• شنبه / ۲۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۴
  • دسته‌بندی: فضا
  • کد خبر: 1403072821169
  • خبرنگار : 71604

کمک ۷۳۰ میلیون دلاری آمریکا به اسپیس‌ایکس برای پرتاب مأموریت‌های امنیت ملی

کمک ۷۳۰ میلیون دلاری آمریکا به اسپیس‌ایکس برای پرتاب مأموریت‌های امنیت ملی

نیروی فضایی آمریکا مبلغ ۷۳۰ میلیون دلار به شرکت «اسپیس‌ایکس» اعطا کرده است تا حداقل ۹ ماموریت امنیت ملی را انجام دهد.

به گزارش ایسنا، شرکت «اسپیس‌ایکس»(SpaceX) به تازگی یک گروه دیگر از پرتاب‌ها را به برنامه شلوغ خود اضافه کرده است.

به نقل از اسپیس، نیروی فضایی آمریکا روز جمعه ۱۸ اکتبر اعلام کرد که مبلغ ۷۳۳.۶ میلیون دلار را به اسپیس‌ایکس در قالب دو دستور برای پرتاب ماموریت‌های امنیت ملی اعطا کرده است.

به گفته مقامات نیروی فضایی آمریکا، این دو دستور به همراه یکدیگر شامل هفت پرتاب برای «آژانس توسعه فضایی آمریکا»(SDA) و یک مجموعه ماموریت برای «اداره ملی شناسایی آمریکا»(NRO) است.

ژنرال «کریستین پانزنهاگن»(Kristin Panzenhagen) مسئول اجرایی برنامه دسترسی مطمئن به فضا گفت: در این دوره از رقابت، ضروری است که هیچ توانایی را روی زمین باقی نگذاشته باشیم. این برنامه به ما امکان می‌دهد خدمات پرتاب را با سرعت بیشتری برای محموله‌هایی اجرا کنیم که در برابر خطر تحمل‌پذیرتر هستند و برای حمایت از امنیت ملی، قابلیت‌های بیشتری را سریع‌تر در مدار قرار دهیم.

دستور کار آژانس توسعه فضایی آمریکا به ساخت شبکه ماهواره‌ای «Tranche 2» در «لایه انتقال»(Transport Layer) کمک می‌کند که در نهایت از ۳۰۰ تا ۵۰۰ ماهواره یا بیشتر در مدار پایین زمین تشکیل خواهد شد. مقامات آژانس توسعه فضایی آمریکا در توضیح این شبکه برنامه‌ریزی‌شده نوشتند: این شبکه، داده‌های نظامی مطمئن، انعطاف‌پذیر و کم‌تاخیر سراسر جهان را به طیف کاملی از سکوهای جنگنده ارائه خواهد داد.

اسپیس‌ایکس پیشتر ماموریت‌های متعددی را برای کمک به مونتاژ این شبکه و همتای آن موسوم به «لایه ردیابی»(Tracking Layer) پرتاب کرده که برای شناسایی و نظارت بر تهدیدات موشکی احتمالی طراحی شده است.

بیانیه نیروی فضایی آمریکا جزئیاتی را درباره هفت پرتاب برنامه‌ریزی‌شده آژانس توسعه فضایی آمریکا ارائه نکرده است اما این سازمان گفت مجموعه ماموریت‌ها برای اداره ملی شناسایی آمریکا که ناوگان ماهواره‌های جاسوسی آمریکا را اداره می کند، از پایگاه نیروی فضایی وندنبرگ کالیفرنیا در سه ماهه چهارم سال مالی ۲۰۲۵ و سه ماهه چهارم سال مالی ۲۰۲۶ پرتاب خواهد شد. بنابراین، دستور کار ظاهرا حداقل دو حرکت را پوشش می‌دهد. لازم به ذکر است که سال مالی از اول اکتبر تا ۳۰ سپتامبر ادامه دارد.

هر دو سفارش جدید با یک قرارداد «تحویل نامحدود، مقدار نامحدود» اعطا شدند که نیروی فضایی آمریکا با اسپیس‌ایکس و شرکت‌های دیگر مانند «بلو اوریجین»(Blue Origin) و «ائتلاف پرتاب و راه‌اندازی»(United Launch Alliance) در ژوئن سال جاری امضا کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha