• پنجشنبه / ۲۶ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403072620229
  • خبرنگار : 50163

رئیس مرکز آموزش، بهسازی و توانمندسازی نیروی انسانی دانشگاه فرهنگیان:

نسل جدید نیازها و گفتمان‌های متفاوتی دارد

نسل جدید نیازها و گفتمان‌های متفاوتی دارد

ایسنا/زنجان رئیس مرکز آموزش، بهسازی و توانمندسازی نیروی انسانی دانشگاه فرهنگیان گفت: نسلی که با آن سرو کار داریم متفاوت‌تر از نسل‌های دیگر است که این امر سبب شده این نسل نیازها و گفتمان متفاوت داشته باشد.

عباس نجار امروز (پنج‌شنبه ۲۶ مهر ماه) در دومین گردهمایی یک هزار نفری نو معلمان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان زنجان، با بیان اینکه معلمی برکت و رزق ماندگاری دارد، تصریح کرد: این رزق و برکت هم رزق مادی و هم معنوی را در بر می‌گیرد.

وی با بیان اینکه استان زنجان جزو استان‌هایی است که دانشگاه فرهنگیان و آموزش‌ و پرورش همکاری خوبی باهم دارند، تصریح کرد: تعامل و پیوند این دو باهم یکی از اولویت‌ها است زیرا تولید معلم در دانشگاه فرهنگیان شکل می‌گیرد که این موضوع باید همچنان دوام داشته باشد.

نجار با بیان اینکه حرفه معلمی و مهارت‌های معلمی را باید معلم بیاموزد، یادآور شد: این امر یکی از دلایل استفاده از پیشکسوتان آموزش‌ و پرورش در بحث تدریس و مهارت‌آموزی است.

وی با توضیح اینکه خروجی ما در آموزش‌ و پرورش از سال ۱۴۰۱ تا سال ۱۴۰۳ قریب به ۲۰۰هزار معلم بوده که به افتخار بازنشستگی نائل شده‌اند، اذعان کرد: ورود معلم نیز قریب به ۱۹۰ هزار نفر بوده است که این موضوع یعنی همچنان با کسری معلم مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه برای جبران این کسری می‌توان ظرفیت مورد نیاز برای آموزش معلم را زیاد کرد و فضاهای مورد نیاز برای تربیت معلم را در دانشگاه فرهنگیان تامین کنیم، افزود: این موضوع همکاری بین دستگاه‌های اجرایی را می‌طلبد.

نجار با اشاره به سهمیه استان زنجان، یادآور شد: سهم استان زنجان در سال ۱۴۰۳_۱۴۰۲ در جذب معلم در اداره آموزش‌ و پرورش یعنی خروجی دانشگاه فرهنگیان قریب به سه هزار نفر بوده است.

وی با بیان اینکه نسلی که با آن سرو کار داریم متفاوت‌تر از نسل‌های ما است، تصریح کرد: این امر سبب شده این نسل نیازها و گفتمان متفاوت داشته و پرسش‌گر و خلاق باشد لذا باید تعاملات معلمان با دانش‌آموزان افزایش یافته و مطالعات روان‌شناختی و علمی مورد توجه قرار گیرد.

رئیس مرکز آموزش، بهسازی و توانمندسازی نیروی انسانی دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه نزدیک ۵۰ میلیون نفر مخاطب داریم، تصریح کرد: حدود ۱۸ میلیون دانش‌آموز داریم که با احتساب خانواده‌ها این عدد به بیش از ۵۰ میلیون می‌رسد لذا معلمان می‌توانند تاثیرگذاری بیشتری داشته باشند و انتظارات از آنان نیز بالا است.

او با اشاره به کاربرد هوش مصنوعی در جامعه زیاد شده است، تصریح کرد: سعی کردیم دوره‌های آموزشی طراحی شود که از اول دی ماه دوره‌های هوش مصنوعی برای معلمان برگزار می‌شود که این آموزش‌ها در برگیرنده کاربرد هوش مصنوعی در ارائه آموزش و تولید محتوای آموزشی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha