• شنبه / ۲۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403072821144
  • خبرنگار : 71496

قاهره: اسرائیل اراده‌ سیاسی برای توافق آتش‌بس ندارد

قاهره: اسرائیل اراده‌ سیاسی برای توافق آتش‌بس ندارد

وزیر خارجه مصر زورگویی‌های رژیم صهیونیستی را دلیل شکست مذاکرات غزه دانست و گفت طرف صهیونیست اراده‌ای سیاسی برای توافق ندارد. همچنین او درباره آغاز جنگ فراگیر در منطقه‌ هشدار داد.

به گزارش ایسنا، «بدر عبدالعاطی» وزیر خارجه مصر تاکید کرد: رویکردهای اسرائیل برای تحمیل خواست خود و زورگویی، امنیت و صلح را برای آن محقق نکرده و هرگز به ارمغان نخواهد آورد.

وزیر خارجه مصر در گفت‌وگوی تلویزیونی با شبکه ماهواره‌ای «القاهره الاخباریه» اظهار کرد: صلح و امنیت اسرائیلی‌ها و کابینه آنها تنها در گروی بازگرداندن حقوق به صاحبان آن و محقق کردن حقوق مشروع ملت فلسطین است.

عبدالعاطی افشا کرد که مصر با همکاری قطر و آمریکا در زمینه میانجی‌گری در غزه برای رسیدن به توافق رهایی صهیونیست‌ها و اجرای کامل و بدون قید و شرط ارسال کمک‌های بشردوستانه و پزشکی به نوار غزه، تلاش‌های مستمری دارد اما متاسفانه در طرف اسرائیلی اراده سیاسی برای این مساله وجود ندارد.

او افزود: هر بار که ما به دستیابی به قراردادی نزدیک می شویم که منافع هر 2 طرف را تامین می‌کند و شامل آزادی تمامی صهیونیست‌ها و اسرای فلسطینی است، طرف اسرائیلی با طرح خواسته‌های غیر واقعی و بهانه‌های مختلف از امضای توافق فرار می‌کند.

همچنین این وزیر مصری شرح داد: فرصت‌های بسیاری از دست رفتند که برای آزادی تمامی گروگان‌ها و دور کردن غیرنظامیان به‌ویژه زنان و کودکان از عملیات‌های برنامه‌ریزی شده کشتار، کافی بودند.

او در ادامه نیز گفت: همانگونه که مصر پیش‌بینی کرد و هشدار داد، دامنه درگیری‌ها از غزه گسترش یافته و اکنون حملات برنامه‌ریزی شده در کرانه باختری وجود دارد و فلسطینی‌ها به صورت مستمر از روستاهای خود به برخی شهرهای فلسطینی کوچانده می‌شوند. سپس دامنه درگیری‌ها به لبنان کشیده شد. ما بارها نسبت به ورود منطقه به جنگ فراگیر هشدار داده بودیم و متاسفانه اکنون در آستانه این جنگ فراگیر قرار داریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha