• پنجشنبه / ۲۶ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403072620190
  • خبرنگار : 50163

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان زنجان:

معلمان منشاء تحول در جامعه هستند

معلمان منشاء تحول در جامعه هستند

ایسنا/زنجان مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان زنجان گفت: معلمان با تربیت نسل‌ها منشاء تحول در جامعه هستند.

علی اسماعیلی امروز (پنج‌شنبه ۲۶ مهر ماه) در گردهمایی یک هزار نفری نو معلمان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان با اشاره به آیه ۱۶۴ سوره آل‌ عمران، اظهار کرد: این آیه بامضمون‌ترین آیه‌ای است که در قرآن در خصوص معلمان می‌توان به آن استناد کرد.

وی با بیان اینکه دلخوشی معلمان به این است که منتسب به انبیا هستند، ادامه داد: معلمان قبل از اینکه به این حرفه نگاه شغلی و کاری داشته باشند یقیناً با استناد به این آیه می‌توانند این افتخار را برای خودشان داشته باشند که در تداوم مسیر انبیا قدم‌ بردارند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس نص صریح قرآن اگر بتوانیم یک نفر را زنده کنیم مانند این است که جامعه‌ای را احیا کردیم، متذکر شد: اگر وظیفه انبیا دعوت به خدا و احیای جامعه باشد معلمان نیز در تداوم این مسیر در حد خود قدم برمی‌دارند.

اسماعیلی با یادآوری اینکه در آموزش‌ و پرورش یکی از اولویت‌ها تقویت کلاس‌های درس است، ادامه داد: همه تلاش‌ها بر این است که به اهداف کلاس‌های درس در همه ابعاد برسیم و نباید فراموش کنیم هر آنچه که برای ما عاید خواهد شد از پشت همین میز و نیمکت‌ها است.

وی با بیان اینکه جایگاهی بالاتر از انبیا نخواهیم داشت، تصریح کرد: اینکه امروز بتوانیم در فضای تعلیم و تربیت آنچه می‌توانیم به عنوان یک معلم نقش ایفا کنیم یقینا قدر دانستن نعمت معلمی و پاسداری از مسیر انبیاست.

اسماعیلی با توضیح اینکه طبق تحقیقاتی که توسط جامعه‌شناسان انجام شده است چند گروه مرجع داریم که مردم به آنها اعتماد می‌کنند، افزود: یکی از این گروه‌ها معلمان هستند به این صورت که خانواده اعتماد می‌کند که ثمره زندگی خود را برای آموزش‌وپرورش به معلمان می‌سپارد.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان زنجان با توضیح اینکه اگر انتقال تفکر و اندیشه نباشد جامعه روند رو به رشد خود را طی نخواهد کرد، یادآور شد: هر آنچه که در بعد پویایی و تحول در جامعه انتظار داشته باشیم همه از دل معلم و کلاس برخواهد خواست.

وی با اشاره به اینکه معلمان منشا تحول در جامعه هستند، ادامه داد: دانش‌آموزی که به دست معلمان سپرده می‌شود سالیان سال در جامعه ارائه خدمت خواهد کرد که این یک افتخار برای تک‌تک معلمان است.

او با توضیح اینکه خدمت در شغل معلمی باقیات صالحات است، تصریح کرد: اگر این نگاه وجود داشته باشد کارها تنها جنبه مادی به خود نمی‌گیرند.

وی با توضیح اینکه امسال سال خوبی در حوزه نیروی انسانی داشتیم، ادامه داد: خوشبختانه امسال کلاسی خالی از معلم در استان نداریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha