• پنجشنبه / ۲۶ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۶
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403072620216
  • خبرنگار : 50536

دولت برای اولین بار مدرسه‌ای را به نام خیر تبریزی نامگذاری کرد

دولت برای اولین بار مدرسه‌ای را به نام خیر تبریزی نامگذاری کرد

ایسنا/آذربایجان شرقی دولت برای اولین بار مدرسه‌ای به نام «کریم آذربایجان‌» در راستای تشکر و قدردانی از این خیر بزرگوار در منطقه مرزداران تبریز احداث و به حاج کریم مردانی آذر هدیه کرد.

این مدرسه با حضوری فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت، حمیدرضا خان محمدی رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، حجت الاسلام والمسلمین احمد مطهری اصل نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، بهرام سرمست استاندار آذربایجان شرقی و دیگر مسئولان استانی افتتاح شد.

حمیدرضا خان محمدی، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در این مراسم گفت: کریم یعنی بسیار بخشنده‌ که حاج کریم مردانی آذر این خصلت را در خاندان خود نیز تجلی داده‌است.

وی ادامه داد: ایشان نه تنها در آذربایجان بلکه در دورافتاده‌ترین نقاط کشور نیز اقدامات خیر انجام داده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: این مدرسه برگ سبزی است تحفه درویش، حاج کریم بزرگوار این کم را به بزرگی خودت از ما قبول کن.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی نیز در ادامه افزود: این تصمیم در سال ۱۴۰۱ گرفته شد تا برای اولین بار در کشور هدیه‌ای از طرف دولت به خیر ملی به نام حاج کریم مردانی آذر در راستای تشکر از این بزرگوار تقدیم شود.

فرهاد فرهودی ادامه داد: این مدرسه دارای ۱۸۰۰ مترمربع زیر بنا، ۴۰۰۰ مترمربع محوطه سازی و یک زمین چمن است که با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان توسط اعتبارات دولتی اداره کل نوسازی مدارس استان ساخته شده و تقدیم جامعه خیرین به ویژه حاج کریم مردانی آذر می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در ادامه افزود: میانگین سرانه‌ی فضای دانش‌آموزی در کشور ۵.۲۸ مترمربع بوده که آذربایجان شرقی برای اولین بار در کشور با سرانه‌ی ۵.۶۴ متر مربع رکورد زده که تا سال گذشته این سرانه پایین تر از میانگین کشوری بود.

مسعود سعادتی ادامه داد: این مدرسه با ۱۸ کلاس فعال در دو نوبت دارای ۶۵۰ دانش آموز است.

حاج کریم مردانی آذر خیر ملی نیز در این مراسم گفت: ما کار فوق‌العاده‌ای انجام نداده‌ایم، بلکه وظیفه مان را انجام دادیم و نیازی به تقدیر و تشکر نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha