• پنجشنبه / ۲۶ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403072620318
  • خبرنگار : 50163

استاندار زنجان:

تغییرات در جامعه از مسیر معلمان می‌گذرد

تغییرات در جامعه از مسیر معلمان می‌گذرد

ایسنا/زنجان استاندار زنجان گفت: اگر قرار است در جامعه تغییری اتفاق بیفتد از مسیر معلمان عبور می‌کند و معلمان هستند که سرنوشت فرزندان آینده مملکت را می‌سازند.

محسن افشارچی ظهر امروز (پنج‌شنبه ۲۶ مهر ماه) در دومین گردهمایی هزار نفری نومعلمان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان زنجان، با تاکید بر اینکه به معلمی نباید با دید یک شغل نگاه شود، اظهار کرد: دو نوع شغل داریم، یک نوع آن شغلی است که مستقیما کار در برابر دریافت مزد انجام می‌شود و در یک سری شغل‌ها مانند معلمی نیز کاری انجام می‌شود که در قبال آن یک وقت دیگر حق‌الزحمه داده می‌شود که این دو با هم بسیار متفاوت است.

وی با بیان اینکه در کار اول تمرکز بر مسئله اقتصادی شغل بوده و در کار دوم نیز تمرکز بر شغل است، ادامه داد: توجه معلمان نیز بیشتر بر شغل است.

او با بیان اینکه دایره تأثیرگذاری معلمان بسیار زیاد است، تصریح کرد: معلمان انسان‌ساز هستند، یک برخورد مثبت آنان به دانش‌آموزان انگیزه می‌دهد و یک برخورد بد نیز بازخورد منفی دارد.

افشارچی با اشاره به اینکه کوچک‌ترین حرکات معلمان ممکن است یک نفر رابسازد و یا از بین ببرد، افزود: یک جمله معلمان بسیار در اذهان دانش‌آموزان ماندگار است و گاهی حتی حرف‌های پدر و مادر نیز به آن اندازه تاثیرگذار نیست.

وی با بیان اینکه هیچ تضمینی نداریم که در دانش‌آموزان استعدادهایی مانند بوعلی سینا و شهید شهریاری وجود ندارد، ادامه داد: اگر حتی یک درصد نیز این احتمال را بدهیم که در دانش‌آموزان این استعدادها وجود دارد باید همه تلاش خود را در راستای پرورش آنها به کار گیریم.

نماینده عالی دولت در استان زنجان با توضیح اینکه معلم باید نسبت به جایگاه معلمی عزت و اعتماد به نفس داشته باشد، افزود: بزرگ‌ترین کار دنیا معلمی است.

وی با اشاره به اینکه در کلاس‌های درس معلمان نباید درباره مسائل معیشتی خود صحبت کنند، ادامه داد: اگر معلمان عزت نفس خود را در کلاس بشکنند دانش‌آموزان هیچ چیزی از آنها نمی‌آموزند.

استاندار زنجان با توضیح اینکه معلمان باید تلاش کنند که به هیچ عنوان دانش‌آموزان را در کلاس درس تحقیر نکنند، افزود: معلمان لذت معلمی را باید در خود تقویت کنند.

افشارچی با بیان اینکه اگر قرار است در جامعه تغییری اتفاق بیفتد از مسیر معلمان رد می‌شود، متذکر شد: معلمان هستند که فرزندان آینده مملکت را رو به جلو و مطالبه‌گر و یا برعکس می‌سازند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha