• پنجشنبه / ۲۶ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۶
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403072620258
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

شانزدهمین جشنواره جهادگران علم و فناوری در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود

شانزدهمین جشنواره جهادگران علم و فناوری در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مسئول بسیج علمی پژوهشی و فناوری چهارمحال و بختیاری از برگزاری شانزدهمین جشنواره جهادگران علم و فناوری در استان خبرداد و گفت: علاقه‌مندان می‌توانند تا هفتم آبان‌ماه آثار خود را به این جشنواره ارائه دهند.

سرهنگ محمدجواد تجویدی امروز ۲۶ مهرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با موضوع «شانزدهمین جشنواره جهادگران علم و فناوری» که به همت سازمان بسیج علمی و پژوهشی برگزار می‌شود، اظهار کرد: این جشنواره با هدف امیدآفرینی و خودباوری در میان جوانان، شناسایی و ارائه استعدادها و ظرفیت‌های نخبگان استان و احصا و پیگیری برای رفع مشکلات پیش روی حرکت دانش‌بنیانی استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه فرآیند شانزدهمین دوره جشنواره از اول مهرماه آغاز شده است، ادامه داد: ستاد جشنواره در استان تشکیل و کمیته‌ها مشخص شده‌اند و اختتامیه این رویداد علمی و فناوری در قالب نمایشگاه و نیز اجلاسیه و تجلیل از برترین‌ها همزمان با هفته بسیج برگزار خواهد شد. این جشنواره با همکاری پارک علم و فناوری استان و مشارکت دانشگاه‌ها و مراکز دانشگاهی برگزار می‌شود.

تجویدی با اعلام اینکه فراخوان دریافت ایده‌ها و طرح‌های نوآورانه برای جشنواره جهادگران علم و فناوری منتشر شده است، افزود: علاقه‌مندان برای ارسال آثار و کسب اطلاعات بیشتر تا هفتم آبان‌ماه مهلت دارند به کانال اطلاع‌رسانی جشنواره در پیام‌رسان‌های ایتا و روبیکا به نشانی @fanjuya و یا سایت جشنواره به نشانی jahadgaran.chbstp.ir مراجعه کنند.

مسئول بسیج علمی پژوهشی و فناوری چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: هر فردی که ایده‌ای دارد و معتقد است می‌تواند ایده خود را به محصول تبدیل و یک مسئله را در حوزه علمی و صنعتی حل کند، می‌تواند در این جشنواره شرکت کند، ایده‌های دریافتی جشنواره مورد بررسی قرار خواهد گرفت و سه ایده برتر جوایز نفیسی دریافت خواهند کرد.

وی بیان کرد: همچنین ایده‌های مسئله‌محور و قابل اجرا از حمایت‌هایی همچون کمک‌هزینه و فضایی برای عملیاتی‌سازی ایده و ... برخوردار شده و امکانات در اختیار صاحبان ایده قرار خواهد گرفت، برای بهره‌مندی این افراد از حمایت سایر نهادهای متناظر نظیر پارک علم و فناوری یا مراکز رشد دانشگاهی، رایزنی‌هایی برای تسهیل فرآیند حمایت انجام خواهد شد، ارائه مشاوره به این افراد برای ادامه عملیاتی‌سازی ایده‌ها و تکمیل آنها و نیز آشناسازی با فرایند تأسیس شرکت دانش‌بنیان و ... از دیگر خدمات به شرکت‌کنندگان جشنواره است.

تجویدی با اشاره به اینکه جشنواره جهادگران علم و فناوری صرفاً رقابتی نبوده بلکه حمایتی است، توضیح داد: به همه طرح‌هایی که قابلیت ارائه در نمایشگاه را داشته باشند مبلغ یک میلیون تومان کمک‌هزینه اهدا می‌شود، همچنین طرح‌های حاضر در نمایشگاه بررسی خواهند شد و مواردی که نیازمند کمک باشند از یک تا چهار میلیون تومان کمک‌هزینه دریافت خواهند کرد.

وی اظهار کرد: این طرح‌های نمایشگاه به بسیج علمی و پژوهشی ارسال می‌شوند و طرح‌هایی که با نظر داروان قابلیت داشته باشند از ۲۰ تا ۱۸۰ میلیون تومان تسهیلات برای تکمیل و نمونه‌سازی طرح دریافت می‌کنند، این طرح‌ها همچنین به مرکز شروع سازمان علم و فناوری بسیج ارسال می‌شوند که حمایت‌های متنوع بلاعوض را از طرح‌ها دارد.

تجویدی ادامه داد: سازمان بسیج در هر شهرستان اقدام به تبدیل دو پایگاه به پایگاه‌های علم و فناوری کرده است که این مراکز باید فعالیت‌های علمی و پژوهشی انجام دهند. همچنین شش مرکز رشد و خلاقیت در استان داریم تا کسانی که ایده و طرحی برای تبدیل به نمونه دارند به این مراکز مراجعه و از حمایت برخورد شوند.

مسئول بسیج علمی پژوهشی و فناوری چهارمحال و بختیاری بیان کرد: خانه نخبگان بسیج نیز با بهره‌مندی از اساتید نخبه دانشگاهی در هر شهرستان فعال شده که هر مرکز نسبت به احصا و شناسایی مسائل و مشکلات شهرستان اقدام می‌کنند و در اختیار ما قرار می‌دهند، هر پایگاه مقاومت بسیج حداقل یک هسته علمی دارد که این هسته‌ها فعالیت‌های متنوعی دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha