های زیادی دارد و با توسعه اکتشافات معدنی و تکمیل زنجیره فرآوری صنایع معدنی جهش اقتصادی بزرگی در منطقه ایجاد خواهد شد.

وی اضافه کرد: اختصاص تسهیلات به معدن‌کاران از نیازهای اولیه آن‌ها است و می‌تواند رشد اکتشاف و فرآوری محصولات معدنی را رقم بزند و ضمن جلوگیری از خام‌فروشی، اشتغال و ارزش افزوده قابل توجهی در استان ایجاد کند.

 مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: در بخش معدن در ۶ ماهه نخست سال جاری در استان ۷۹ پروانه اکتشاف، ۲۳ گواهی کشف و ۸۰ پروانه بهره‌برداری معدن با مجموع سرمایه گذاری ۱۷ هزار و ۳۷۶ میلیارد ریال و اشتغال ۱۶۵۰ نفر صادر شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha