• جمعه / ۲۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۷:۰۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1403072720797
  • خبرنگار : 71938

راستینه در گفت‌وگو با ایسنا:

جمهوری اسلامی در عین دفاع از حاکمیت خود بر جزایر سه‌گانه، حامی مقاومت خواهد بود

جمهوری اسلامی در عین دفاع از حاکمیت خود بر جزایر سه‌گانه، حامی مقاومت خواهد بود

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اتحادیه اروپا و آمریکا بدانند که تلاش آنها برای ایجاد اختلاف در بدنه ملت ایران، بی‌نتیجه خواهد بود. ملت ایران و مسئولین جمهوری اسلامی ایران متحداً و در کنار هم با قاطعیت تا آزادی قدس شریف در کنار جبهه مقاومت خواهند ایستاد و با انسجام خودشان از حاکمیت ملی و مالکیت جزایر سه گانه به صورت قاطع دفاع خواهند کرد.

احمد راستینه در گفت‌وگو با ایسنا درباره ادعای اتحادیه اروپا در خصوص جزایر سه گانه ایرانی تنب بزرگ، تنب کوچک و بوموسی اظهار کرد: اقدامات پیروزمندانه اخیر جبهه مقاومت در برابر ارتش رژیم اسرائیل، موجب عصبانیت بیشتر اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها شده است؛ به همین دلیل اروپایی‌ها در تلاش هستند تا با طرح موضوعات مورد مناقشه، نقش خودشان را برای فرستادن پیام در خصوص ضرورت پایان بخشیدن به ایستادگی جبهه مقاومت بر سر خواسته های خود در قصه آتش بس پررنگ کنند. به گونه ای که اتحادیه اروپا اخیرا با ورود به موضوع جزایر سه گانه ایران و طرح مالکیت این جزایر سه گانه تلاش می‌کند تا فشارها را در عرصه دیپلماتیک بر جمهوری اسلامی ایران وارد کند و به دنبال امتیازگیری برای پذیرفتن شروط رژیم اسرائیل در آتش بس جبهه مقاومت است.

وی ادامه داد: در حالی که جمهوری اسلامی ایران همواره از جبهه مقاومت حمایت کرده و تحت هیچ شرایطی در برابر این فشارها تسلیم نخواهد شد و از منافع ملی و حاکمیت مطلق خود در جزایر سه گانه دفاع خواهد کرد.

راستینه ادامه داد: به عبارتی اتحادیه اروپا همه تلاشش بر این است که با ایجاد مناقشه دیپلماتیک بر سر جزایر سه گانه بتواند بر سر مناقشه آتش بس از غزه و حزب الله امتیازات حداکثری را برای رژیم اسرائیل دریافت کند، در حالی که جمهوری اسلامی ایران نشان داده همچنان که از حاکمیت خودش به صورت قاطع دفاع می‌کند، جبهه مقاومت را در هیچ بازی سیاسی رها و تنها نخواهد کرد و جبهه مقاومت را به عنوان جبهه آزادی بخش و خط مقدم مبارزه با نظام سلطه مورد حمایت قاطع خودش قرار داده است.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قطعا طرحی که اتحادیه اروپا انجام داده است به اهداف خودش نخواهد رسید. از سوی دیگر حاکمیت ایران بر جزایر سه گانه دارای یک پیشینه تاریخی و تمدنی بوده است و در حقوق بین‌الملل به عنوان عضو جدایی ناپذیر سرزمین ایران شناخته می‌شود.

وی افزود: از طرفی جمهوری اسلامی ایران در تمام دوران مقاومت در کنار گروه‌های آزادی بخش و حزب الله لبنان و حماس و انصارالله و سایر گروه های مقاومت ایستاده است و با همه وجود و اعتقاد از آنها حمایت کرده و هیچگاه در بازی های سیاسی آنها را رها نکرده است و جبهه مقاومت را در حوزه آرمانی خودش برای مبارزه با آمریکا و رژیم اسرائیل تعریف کرده است؛ لذا اتحادیه اروپا و آمریکا باید بدانند که تلاش آنها برای ایجاد اختلاف در بدنه ملت ایران یک تلاش بی نتیجه خواهد بود. ملت ایران و مسئولین جمهوری اسلامی ایران متحداً و در کنار هم با قاطعیت تا آزادی قدس شریف در کنار جبهه مقاومت خواهند ایستاد و با انسجام خودشان از حاکمیت ملی و مالکیت جزایر سه گانه به صورت قاطع دفاع خواهند کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha