• شنبه / ۲۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403072821313
  • خبرنگار : 71443

سازمان ملل صهیونیست‌ها را به استفاده از تاکتیک‌های شبه‌جنگی در کرانه باختری متهم کرد

سازمان ملل صهیونیست‌ها را به استفاده از تاکتیک‌های شبه‌جنگی در کرانه باختری متهم کرد

دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل با اشاره به کشتار غیرنظامیان و حمله به باغ‌های زیتون فلسطینی‌ها توسط شهرک‌نشینان و سربازان صهیونیست، تل‌آویو را به استفاده از تاکتیک‌های شبه‌جنگی علیه فلسطینیان در کرانه باختری اشغالی متهم کرد.

به گزارش ایسنا، دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل اعلام کرد، در یک ماه گذشته گزارش‌هایی مبنی بر این دریافت کرده است که شهرک‌نشینان  صهیونیست ۳۲ حمله علیه فلسطینی‌ها و اموال آنها از جمله بر روی زمین‌های کشاورزی انجام داده‌اند. همچنین گزارش‌های اولیه‌ای وجود دارد که نیروهای اسرائیلی روز پنج‌شنبه زنی را که در حال برداشت زیتون در نزدیکی شهر جنین در کرانه باختری بود، به شهادت رساندند.

ینس لائرک، سخنگوی دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل در یک نشست مطبوعاتی در ژنو گفت: صراحتا بسیار نگران‌کننده است که نه تنها حمله به مردم، بلکه حمله به باغ‌های زیتون آنها نیز صورت می‌گیرد. برداشت زیتون یک راه نجات اقتصادی برای ده‌ها هزار خانواده فلسطینی در کرانه باختری است.

بنا بر گزارش رویترز، ارتش صهیونیستی مدعی شد که تحقیقاتی را در مورد حمله گزارش شده در جنین آغاز کرده و افسر فرمانده در آنجا نیز تعلیق شده تا بررسی‌های لازم انجام شود. ارتش صهیونیستی همچنین مدعی است که همچون همیشه برای «ایمن» کردن منطقه به‌گونه‌ای که برداشت محصول انجام شود، اقدام می‌کند!

از زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، خشونت در سراسر کرانه باختری افزایش یافته است و صدها فلسطینی، از جمله مبارزان مقاومت، جوانانی که سنگ پرتاب می‌کنند و تماشاچیان غیرنظامی در درگیری با نیروهای صهیونیست به شهادت رسیده‌اند.

همچنین دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل می‌گوید که حدود ۶۰۰ اصله درخت زیتون از زمان شروع فصل برداشت توسط شهرک‌نشینان سوخته، تخریب یا دزدیده شده است. این، شامل تصویری از یک مرد فلسطینی بود که در کنار کُنده یک درخت زیتون ایستاده بود و شاخه‌هایش اره شده بودند.

سازمان ملل صهیونیست‌ها را به استفاده از تاکتیک‌های شبه‌جنگی در کرانه باختری متهم کرد

سخنگوی دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل تصریح کرد: نیروهای اسرائیل از تاکتیک‌های کشنده و شبه‌جنگی در کرانه باختری استفاده می‌کنند و نگرانی‌های جدی در مورد استفاده بیش از حد از زور و افزایش نیازهای بشردوستانه برای مردم منطقه ایجاد می‌کنند.

در اوایل ماه جاری، برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل اعلام کرد خشونت و تاثیرات جنگ غزه، تعداد افرادی را که از اوایل سال ۲۰۲۳ با ناامنی غذایی در کرانه باختری مواجه هستند، تقریبا 2 برابر کرده و به ۶۰۰ هزار نفر رسانده است.

گروهی از کشورهای غربی از جمله فرانسه، انگلیس و آلمان در ۱۴ اکتبر بیانیه مشترکی صادر و تاکید کردند که چیدن زیتون در کرانه باختری به دلیل خشونت شهرک‌نشینان «خطرناک» شده است و از رژیم صهیونیستی خواستند تا به فلسطینیان اجازه دهد که به برداشت ادامه دهند.

خشونت شهرک‌نشینان یکی از عوامل نگرانی فزاینده در میان متحدان غربی رژیم صهیونیستی است. در این میان، تعدادی از کشورها، از جمله ایالات متحده بدون اتخاذ اقدامی بازدارنده و قوی تنها تحریم‌هایی را علیه شهرک‌نشینان خشن و تندرو اعمال کرده و از تل‌آویو خواسته‌اند تا اقدامات بیشتری برای توقف این خشونت‌ها انجام دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha