• پنجشنبه / ۲۶ مهر ۱۴۰۳ / ۲۰:۳۹
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1403072620479
  • خبرنگار : 50963

برنامه‌هایی برای حفاظت از منابع آب در استان بوشهر

برنامه‌هایی برای حفاظت از منابع آب در استان بوشهر

ایسنا/بوشهر رئیس حوزه آبریز حوضه های جنوب کشور از برنامه های حفاظت و صیانت از منابع آب دراستان بوشهر خبر داد.

مهرزاد احسانی روز پنج شنبه درگفت و گو با خبرنگاران در بوشهر اظهار کرد: به منظور بررسی فعالیت‌های شرکت آب منطقه‌ای بوشهر و ارزیابی اقدامات این شرکت در حوزه حفاظت از منابع آب و بهره‌برداری از تاسیسات آبی، بازدید یک‌روزه‌ای از استان بوشهر انجام شده است.

احسانی افزود: همچنین نشستی با روسای ادارات منابع آب شهرستان‌های استان بوشهر برگزار شد تا اقدامات مربوط به طرح احیاء و تعادل بخشی، مهندسی رودخانه و مرمت و بازسازی تاسیسات آبی مورد بررسی قرار گیرد.

وی تأکید کرد: فعالیت‌ها و عملکرد شرکت آب منطقه‌ای بوشهر در سال‌های اخیر، به ویژه در سال گذشته و امسال، در حوزه نصب کنتورهای هوشمند، تمدید پروانه‌های بهره برداری و انسداد چاه‌های غیرمجاز رشد چشمگیری داشته است.

وی خاطرنشان کرد: استان بوشهر در سال گذشته در زمینه نگهداری و بهره‌برداری از تاسیسات آبی و طرح احیاء و تعادل بخشی عملکرد بسیار مناسبی داشت و به همین دلیل لوح تقدیری به عنوان نشانه‌ای از این موفقیت برای آن‌ها صادر شد.

احسانی همچنین به برنامه‌های پیش روی استان بوشهر اشاره کرد و گفت: با توجه به پتانسیل‌های استان بوشهر، برنامه‌هایی با اهداف بزرگتر برای نصب کنتورهای هوشمند و اجرای طرح‌های تعادل بخشی منابع آب در دست اجراست و امیدواریم تا پایان سال شاهد رشد بیشتری در این حوزه باشیم.

وی ادامه داد: حفاظت از منابع آب، یکی از مأموریت‌های وزارت نیرو و تکالیف قانونی کشور است. استان بوشهر به عنوان اولین استان در کشور، برنامه‌ عملیاتی خود در زمینه سازگاری با کم‌آبی را در سطح ملی ارائه داده که به عنوان الگو برای سایر استان‌ها مطرح شده است.

رییس حوضه آبریز زهره- جراحی و حوضه‌های جنوبی کشور گفت: با توجه به اهمیت گام اجرایی، ضروری است همه دستگاه‌های اجرایی از جمله استانداری، فرمانداری‌ها و ادارات مرتبط از جمله صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی، همراهی و نقش آفرینی ویژه‌ای در این حوزه داشته باشند.

احسانی با تاکید بر اهمیت صیانت از منابع آب به عنوان مسئله ای بین نسلی گفت: موضوع صیانت از منابع آب، یک مسئله بین نسلی است و نیازمند توجه و همکاری جدی همه نهادها و افراد است.

رئیس حوضه آبریز زهره، جراحی و حوضه‌های جنوبی کشور بر اهمیت لایروبی کانال‌ها و رودخانه‌ها تأکید کرد و گفت: این اقدامات به تأمین آب برای کشاورزی با حداکثر ظرفیت کمک شایانی می‌کند.

احسانی گفت: نگهداری و مرمت تاسیسات و سازه‌های آبی، تعمیرات شبکه‌های آبیاری و جلوگیری از هدررفت آب و دیگر اقدامات حوزه حفاظت و بهره‌برداری از جمله خدماتی است که موجب بهبود وضعیت کشاورزی و کیفیت محصولات می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha