• پنجشنبه / ۲۶ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۲
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403072620071
  • خبرنگار : 50490

رئیس اداره صمت بابل خبرداد

فعالیت ۱۵ واحد صنعتی دانش بنیان در بابل

فعالیت ۱۵ واحد صنعتی دانش بنیان در بابل

ایسنا/مازندران رئیس اداره صمت بابل از فعالیت ۱۵ واحد صنعتی دانش بنیان در بابل خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۰ واحد نوپا و پنج واحد نوآور هستند.

میثم نبی زاده کبریا در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه شهرستان بابل سه شهرک صنعتی در درازکلا، منصورکنده و رجه و سه ناحیه صنعتی در لاله آباد، درونکلا و کاردیکلا دارد،اظهار کرد:  ۲۵۵ هکتار مساحت شهرک و ناحیه صنعتی بابل است.

وی بزرگترین ضعف و چالش شهرستان بابل را برای جذب سرمایه گذار جدید، فقر زمین صنعتی برشمرد و افزود: این در حالی است که ۲۳ واحد شرکت توزیع و پخش داریم که به جای سرمایه گذاران تولیدی در واحدها مستقر شدند.

وی ادامه داد: نبود زمین برای احداث واحد صنعتی بزرگترین مانع برای جذب سرمایه گذار جدید است لذا درخواست ما تشکیل کمیته‌ای است تا شرکت‌های پخش را خارج از شهرک‌ها سوق داده و سرمایه گذاران بخش صنعت جایگزین شوند.

رئیس اداره صمت شهرستان بابل تصریح کرد: لازم است نمایندگان مجلس به این موضوع ورود و مصوباتی در مجلس تصویب کنند تا به هردلیلی هر واحدی که در حوزه سرمایه گذاری، تولید صنعتی و اشتغال فعالیت نداشت خارج و واحد تولیدی منفعل به شهرک‌های صنعتی برگردد و در اختیار سرمایه گذارجدید قرار گیرد.

فعالیت ۱۵ واحد صنعتی دانش بنیان در بابل

این مسئول بیشترین مشکلات حوزه صنعت شهرستان بابل را نقدینگی و سرمایه در گردش برشمرد و گفت: فقر زمین با کاربری صنعتی، عدم امکان نیروی انسانی با نیروی کارمتخصص و با تجربه کار عملی، عدم امکان تغییر کاربری زمین در مازندران از دیگر مشکلات محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: هر زمینی عملا قابلیت تغییر کاربری به صنعتی را نداشته و می‌بایست نواحی و شهرک‌ها صنعتی توسعه یابد تا بستر لازم برای توسعه صنعت و اشتغال فراهم شود.

رئیس اداره صمت بابل با بیان اینکه از ۳۶۵ واحد صنعتی بابل ۱۸۳ واحد مستقر در شهرک و نواحی صنعتی هستند، گفت: اقدامات خوبی از سوی مدیران در این بخش انجام و مقرر شد هزار هکتار به مساحت زمین‌های صنعتی اضافه شود که ۱۰۰ هکتار برای بابل در نظر گرفته شد با تحقق این مهم شاهد حضور سرمایه گذار جدید در بخش صنعت خواهیم بود.

این مسئول یادآور شد: شهرستان بابل ۳۶۵ واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری بیش از دوهزار و ۱۸۰ میلیارد ریال با اشتغالزایی ۹ هزار و۴۴۵ نفر دارد.

نبی زاده کبریا، افزود: شهرستان بابل در صدور پروانه بهره برداری از ۲۲ شهرستان مازندران رتبه سوم استان را بعد از آمل و ساری از حیث تعداد، سرمایه گذاری و اشتغال به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد صدور جواز تاسیس سرمایه گذاری از ابتدا سال جاری تاکنون برای ۵۲ واحد بود با پیش‌بینی سرمایه گذاری بیش از ۱۱ میلیارد ۹۴۳ میلیون ریال و ایجاد اشتغال برای ۷۸۸ نفر رتبه دوم استان را به خود اختصاص داده‌ایم، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری ۱۸ واحد صنعتی به بهره برداری رسید که ۶۵۴میلیارد و۵۳۴ میلیون ریال با پیش‌بینی اشتغال برای ۳۸۳ نفر بوده است.

فعالیت ۱۵ واحد صنعتی دانش بنیان در بابل

نبی زاده بیان کرد: از ابتدای نهضت احیای واحدهای تولیدی راکد ۳۴ واحد احیاء و به بهره‌برداری رسیدند و در سال جاری نیز سه واحد از واحدهای راکد دوباره احیاء شدند.

وی از فعالیت ۱۵ واحد صنعتی دانش بنیان در بابل خبر داد و گفت: از این ۱۵ واحد ۱۰ واحد نوپا وپنج واحد نوآور هستند.

رئیس اداره صمت بابل با اشاره به اینکه  از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰ جلسه کمیته تسهیل و رفع موانع تولید در بابل برگزار شد ادامه داد: در حوزه رصد اشتغال، سهم اداره صمت با تعداد دوهزار و ۲۰۰ نفر بیشترین سهم در بین ادارات شهرستان بوده که تاکنون تقریبا ۵۰ درصد اشتغال شهرستان در این خصوص محقق شده است.

وی اظهار کرد: تعداد پروانه‌های کسب صادره از ابتدای سال تاکنون اعم از متقاضیان عادی و ایثارگر نیز یک هزار و۲۲۶ فقره بود که برای هزار و ۴۸۱ فقره نیز پروانه کسب تمدید شد از این تعداد ۱۱۳ فقره برای خانواده ایثارگر بود.

رئیس اداره صمت بابل تصریح کرد: مدت زمانی که برای صدور جواز تاسیس در شهرستان برای متقاضیان متصور هستیم ۴۸ ساعت و برای صدور پروانه بهره برداری حداکثر یک هفته است.

فعالیت ۱۵ واحد صنعتی دانش بنیان در بابل

نبی زاده افزود: در حوزه بازرسی از اصناف و واحدهای تولیدی شهرستان از ابتدای سال تاکنون بیشترین بازدید و ثبت پرونده را داشتیم که رتبه نخست را در استان داریم.

وی یادآور شد: برای چهار هزار و ۹۲ مورد بازرسی هزار و۳۷۶ پرونده تعزیراتی تشکیل شد که ارزش ریالی آن بیش از ۱۱ میلیارد ریال است.

به گفته نبی زاده کبریا، از میان پرونده تشکیل شده ۱۱ مورد قاچاق کالا، ۱۷۱ مورد گران فروشی، ۵۳ پرونده کم فروشی، ۳۱ مورد تقلب، سه مورد احتکار، ۲۸ مورد عرضه خارج از شبکه، ۴۶۱ مورد عدم درج قیمت، ۱۳۳مورد عدم صدور صورتحساب، ۱۴۵ مورد عدم رعایت دستورالعمل بهداشتی، ۴۵ مورد عدم رعایت ساعت کار(نانوایی‌ها) ۲۵ مورد تداخل صنفی، هفت مورد حراج بدون مجوز،۳۲ پرونده عدم اجرای تکالیف صنفی و غیره بوده است.

وی یادآور شد: در استان مازندران بیشترین بازدید و نظارت از نانوایی‌ها را شهرستان بابل معمول داشته که برای ۲۹۵ مورد از این بازدیدها منجربه تشکیل پرونده قضایی شده است.

 وی همچنین گفت: ۵۱۱ مورد گزارش مردمی و ۲۴۰ مورد شکایت کتبی نیز ثبت شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha