• جمعه / ۲۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۰
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403072720704
  • خبرنگار : 50214

امام جمعه یزد:

پیمان‌شکنی و تفرقه‌افکنی از ویژگی‌های دشمنان است

پیمان‌شکنی و تفرقه‌افکنی از ویژگی‌های دشمنان است

ایسنا/یزد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد ضمن تاکید بر لزوم دشمن‌شناسی، مهمترین خصلت‌های شناخت دشمن را ایجاد ناامیدی و یاس، ایجاد هراس از فقر، پیمان‌شکنی و تفرقه‌افکنی دشمن در جامعه ذکر کرد.

آیت الله «محمدرضا ناصری» امروز ۲۷ مهرماه در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه یزد با تاکید بر اهمیت موضوع دشمن‌شناسی در جامعه اسلامی، گفت: دشمن‌شناسی اولین هشدار خداوند به حضرت آدم(ع) بوده و لازم است ضمن شناخت کافی از فریب‌ها و حیله‌های دشمن اعم از شیطان و انسان‌هایی که اعمال شیطانی دارند، مراقب باشیم تا در مسیر غیرالهی گرفتار نشویم.

وی افزود: خداوند در قران کریم ضمن تاکید بر استفاده بندگانش از نعمت‌های حلال و پاک، هشدار می‌دهد که دشمن با وسوسه‌های خود، بندگان را از مسیر استفاده از این نعمات دور و منحرف می‌کند.

خطیب جمعه یزد یکی از راه‌های شناخت دشمن را ایجاد روحیه‌ی ناامیدی و یاس در بندگان خواند و گفت:‌ خداوند در قران کریم، توکل بندگانش به خود و حرکت در مسیر الهی را توصیه می‌کند.

وی دیگر روش شناخت دشمنان را وعده دادن به فقر و توصیه به کارهای ناپسند ذکر کرد و گفت: خداوند در مقابل، بندگانش را می‌بخشد و رحمت گسترده خود را به بندگانی که در راه او حرکت کند، عطا می‌کند.

آیت الله ناصری در ادامه پیمان‌شکنی را نیز دیگر خصلت دشمنان خواند و گفت: بارها پیمان‌شکنی دشمنان انقلاب اسلامی را طی سالیان گذشته شاهد بودیم و خداوند در این باره می‌فرماید از پیمان‌شکنان پرهیز کنید و به آنها اعتماد نکنید.

وی یکی دیگر از ویژگی‌های دشمنان را تفرقه‌افکنی و ایجاد اختلاف در جامعه حتی به نام اسلام و دین دانست و در این باره اظهار کرد: دشمن همواره در تلاش است تا بی بندباری و فحشا را در جامعه گسترش دهد و باید در این باره آگاه و هوشیار باشیم.

امام جمعه مرکز استان در بخش دیگری از خطبه‌های این هفته نماز جمعه به ظلم استکبار جهانی علیه مردم فلسطین و لبنان اشاره و عنوان کرد: حضور مقام معظم رهبری در نماز جمعه نصر و مشارکت پرشور مردم در این آیین عبادی سیاسی، دشمنان را به عقب راند و وظیفه داریم همگان به جبهه مقاومت کمک کنیم و در نیایش‌های خود برای این مردم مظلوم دعا کنیم.

وی با اشاره به مناسبت روز ملی صادرات نیز گفت: باید در صادرات نیز غل و غش و گران فروشی نداشته باشیم تا در بازارهای جهانی کسب اعتبار کنیم و بتوانیم با اتکا به اقتصاد مقاومتی و سازندگی در برابر تحریم‌ها مقابله کنیم.

وی با تاکید بر این که مسئولان باید تلاش کنند تا آینده کشور را از وضعیت غبارآلود برحذر بدارند، خواستار اهتمام ویژه به بخش کشاورزی کشور در راستای بهبود معیشت مردم و خودکفایی در این حوزه شد.

آیت الله ناصری در پایان نیز تاکید کرد: قطعاً با مدیریت صحیح می‌توانیم تمام عرصه‌های مورد نیاز کشور را درنوردیم و امیدواریم خداوند متعال نیز به مردم و مسئولین کشورمان نیرو و توان کافی در این مسیر عنایت کند.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha