• شنبه / ۲۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۷
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403072821360
  • خبرنگار : 50175

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان:

جوانان جویای کار باید به مهارت‌آموزی روی آورند

جوانان جویای کار باید به مهارت‌آموزی روی آورند

ایسنا/لرستان مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای لرستان گفت: جوانان جویای کار باید به سمت مهارت آموزی روی آورند.

علی پاشایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: یکی از راهکارها در راستای کاهش نرخ بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار توسعه آموزش‌های مهارتی است.

وی خاطرنشان کرد: دوران مدرک‌گرایی تمام شده و دنیای تخصص و مهارت است جوانان جویای کار باید به این سمت بیایند و به کار مهارتی روی بیاورند و این فرهنگ باید نهادینه شود.

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای لرستان اضافه کرد: از همه مدیران در حوزه آموزش مهارتی انتظار می‌رود همگرایی‌وهم‌افزایی بیشتری داشته باشند، چون خروجی آن کاهش نرخ بیکاری خواهد بود.

پاشایی با اشاره به تهیه سند مهارت لرستان، افزود: به منظور ایجاد هماهنگی و پیشبرد اهداف و امور آموزش‌های فنی، حرفه‌ای و مهارتی غیررسمی در استان‌ها، کارگروه توسعه مهارت با عضویت نهادها، دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های ذی‌ربط به عنوان کارگروه تخصصی شورای برنامه‌ریزی‌ و توسعه استان به ریاست استاندار یا یکی از معاونان وی تشکیل می‌شود.

وی بیان کرد: از اهداف تهیه این سند شناخت وضعیت جمعیتی و جغرافیایی توسعه مهارت‌وشناخت و تحلیل برنامه‌ها و ظرفیت‌های بالقوه توسعه مهارت و بررسی مسائل و مشکلات توسعه مهارت لرستان است.

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای لرستان ادامه داد: ارائه برنامه حمایت از مهارت آموزی در سطح استان، ارائه برنامه برای ترویج فرهنگ مهارت آموزی و ارتقای مهارت در استان، بررسی و ارائه راهکارهایی برای توسعه فناوری‌های آموزشی و تنوع بخشی به آموزش‌ها از جمله وظایف و اختیارات کارگروه توسعه مهارت استان است.

پاشایی حمایت از برنامه‌های تربیت مربی فنی‌وحرفه‌ای و بازآموزی و توانمندسازی آنها، حمایت از توسعه مراکز کارآموزی جوار کارگاه و بین‌کارگاهی توسط بنگاه‌های اقتصادی استان و بررسی‌وپیگیری وضعیت اشتغال مهارت آموختگان استان را از دیگر وظایف برشمرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha