• شنبه / ۲۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۱
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403072821426
  • خبرنگار : 50300

بهرهی خبرداد

راه‌اندازی ۲ مرکز آموزش علمی‌کاربردی با تضمین اشتغال در اهواز و ماهشهر

راه‌اندازی ۲ مرکز آموزش علمی‌کاربردی با تضمین اشتغال در اهواز و ماهشهر

ایسنا/خوزستان سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی خوزستان از راه‌اندازی دو مرکز آموزش علمی کاربردی جدید با تضمین اشتغال در شهرهای اهواز و ماهشهر خبر داد.

کیانوش بهرهی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس سند توسعه آموزش عالی مهارتی استان در دو سال اخیر، ۳ مجوز تاسیس مراکز آموزش علمی کاربردی در استان شامل مرکز آموزش علمی کاربردی شرکت ره‌آوران فنون پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر، مرکز آموزش علمی کاربردی نظم‌آفرینان سهند در بندر امام خمینی (ره) در حوزه بنادر و کشتیرانی و گمرک و مرکز آموزش علمی کاربردی ثامن‌الائمه در اهواز در حوزه فرهنگ و هنر اخذ شد.

وی ادامه داد: مرکز آموزش علمی کاربردی ره‌آوران فنون پتروشیمی در سال گذشته راه‌اندازی شد و مرکز آموزش علمی کاربردی ثامن الائمه اهواز و مرکز آموزش علمی کاربردی نظم‌آفرینان سهند در بندر امام خمینی (ره) در سال جاری با پذیرش دانشجو فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی خوزستان با اشاره به برنامه‌های مهم دانشگاه ادامه داد: از جمله ماموریت‌هایی که دانشگاه پیگیری می‌کند تنظیم سند آمایش و استخراج الگوی توسعه متوازن است. این سند متناسب با آمایش سرزمین و ظرفیت و پتانسیل هر استان تهیه شده و مبنای پذیرش دانشجو در دانشگاه قرار گرفته است.

بهرهی ادامه داد: در چند سال گذشته به منظور ساماندهی آموزش عالی کشور و به دلیل کیفیت پایین آموزشی، برخی مراکز آموزش علمی کاربردی کشور تعطیل شدند و به جای آن تعدادی مراکز آموزش علمی کاربردی با استانداردهای آموزش عالی و با تضمین اشتغال فارغ‌التحصیلان با استفاده از ظرفیت کارخانجات و شرکت‌های بزرگ کشور راه‌اندازی شد که مورد استقبال جوانان و جامعه قرار گرفتند. 

وی ادامه داد: ایجاد برنامه تضمین اشتغال یکی از برنامه‌های ویژه دانشگاه است. متاسفانه، درصد بالایی از افراد بیکار جامعه، فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند و شاید یکی از علت‌ها این بوده که در گسترش رشته‌ها به نیاز بازار کار و جامعه توجه نشده است.

بهرهی افزود: خوشبختانه ۷۳ درصد از دانش‌آموختگان دانشگاه علمی کاربردی، مشکل اشتغال ندارند چون رشته‌های دانشگاه جدید و بر اساس نیاز جامعه و بازار کار ارائه می‌شوند و بخش مهمی از درس‌های ارائه‌شده به صورت عملی است.   

وی یادآور شد: در حال حاضر، دانشگاه جامع علمی کاربردی استان خوزستان دارای ۱۸ مرکز آموزش علمی کاربردی شامل، ۱۲ مرکز در اهواز و ۶ مرکز در دزفول، اندیمشک، شوشتر، هفتکل، ایذه و بندر ماهشهر است. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha