• پنجشنبه / ۲۶ مهر ۱۴۰۳ / ۲۳:۱۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403072620512
  • خبرنگار : 50653

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران کشور:

اصفهان، برای سومین بار میزبان رزمایش جهادگران فاطمی می‌شود

اصفهان، برای سومین بار میزبان رزمایش جهادگران فاطمی می‌شود

ایسنا/اصفهان رئیس سازمان بسیج ورزشکاران کشور گفت: اصفهان برای سومین بار میزبان رزمایش جهادگران فاطمی می‌شود که در بخش تخصصی قرار است که برخی از فارغ‌التحصیلان حوزه ورزش در مناطق محروم حاضر شوند.

مهدی میرجلیلی در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت رزمایش بزرگ جهادگران فاطمی و کنگره شهدای ورزشکار و کنگره ملی سرداران و ۲۴۰۰۰شهید استان اصفهان برگزار شد، با بیان اینکه افتخار داریم که در این عرصه به مردم خدمت می‌کنیم، اظهار کرد: در ورزش واژه‌ای به نام فتوت داریم که ویژگی‌های ارزشمندی مثل مردانگی، نوع دوستی، مردم‌داری، وطن دوستی، ایمان، اخلاص و تقوا در آن نهفته است و در نهایت این فتوت و مردانگی در جامعه ورزش و ورزشکاران شکل می‌گیرد.

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران کشور ادامه داد: جامعه ورزش‌، مردانگی را به درستی معنا کرده است، چرا که ما در دوران دفاع مقدس ۵ هزار شهید ورزشکار تقدیم کردیم که برخی از آنها مدال‌های جهانی داشتند، مثل شهید اسماعیل علوی که در رشته وزنه‌برداری قهرمان آسیا و رکورددار بود که از شهرت و قهرمانی گذشتند و دین‌شان را به نظام و انقلاب ادا کردند.

وی افزود: ما ۱۳۵ شهید ورزشکار داریم که در دفاع از حرم آل‌الله به شهادت رسیده‌اند و این شهدای والامقام به خاطر روحیه جهادی و انقلابی که داشتند، از نظام دفاع کرده و جان‌شان را از دست دادند.

میرجلیلی با اشاره به اینکه استان اصفهان هزار و ۲۰۰ شهید ورزشکار دارد، تصریح کرد: جامعه ورزش در عرصه‌های مختلف حضور پررنگی دارد و بر اساس مسئولیت‌های اجتماعی که بر عهده دارد، در زمان حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی مثل سیل یا زلزله و مقابله با ویروس کرونا همیشه وسط میدان بوده‌اند و به مردم خدمت می‌کنند. در واقع رزمایش جهادگران فاطمی در راستای همان مسئولیت اجتماعی طراحی شده و قرار است که در دو بخش تخصصی و عمومی برگزار شود.

وی در خصوص اینکه اصفهان سومین میزبان رزمایش جهادگران فاطمی است، توضیح داد: در بخش تخصصی قرار است که برخی از فارغ‌التحصیلان حوزه ورزش در مناطق محروم حاضر شوند و بعد از شناسایی ناهنجاری ساختار قامتی، به مردم و خانواده‌ها حرکات اصلاحی را آموزش دهند. از طرفی هیئت‌ها و باشگاه‌های ورزشی در کل کشور فعال هستند و در این راستا قرار است که مربیان ورزشکاران ما در این مناطق روستایی حاضر شوند و در آنجا یک رویداد ورزشی متناسب با علاقه مردم آن منطقه برگزار خواهند کرد.

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران کشور اضافه کرد: بسیج ورزشکاران با همکارای ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها به ویژه هیئت‌های روستایی عشایری در راستای توسعه عدالت اجتماعی و ایجاد نشاط اجتماعی در حال تهیه برخی اقلام ورزشی برای توزیع در مناطق کم برخوردار هستند و قرار است که در آن مناطق رویدادهای مختلفی برگزار کنند. 

میرجلیلی یادآورشد: در استان اصفهان ۱۲۰ خودرو تجهیزات ورزشی به منظور توزیع در مناطق کم برخوردار آماده کرده‌ایم که این تجهیزات قرار است که به نام شهدای ورزشکار توزیع شود تا نسل جوان با این شهدای والامقام آشنا شوند. این طرح در کل کشور و همزمان با استان اصفهان شروع و به مدت ۴ هفته ادامه خواهد داشت و بعد از آن آمار دقیقی از حضور گرواهای جهادی و توزیع اقلام ورزشی در مناطق محروم را خواهیم داشت. 

وی با اشاره به اینکه برخی از خانواده‌ها و حتی ورزشکاران ما در مناطق محروم و کم‌برخوردار به جهیزیه و بسته‌های معیشتی نیاز دارند و کمک‌های مومنانه به همین منظور توزیع خواهد شد، افزود: علاوه بر این قرار است که در این رزمایش برای آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد، در قالب پویشی به نام نذر رهایی، گلریزان برگزار کنیم و جامعه ورزش افتخار دارد که در دو سال گذشته تا به امروز بیش از ۴۰۰ زندانی جرائم غیرعمد را آزاد کرده است.

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران کشور برگزاری پویش "نذر خون، اهدای زندگی" در رزمایش جهادگران فاطمی را مهم دانست و گفت: در این راستا پس از هماهنگی‌هایی که فدراسیون پزشکی ورزشی داشتیم، قرار است که پویش نذر خون روز یکشنبه آینده در ورزشگاه انقلاب برگزار شود و جامعه ورزش می‌توانند در آن روز به این مجموعه مراجعه کرده و خون اهدا کنند. 

وی با بیان اینکه استان اصفهان رزمایش جهادگران فاطمی را با کنگره ملی ۲۴ هزار شهید استان پیوند داد و این حرکت قابل تقدیر است و امیدوارم که به برکت شهدا اتفاق بزرگی رقم بخورد، خاطرنشان کرد: شب‌های خاطره، ساخت مستند، دیدار با خانواده شهدای ورزشکار، برگزاری یادواره‌های شهدای شهرستانی و تدوین کتاب خاطزات شهدای ورزشکار از جمله اقداماتی است که در کنگره شهدای ورزشکار امسال انجام خواهد شد.

میرجلیلی در پایان با تاکید بر اینکه بسیج یک نهاد مردمی است، یادآورشد: عرصه فرهنگ در ورزش است و در این راستا طرح‌های متعهدی داریم، از جمله طرح پهلوان‌پروری که ویژه مربیان است و این طرح به نام شهید ابراهیم هادی نام‌گذاری شده و به منظور بصیرت‌افزایی مربیان انجام خواهد شد.

در ادامه سید مهدی صدری، سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان با بیان اینکه هفته تربیت بدنی و ورزش، موضوع گرامی داشت یاد شهدای گرانقدر انقلاب است، گفت: این موضوع یک زینت زیبایی را به هفته تربیت بدنی بخشیده است، چرا که برگزاری‌ این برنامه‌ها برکت ورزش و مسئولیت این موضوع بر عهده ما است.

وی ادامه داد: مسابقات ورزشی از ۲۶مهرماه تا ۲۵ آبان‌ماه وبا بیش از ۸۰۰ مسابقه ورزشی در رشته‌های مختلف در سراسر استان پیش بینی شده است که آن‌ها را با نام شهدا آغاز می‌کنیم.

صدری در خصوص برگزار نشدن نمایشگاه در این راستا توضیح داد: نمایشگاه تربیت بدنی را برای امروز صبح پیش بینی کرده بودیم که به واسطه مراسم تشییع پیکر شهید نیلفروشان امکان برگزاری وجود نداشت.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان اظهار کرد: نام‌گذاری مجموعه ورزشی خانه جودو که شهید نصر، مدافع امنیت و یکی از قهرمان‌های خانه جودو در آن‌مشغول به فعالیت بودند را به نام ایشان مصوب کردیم. ان‌شاءالله این نهضت ادامه داشته باشد تا ما بتوانیم به برکت این بزرگواران در همه لایه‌های مختلف حوزه ورزش جوانان استفاده کنیم.

سپس وحید رجبی، دبیر کنگره شهدای ورزشکاران ادامه داد: از سال ۱۴۰۱ موضوع کنگره ۲۴ هزار شهید اصفهان در استان آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه کتاب‌های مختلفی در حال تدوین است، توضیح داد: حدود ۹۰۰ نفر از خانواده شهدای ورزشکار مصاحبه‌هایی انجام شده که حدود ۳۰۰ نفر از خانواده‌های شهدا برای تدوین کتاب شهدای ورزشکار استان اصفهان باقی مانده است. 

دبیر کنگره شهدای ورزشکاران اظهارکرد: ما در استان ۱۳۰۰ ورزشکار داریم که در رشته‌های مختلقی فعالیت داشتند. مکان‌های مختلفی به نام شهدای ورزشکار نام‌گذاری شده است. 

رجبی تصریح کرد: برگزاری کنگره شهدای ورزشکار در هیئت‌ها و شهرستان‌ها تا امروز از ۲۸ شهرستان، ۲۲ شهرستان کنگره شهدای خود را برگزار کردند که در نهایت تا ۲۵ آبان‌ماه کنگره اصلی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha