• چهارشنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۲۳:۵۲
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403072519989
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

استاندار آذربایجان شرقی:

ظرفیت‌های بسیار خوبی در زمینه گردشگری و میراث فرهنگی در خطه آذربایجان شرقی وجود دارد

ظرفیت‌های بسیار خوبی در زمینه گردشگری و میراث فرهنگی در خطه آذربایجان شرقی وجود دارد

ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های بسیار خوبی در زمینه گردشگری و میراث فرهنگی در این خطه وجود دارد، گفت: در آذربایجان شرقی انواع جاذبه‌های گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی وجود دارد که مجموعه‌ای از آثار تاریخی و تمدنی را ایجاد کرده است.

بهرام سرمست در نشست مجمع نمایندگان استان با حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های فرهنگی و گردشگری استان باید به شکل شایسته معرفی شود، اظهار کرد: تحقق این مسئله مهم نیازمند هم‌افزایی همه دستگاه‌ها ‌و تسهیل فعالیت‌های این حوزه در سطوح محلی و ملی است.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه گردشگری تبریز با حضور فعالان این حوزه از استان‌های مختلف و همچنین چند کشور خارجی، فرصت لازم را برای تبادل ارزش‌های فرهنگی، معرفی فرصت‌ها و ظرفیت‌ها فراهم می‌کند.

وی تاکید کرد: برگزاری این نمایشگاه‌ها می‌تواند با همراهی دیپلماسی اقتصادی به ایجاد ظرفیت‌های جدیدی در استان منجر شود.

استاندار آذربایجان شرقی از برندسازی در شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: در نظر داریم ظرفیت‌های گردشگری و صنایع دستی هر شهرستان را شناسایی کرده و با برندسازی و هویت بخشی به آن‌ها، آثار و ارز های فرهنگی را به کشور و دنیا معرفی کنیم.

وی مطرح کرد: در دولت وفاق ملی می‌خواهیم، هم‌افزایی و از همه ظرفیت‌ها به ویژه نخبگان برای پیشبرد برنامه‌های توسعه محور در حوزه‌های مختلف از جمله گردشگری و میراث فرهنگی استفاده کنیم.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، وی همچنین بر لزوم توجه جدی وزارت میراث برای به فعل رساندن ظرفیت‌های بالقوه استان در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تاکید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha