• پنجشنبه / ۲۶ مهر ۱۴۰۳ / ۱۸:۲۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403072620436
  • خبرنگار : 50260

رئیس دادگستری شهرستان کاشان:

حل مشکلات اتباع غیرایرانی نیازمند عزم همگانی است

حل مشکلات اتباع غیرایرانی نیازمند عزم همگانی است

ایسنا/اصفهان رئیس دادگستری شهرستان کاشان گفت: حل مشکلات حضور اتباع غیرایرانی در کاشان نیازمند یک عزم‌ همگانی بین مردم و مسئولان است و قوه‌قضائیه بر اساس قوانین پشتبانی لازم را انجام خواهد داد.

سیدعلی مرتضوی فارسانی، امروز(پنجشنبه، ۲۶ مهر) در نشستی با اهالی منطقه لتحر، اظهار کرد: موضوع اتباع غیرایرانی یکی از دغدغه‌های مسئولان کاشان بوده و از ریزترین مسائل آن آگاه هستیم و چالش‌های آنها را در نشست‌های متعدد به ویژه در شورای تامین بررسی می‌کنیم.

وی افزود: خدا در قرآن تاکیده کرده است که «حال هیچ قومی دگرگون نخواهد شد مگر آنکه خودشان حال خود را تغییر دهند»، بنابراین حل بخشی از مشکلات هر منطقه به خود مردم باز می‌گردد که عدم به کارگیری اتباع غیرمجاز در مزارع و کارخانه‌ها و اجاره ندادن خانه به آنها مانع از تغییر بافت محلی و اجتماعی می‌شود.

به گزارش ایسنا، رئیس دادگستری شهرستان کاشان تاکید کرد: طبق قانون کشور، هرگونه خرید و فروش اموال غیرمنقول با اتباع غیر ایرانی ممنوع است و مردم در این زمینه باید آگاهی‌های لازم را داشته باشند.

وی درباره برخورد با فروشندگان مواد مخدر در کاشان گفت: نیروی انتظامی و قوه قضاییه برای برخورد با این افراد همواره تلاش می‌کنند، ولی شهروندان تأثیرگذار با همکاری خود می‌توانند برای حل این موضوع حمایت‌های لازم را از ماموران در انجام ماموریت‌هایشان انجام دهند.

رئیس دادگستری شهرستات، کاشان تصریح کرد: شهروندان، باید به این باور برسند که برای اصلاح شهر و محله خود از هرگونه ناهنجاری باید نقش خود را ایفا کنند تا قوه قضاییه، نیروی انتظامی و دادستان به پشتوانه همراهی و همدلی آنها در اجرای قانون مصمم تر و پیگیرتر شوند.

مرتضوی فارسانی درباره نگرانی‌های مردمی از وضعیت پوشش نامناسب برخی از اتباع گفت:  ایجاد بستر فرهنگی مناسب در جامعه و نقش خانواده‌ها در تربیت فرزندان اهمیت به‌سزایی دارد.

 در این دیدار اهالی لتحر مشکلات خود را با موضوع عدم تخصیص خدمات شهری به این منطقه، وجود بیش از اندازه اتباع غیر ایرانی در مدارس لتحر، وجود فروشندگان مواد مخدر و برخورد با هنجارشکنان اجتماعی و عدم تخصیص امتیاز تاسیسات شهری به دلیل خارج از محدوده بودن محل سکونت را بیان کردند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha