• شنبه / ۲۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۳
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403072821492
  • منبع : نمایندگی فارس

رئیس محیط زیست شهرستان:

شکارچیان تشی در شهرستان کازرون به دام افتادند

شکارچیان تشی در شهرستان کازرون به دام افتادند

ایسنا/فارس رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کازرون گفت: در گشت شب یگان حفاظت محیط زیست شهرستان کازرون در بخش ماهور خشت دو گروه از شکارچیان شب توسط مامورین اجرایی این اداره دستگیر شدند.

محمد امین بیرامی امروز، ۲۸ مهرماه با اعلام این خبر گفت: هر دو گروه اقدام به شکار تشی کرده بودند؛ از گروه اول دو تشی شکار شده،  دو تیهو و یک تشی زنده کشف شد، همچنین از گروه دوم، سه تشی به دست آمد.

وی تصریح کرد: تشی حیوانی شبیه به جوجه‌تیغی و بزرگتر از آن است که بزرگ‌ترین جونده ایران محسوب می‌شود. خارهای بلند روی بدن تشی این حیوان را از سایر پستانداران متفاوت می‌کند. 

بیرامی بیان کرد: این حیوان وحشی که عمدتا از ریشه، ساقه، برگ و میوه گیاهان تغذیه می‌کند در بیشتر زیستگاه‌ها اعم از جنگلی، کوهستانی، استپی و بیابانی و اطراف باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی زیست می‌کنند. 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کازرون یادآور شد: به دلیل نوع تغذیه این حیوان از ریشه‌ها معمولا کشاورزان میانه خوبی با آن ندارند. شکار این حیوان برای مصرف گوشت آن توسط برخی شکارچیان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی افراد در شهرها و روستاها همچنان به پیروی از اجداد و نیاکان و انسان‌های عهد باستان در درمان و تشخیص بیماری‌ها، روش‌های عجیب و غریبی را به کار می‌بردند، افزود: فرهنگ خرافه در این زمینه همچنان تداوم دارد و در استان فارس سالانه ده‌ها روباه، گرگ و خرس و تشی قربانی این فرهنگ نادرست می‌شوند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی محیط زیست فارس، بیرامی اضافه کرد: این خرافات باعث شده است تا باورهایی نادرست در مصرف گوشت برخی گونه‌های حیات وحش شکل گیرد، به طوری که زهره روباه برای سرطان، مغز پرنده برای پوشاندن حفره دندانی، فضولات حیوانی برای جلوگیری از بارداری، چربی روباه برای درمان ناشنوایی، عصاره سوسک برای درمان طاسی بخشی از این خرافات است؛ خرافاتی که هر سال حیات وحش زبان بسته را قربانی زیاده‌خواهی و خرافه‌پرستی انسان‌ها می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha