• شنبه / ۲۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۰
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1403072821398
  • خبرنگار : 50988

آغاز مرحله اول طرح وارنیش فلوراید تراپی در شهرستان رودان

آغاز مرحله اول طرح وارنیش فلوراید تراپی در شهرستان رودان

ایسنا/هرمزگان طرح وارنیش فلوراید تراپی ویژه کودکان سه تا پنج سال و دانش آموزان ۶ تا ۱۴ ساله شهری و روستایی در رودان آغاز شد.

حسین جاودان معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان رودان امروز شنبه ۲۸ مهرماه، با اعلام این خبر گفت : به منظور پیشگیری از پوسیدگی دندان ها در کودکان و نوجوانان ، طرح وارنیش فلوراید تراپی در دو مرحله و هر ۶ ماه یک بار انجام میشود .

جاودان افزود : برای گروه‌های سنی سه تا پنج سال ، خانواده ها در روستاها با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت روستایی و خانه‌های بهداشت و در سطح شهر با مراجعه به مراکز شهری و پایگاه‌های سلامت میتوانند این خدمات رایگان را دریافت کنند.

وی بیان داشت : خدمات رایگان وارنیش فلوراید تراپی برای دانش‌آموزان ۶ تا ۱۴ سال با همکاری آموزش و پرورش شهرستان و در مدارس توسط کارشناسان بهداشتی و دندانپزشکان ارائه می‌شود.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان رودان افزود: فلوراید مایعی چسبناک و غلیظ است که بدون بی‌حسی و درد، توسط مراقبین سلامت و کارشناسان بهداشتی با یک برس کوچک بر روی دندان‌های کودک مالیده و باعث حفظ سلامتی و افزایش مقاومت دندان در برابر پوسیدگی می‌شود و هیچگونه عوارضی ندارد .

وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان باید قبل از وارنیش فلوراید تراپی مسواک بزنند و توصیه می‌شود حداقل ۲ ساعت بعد از وارنیش چیزی نخورد و بعداز آن نیز از غذای نرم و آبکی استفاده کند و همچنین تا ۲۴ ساعت پس از وارنیش از مسواک و نخ دندان استفاده نکنند تا ماده وارنیش روی دندان باقی بماند.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان رودان از اهمیت بالای این طرح برای سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان در آینده گفت و افزود: دانش‌آموزانی که مشکل پوسیدگی دندان داشته باشند، پس از وارنیش از سوی مراقبان سلامت ، بهورزان و کارشناسان بهداشتی به مراکز مشخص‌شده ارجاع داده می‌شوند و با استفاده از تعرفه دولتی گروه هدف از خدمات دندانپزشکی بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha