• شنبه / ۲۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۳
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403072821314
  • خبرنگار : 50184

کاروانسرای ماهیدشت واگذار شد

کاروانسرای ماهیدشت واگذار شد

ایسنا/کرمانشاه بنای تاریخی کاروانسرای ماهیدشت کرمانشاه پس از چندین سال رهاشدگی و بلاتکلیفی از سوی صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی کشور به شرکت توسعه گردشگری استان کرمانشاه واگذار شد.

به گزارش ایسنا، کاروانسرای عصر صفوی ماهیدشت کرمانشاه علیرغم اینکه طی سالهای گذشته می‌توانست به عنوان یکی از ظرفیت‌های خوب گردشگری در استان نقش ایفا کند، اما به دلیل پاره‌ای از مشکلات به حال خود رها شده بود. 

حدود یک دهه پیش بود که برای کمک به بهبود شرایط این بنای تاریخی، آن را به کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران واگذار کردند و با وجود اینکه برای مقطع کوتاهی فعال شد، اما شیوع کرونا و برخی مشکلات دیگر باعث شد تا این بنای تاریخی عملاً روبه تعطیلی برود و در سالهای گذشته نیز درهای آن به روی همگان بسته بماند. 

اوقافی بودن این بنا عاملی بود تا در سالهای گذشته میراث فرهنگی استان نتواند برای مرمت آن اقدامی انجام دهد، اما در سفر چندماه پیش رئیس صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی کشور به کرمانشاه، رایزنی‌هایی با اداره کل اوقاف و میراث فرهنگی استان صورت گرفت تا برای نجات این بنا، آن را از طریق صندوق احیاء واگذار کنند. 

 احمد طالبی مدیر روابط عمومی صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی کشور به خبرنگار ایسنا گفت: اخیرا بنای تاریخی کاروانسرای ماهیدشت کرمانشاه به شرکت توسعه گردشگری استان واگذار شده است. 

وی افزود: این بنای تاریخی به همراه تعدادی دیگر از بناهای تاریخی کشور از طریق مزایده واگذار شده است. 

مدیر روابط عمومی صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی کشور ادامه داد: طبق برآوردهای صورت گرفته شرکت توسعه گردشگری استان برای مرمت این بنا حدود یازده میلیارد تومان اعتبار صرف خواهد کرد. 

به گفته این مسئول، مدت زمان در نظر گرفته شده برای مرمت و بهره‌برداری از این بنا حدود ۱۴ ماه است. 

وی با بیان اینکه شرکت توسعه به مدت ۲۰ سال بهره‌بردار این بنا خواهد بود، گفت: قرار است این بنا پس از مرمت کاربری فرهنگی، اقامتی و پذیرایی داشته باشد. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha