• چهارشنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۲۲:۲۹
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403072519968
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

اخبار پلیس

کامیون‌های حامل کنسانتره میوه قاچاق به ارزش ۸ میلیارد توقیف شدند

کامیون‌های حامل کنسانتره میوه قاچاق به ارزش ۸ میلیارد توقیف شدند

ایسنا/آذربایجان شرقی فرمانده انتظامی استان آذربایجان شرقی از توقیف ۲دستگاه کامیون و کشف ۳۱ تن و ۵۳۵ کیلوگرم کنستانتره میوه قاچاق به ارزش ۸ میلیارد در شهرستان مرند خبر داد.

سردار علی محمدی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی براینکه دو دستگاه تریلی کشنده حامل بار کنسانتره (پوره میوه) به صورت غیربهداشتی و فاقد مجوز گمرکی از یکی از استان‌های همجوار عازم شهرستان مرند است، رسیدگی موضوع در دستورکار ماموران پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: ماموران تریلی‌های حامل کالای قاچاق را شناسایی و آن‌ها را متوقف کردند که در بازرسی از آن‌ها تعداد ۱۱۹ بشکه ۲۶۵ کیلویی به مقدار ۳۱ تن و ۵۳۵ کیلوگرم کنستانتره (پوره میوه) خارجی قاچاق کشف و ۲نفر در این رابطه دستگیر شد.

وی با بیان اینکه کارشناسان ارزش محموله کشف شده را ۸ میلیارد اعلام کرده‌اند، گفت: پلیس با تمام توان و به کارگیری حداکثری امکانات خود با پدیده شوم قاچاق کالا مبارزه خواهد کرد و شهروندان نیز می‌توانند اخبار و اطلاعات خود را در زمینه قاچاق و احتکار انواع کالا با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند.

کشف البسه میلیاردی قاچاق در شهرستان مرند

فرمانده انتظامی مرند از کشف انواع البسه زنانه، مردانه و کفش زنانه قاچاق به ارزش ۸ میلیارد خبر داد. 

سرهنگ علی اسدیان در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد: ماموران بخش انتظامی یامچی در محور یکانات_یامچی به یک دستگاه خودرو سمند حامل بار مشکوک و آن را متوقف کردند. 

وی افزود: در بازرسی از این خودرو تعداد ۵۶۵ ثوب‌البسه زنانه، مردانه و تعداد ۴۳ جفت کفش زنانه خارجی قاچاق فاقد مجوز کشف شد. 

وی با بیان اینکه کارشناسان ارزش کالاهای مکشوفه را ۸ میلیارد برآورد کرده‌اند، گفت: در این راستا یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.

ردپای سارق و مالخر در ۲۳ فقره سرقت داخل خودرو در تبریز

رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان شرقی از دستگیری سارق محتویات داخل خودرو و مالخر امول مسروقه و کشف ۲۳ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ محمدتقی سلطانی در تشریح این خبر مطرح کرد: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان و اعلام شکایت مبنی بر سرقت محتویات داخل خودرو، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستورکار کارآگاهان پایگاه یک پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: کارآگاهان پس از اقدامات گسترده اطلاعاتی، فنی پلیسی و سرنخ‌های موجود در محل وقوع سرقت‌ها در نهایت موفق به شناسایی هویت اصلی سارق سابقه‌دار شدند.

وی مطرح کرد: با مشخص شدن هویت اصلی متهم پس از اخذ مجوز از مرجع قضائی طی عملیات ضربتی، متهم در مخفیگاهش دستگیر و مقادیری از اموال مسروقه نیز کشف شد.

رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان شرقی تشریح کرد: هرچند متهم در ابتدا منکر هرگونه بزه بوده اما بنابراین در بازجویی‌های فنی ناگزیر لب به اعتراف گشوده و ضمن معرفی مالخر اموال مسروقه به ۲۳ فقره سرقت محتویات خودرو به ارزش ۲میلیارد ریال در شهر تبریز اعتراف که متعاقب آن دیگر متهم (مالخر اموال مسروقه) نیز دستگیر تحت تحقیقات تکمیلی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس استان آذربایجان شرقی، وی با اشاره به کشف اموال مسروقه و شناسایی مال باختگان بیان کرد: متهمان دستگیر شده جهت دادرسی به مرجع قضائی معرفی و با صدور قرار تامین کیفری متناسب روانه زندان شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha