• شنبه / ۲۸ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۳۷
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403072820960
  • خبرنگار : 50976

مدیر کل ورزش و جوانان استان:

۵۰۰ پروژه نیمه تمام ورزشی در فارس‌ داریم

۵۰۰ پروژه نیمه تمام ورزشی در فارس‌ داریم

ایسنا/فارس مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس با بیان اینکه احداث مجموعه ورزشی در شهر شیراز نیاز به حمایت دارد، تصریح کرد: ۵۰۰ پروژه نیمه تمام در سطح استان فارس وجود دارد که از این تعداد ۳۴۷ زمین چمن مصنوعی است که اکثراً در روستاها واقع شده است.

عبدالرحیم خداجو در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اعلام این مطلب، بیان کرد: اتمام این پروژه‌های نیمه تمام می‌تواند اثرگذاری خوبی داشته باشد و سرانه ورزشی را در روستاهای ما بالا ببرد.

وی ادامه داد: آن چیزی که در شیراز و مراکز شهرستان‌ها حائز اهمیت است نبودن زمینی است که بتوانیم مجموعه ورزشی را آن‌جا احداث کنیم. در شیراز هیچ‌ فضای با وسعتی که بتوانیم در آن یک مجموعه ورزشی که شامل زمین‌های چمن، چند سالن ورزش و پیست بسازیم وجود ندارد، بنابراین باید از محدوده شهر خارج شویم.

خداجو یکی از دلایلی که نمی‌توان سرانه ورزشی شیراز را افزایش داد، نبودن زمین با وسعت قابل توجه در مرکز شهر دانست و افزود: با این تفاسیر باید به سمت حاشیه و خارج از محدوده شهر رفته و یا اینکه پروژه‌ها را به سمت پروژه‌های طبقاتی ببریم تا از زمینی که در اختیار ما قرار دارد حداکثر استفاده را ببریم. 

مدیرکل ورزش و جوانان فارس اظهار کرد: اگر یک فضای ۲۵۰ هکتاری در اختیار ما قرار داده شود می‌توانیم یک دهکده المپیک در شیراز برپا کنیم و با تکیه به بافت فرهنگی و تاریخی شیراز به سمت توریسم ورزشی برویم و میزبان رویدادهای بزرگ آسیایی و جهانی باشیم اما احداث این فضا نیاز به حمایت همه جانبه دارد.

خداجو با بیان اینکه احداث کمپ‌های بزرگ آموزشی _ ورزشی نیاز به حمایت دارد، تصریح کرد: با ایجاد این فضاها می‌توانیم بسیاری از اردوهای ملی را در شیراز برگزار کنیم، بنابراین اول باید زیرساخت‌ها فراهم شود و بعد به سمت استعدادیابی، نخبه پروری و قهرمان پروری برویم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha