• پنجشنبه / ۲۶ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403072620360
  • خبرنگار : 50471

قدردانی از زحمات ۴۳ ساله امام جمعه نهاوند

قدردانی از زحمات ۴۳ ساله امام جمعه نهاوند

ایسنا/همدان امروز با حضور مسئولان استان همدان و شهرستان نهاوند از زحمات ۴۳ ساله امام جمعه شهر نهاوند حجت‌الاسلام عباسعلی مغیثی تجلیل و قدردانی شد.

حجت‌الاسلام عباسعلی مغیثی امام‌ جمعه شهر نهاوند از سال ۱۳۶۱ بعد از به شهادت رسیدن شهید آیت‌الله حیدری به‌عنوان امام جمعه نهاوند با حکم حضرت امام خمینی(ره) منصوب شد و پس از حدود ۴۳ سال تلاش این هفته جای خود را به حجت‌الاسلام محمدی امام‌ جمعه سابق طبس می‌دهد.

از همین روی در مناطق مختلف شهرستان نهاوند به‌ پاس زحمات ۴۳ ساله امام جمعه نهاوند مراسم قدردانی و تجلیل از شخصیت انقلابی وی برگزار شد.

امام جمعه جدید شهر نهاوند جمعه این هفته معرفی می‌شود و پس از عمری مجاهدت حجت‌الاسلام عباسعلی مغیثی با مردم‌ نهاوند خداحافظی می‌کند.

همچنین نماز جمعه این هفته نهاوند به امامت حجت‌الاسلام محمدرضا محمدی امام‌جمعه جدید این شهر اقامه می‌شود.

طی این هفته در مناطق مختلف شهرستان نهاوند به‌ پاس قدردانی از زحمات ۴۳ ساله حجت‌الاسلام مغیثی مراسم‌های گرامیداشت در چهار بخش شهرستان برگزار و از تلاش‌های وی قدردانی شد.

امروز پنجشنبه ۲۶ مهرماه نیز با حضور مسئولان استانی و مسئولان شهرستان مراسم گرامیداشت و تجلیل از زحمات بی‌وقفه ۴۳ ساله ایشان در محل مصلی شهر نهاوند برگزار شد.

امام جمعه همدان در این مراسم، گفت: حجت‌الاسلام مغیثی باعث افتخار همدان و شهرستان نهاوند هستند و ساده‌زیستی و مردم‌داری از مهمترین خصوصیات اخلاقی ایشان است.

آیت الله حبیب‌الله شعبانی‌موثقی اظهار کرد: مردم شهرستان نهاوند آنقدر خوب و مهمان‌نواز هستند که آقای مغیثی بیش از ۴۰ سال است که در این شهر مانده‌اند و ما از ایشان درخواست کردیم که حالا که خدمتشان در نهاوند تمام شده به همدان بیایند ولی ایشان گفتند به خاطر تعلق خاطری که به مردم نهاوند و این شهر دارند می‌خواهند در این شهر بمانند. 

وی افزود: ولایت‌مداری و انقلابی بودن از دیگر خصوصیات مهم حجت‌الاسلام مغیثی است و ایشان در طول دوران دفاع مقدس نیز در جبهه حضور داشته و در پشت جبهه هم یارو یاور سرداران شهید نهاوند و بعد از دفاع مقدس هم در همه عرصه‌ها و میدان‌ها هم یار و یاور مسئولان شهرستان و پای کار بوده‌اند. 

شعبانی ادامه داد: ایشان نقش موثر و مهمی در ایجاد و شکل‌گیری وحدت و همبستگی مردم نهاوند داشته‌اند و زمینه توسعه و پیشرفت شهر نهاوند را در زمینه‌های مختلف به ویژه فرهنگی، مذهبی، اجتماعی و سیاسی فراهم کرده‌اند و حضور و خدمات ایشان در بیش از چهار دهه در شهرستان جای تقدیر و قدردانی دارد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه حجت‌الاسلام مغیثی ۴۳ سال خدمت بی‌وقفه در شهر نهاوند را رقم زده است، اضافه کرد: بنده شاگرد حجت‌الاسلام مغیثی بوده‌ام و به شاگردی ایشان افتخار می‌کنم و باید از بار علمی و خصوصیات و صفات خوب و تجربه ایشان در شهرستان استفاده شود.

فرماندار نهاوند نیز در این مراسم گفت: ساده‌زیستی، ولایت‌مداری، انقلابی بودن و مردم‌داری از خصوصیات برجسته حجت‌الاسلام مغیثی است و ایشان در این بیش از چهار دهه در سنگر نظام و انقلاب به مردم شهرستان نهاوند خدمت کرده‌اند و همیشه تلاش کردند وحدت و همبستگی را در شهرستان ایجاد کنند و همیشه پای کار شهرستان بوده‌اند.

ضرغام احمدوند تاکید کرد: ایشان الگویی برای همه ما هستند و تجلیل و تکریم از زحمات و خدمات ایشان که در هر شرایطی بدون هیچ‌گونه چشم‌داشت و ادعایی، پای کار اعتلا و پیشرفت شهرستان بوده وظیفه همه ماست. 

وی خاطرنشان کرد: به‌طور قطع شهرستان به حضور مبارک ایشان نیاز دارد و در سنگر دیگری از ایشان استفاده خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم به مناسبت بیش از چهار دهه مجاهدت و خدمات حجت‌الاسلام مغیثی در سنگر امام جمعه نهاوند و از زحمات همسر ایشان «حاجیه خانم آریانی» به پاس همراهی و حضور این سال‌ها در شهرستان نهاوند، توسط مسئولین تجلیل و قدردانی شد. 

حجت‌الاسلام مغیثی در اقدامی کم‌نظیر و ارزشمند تمام هدایای نقدی چند روز گذشته خود را که به پاسداشت تجلیل و تکریم در مراسمات مختلف به ایشان اهدا شده بود را برای کمک به جبهه مقاومت اهدا کرد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha