• جمعه / ۲۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۵
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403072720674
  • خبرنگار : 50536

امام جمعه تبریز:

نمونه بارز بی آبرویی سازمان ملل متحد ظلم به غزه است

نمونه بارز بی آبرویی سازمان ملل متحد ظلم به غزه است

ایسنا/آذربایجان شرقی امام جمعه تبریز گفت: نمونه بارز بی آبرویی سازمان ملل متحد ظلم به مردم مظلوم غزه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مطهری اصل، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز به دوم آبان روز تأسیس سازمان ملل متحد اشاره کرد و افزود: این سازمان برای این تشکیل شد که از دولت‌ها حمایت کند متاسفانه امروز به جایی رسیده که از متجاوزین و صهیونیست‌ها و آمریکا حمایت می‌کند و همه‌ی مظلومان را مورد ستم قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: ما به عنوان ظرفیت بین المللی از سازمان ملل استفاده می‌کنیم، اما هیچ امیدی به اینکه در بحث‌های بین المللی کاری به نفع مظلومین انجام دهند نداریم،  بنابراین امت اسلامی باید با تکیه بر اسلحه ایمان در مقابل مستکبران به ویژه استکبار جهانی ایستادگی کنند.

وی به ۲۹ مهرماه روز صادرات اشاره کرد و گفت: بعد از انقلاب صادرات غیرنفتی با رشد ۶۰ برابری مواجه شده که این به برکت جمهوری اسلامی ایران است. هرچند این مقدار هم کم است و ما کشوری هستیم که با ۱۵ کشور همسایگی دارد و مرزهای آبی و خاکی وسیعی با همسایه‌ها داریم که ما را وادار می‌کند تا به بحث صادرات توجه ویژه داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین مطهری اصل خاطرنشان کرد: کشورهای پیشرفته آنهایی هستند که در صادرات حرفی برای گفتن داشته باشند ما امکانات وسیعی در حوزه‌های معدنی و صنعتی داریم، به ویژه استان ما با بعضی از کشورهایی که دوست و رفیق ما هستند همجوار است که آنها علاقمند به صنعت و فرآورده‌های معدنی ما هستند و ارتباط تنگاتنگی برقرار کرده‌ایم. 

امام جمعه تبریز با بیان اینکه در بحث صادرات باید دولت و به ویژه نماینده دولت در استان به برخی مسائل توجه کنند، گفت: یکی از آنها تسهیل مقررات صادرات است و یکی دیگر تثبیت صادرات است. همه‌ی صادر کننده‌ها گلایه دارند که هرروز قانون و مقرارت اضافه شده و صادرات با روند سختی مواجه است.

وی افزود: دولت باید سرمایه گذاران برای صادرات را تشویق کند آنها باید مشوق‌هایی برای این کار داشته باشند و یکی از اقدامات تشویقی در رابطه با مالیات است.

خطیب نماز جمعه تبریز عنوان مرد: حمایت کامل از سرمایه گذاران داخلی بسیار مهم است چراکه باید بدانند دولت حامی آنها است.

وی به کمک‌های مردمی برای غزه و لبنان در استان اشاره کرد و گفت: الحمدالله در کشور در جریان غزه و لبنان کمک‌های مردمی خوبی جمع آوری شده، طبق گزارشات چند روز قبل، در استان به ویژه شهر تبریز کمک‌های فوق تصور جمع آوری شده است. 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی یادآور شد: باتوجه به اینکه استان ما شهر اولین‌ها است با دوستان مشورت کردیم که باید پویش همگانی در استان و شهر تبریز برای کمک به اهل غزه و لبنان مظلوم که بیش از دو میلیون نفر آواره شده دارند جمع آوری شود.

وی خاطر نشان کرد: هفته‌ی آینده بعد از نماز جمعه در سنگ فرش مصلی همه جمع می‌شویم و کمک‌های نقدی و اقلام ضروری جمع آوری می‌کنیم. در این راستا از ائمه جمعه‌ها، مساجد، پایگاه‌های بسیج، دانشگاه، سپاه پاسداران خواستارم تا در این امر خیر کمک کرده و مردم را تشویق کنند.

امام جمعه تبریز اظهار کرد: تقوا زینت مومن است و بدون تقوا اخلاص حاصل نخواهد شد. کسی که مرتکب گناه شود و توبه نکند اخلاصی نخواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha