• چهارشنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۹:۳۰
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403072519898
  • خبرنگار : 50444

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تأکید کرد:

لزوم حرکت تحولی در جهاد دانشگاهی خراسان شمالی/ گره خوردن معضل کمبود پزشک به نبود پرواز

لزوم حرکت تحولی در جهاد دانشگاهی خراسان شمالی/ گره خوردن معضل کمبود پزشک به نبود پرواز

ایسنا/خراسان شمالی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: جهاد دانشگاهی در خراسان شمالی می‌تواند با نگاه تحولی حرکت کرده و بهره‌وری را افزایش دهد.

سید محمد پاکمهر ۲۵ مهرماه در دیدار با سرپرست جهاد دانشگاهی واحد خراسان شمالی، انتصاب دکتر عبدالحسین طالبی به سرپرستی این مجموعه را تبریک گفت و ضمن تشکر از رئیس پیشین مجموعه اظهار کرد: اکنون می‌توان با نگاه جدید در این مجموعه تحول ایجاد کرد و با بهره‌گیری از ایده‌ها و خلاقیت‌های نو، بهره‌وری مجموعه را افزایش داد.

وی جهاد دانشگاهی را مولود انقلاب دانست و افزود: این مجموعه در خراسان شمالی دارای ظرفیت‌های بسیاری است و با توجه به پتانسیل‌هایی که در استان وجود دارد، می‌تواند منشا اتفاقات مثبت و متفاوتی باشد. 

وی به درآمد ـ هزینه بودن جهاد دانشگاهی استان اشاره و تاکید کرد: جهاد دانشگاهی کشور باید تا زمانی که واحدهای استانی از جمله خراسان شمالی به درآمد پایدار برسد از آن‌ها حمایت کند و با پشتیبانی از آن‌ها خدمات متنوع و اثرگذار جهاد دانشگاهی در استان را برای بهره‌مندی مردم و بخش‌های مختلف توسعه ببخشد.

پاکمهر ضمن اعلام حمایت از جهاد دانشگاهی واحد خراسان شمالی گفت: بسیاری از مدیران، مدیر هزینه هستند و دغدغه اعتبارات را ندارند اما شما در جهاد دانشگاهی باید ابتدا دغدغه خدمت‌رسانی به شیوه‌های مختلف داشته باشید تا با کسب درآمد بتوانید هزینه‌های خود را جبران کرده و بهره‌وری را افزایش دهید.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی خراسان شمالی دارای مرکز غربالگری و پیشگیری از سرطان پستان است و این مجموعه با حمایت‌های ملی و اعتبارات استانی می‌تواند بیش از پیش توسعه پیدا کند. 

وی تصریح کرد: نیمی از جمعیت خراسان شمالی را بانوان شکیل می‌دهند و نرخ ابتلای بانوان استان به سرطان پستان وضعیت مناسبی ندارد. به همین دلیل حمایت از فعالیت این مجموعه ضروری است و پیگیر اختصاص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن هستیم.

نماینده مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه، سملقان، گرمه، جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی به بخشی از مشکلات استان اشاره کرد و افزود: خراسان شمالی در بخش‌های مختلف دچار کمبود پزشک بوده و این موضوع به نبود پروازهای منظم در استان گره خورده است.

وی در خصوص پیگیری‌ها برای حل معضل کمبود پزشک در استان بیان کرد: در سال‌های گذشته پیگیری‌ها برای اخذ مجوز رشته پزشکی در دانشگاه آزاد را آغاز کردیم که امسال ۶۰ نفر دانشجو جذب شد. 

وی افزود: تربیت پزشک در استان و ادامه تحصیل آن‌ها در مقاطع تخصص می‌تواند مشکلات کمبود پزشک در استان را برطرف کند به همین دلیل باید توجه ویژه‌ای به این حوزه معطوف شود.

این نماینده مجلس از جمله مهم‌ترین اولویت‌های استان را توجه به حوزه کشاورزی و دامپروری که در سفر مقام معظم رهبری به استان اعلام شد، دانست و گفت: علی رغم این تاکیدات، رشته دامپزشکی و داروسازی در استان وجود ندارد و پیگیر فعال شدن آن‌ها هستیم.

وی اظهار کرد: خراسان شمالی به لحاظ اقلیمی محل رویش ۴۰۰ نوع گیاه دارویی است که قابلیت استحصال دارو را داشته و می‌تواند به قطبی برای کشت، تحقیق، پژوهش و تولید دارو تبدیل شود.

پاکمهر گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های بسیار، موافقت اصولی برای رشته داروسازی اخذ شده و این موضوع باید در مسیر احداث دانشکده، جذب نیرو و اعضای هیأت علمی، تامین تجهیزات، راه‌اندازی آزمایشگاه و... قرار بگیرد تا منتج به نتیجه برای استان شود.

لزوم حرکت تحولی در جهاد دانشگاهی خراسان شمالی/ گره خوردن معضل کمبود پزشک به نبود پرواز

سرپرست جهاد دانشگاهی واحد خراسان شمالی نیز در این دیدار گفت: هدف ما این است که با ایده‌ها، خلاقیت‌ها و روش کاری جدید، بهره‌وری مجموعه را افزایش داده و بتوانیم خدمات مطلوبی در استان ارائه دهیم. 

دکتر عبدالحسین طالبی نجف‌آبادی به بخشی از دغدغه‌های این مجموعه در استان اشاره کرد و خواستار حمایت از آن برای حرکت در مسیر تحول آفرینی شد. 

وی به مرکز پیشگیری و غربالگری سرطان پستان که با همکاری پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی کشور، جهاد دانشگاهی خراسان شمالی و جمعیت هلال احمر استان فعال شده است اشاره کرد و افزود: این مجموعه دارای برخی مسائل است که به پیگیری نیاز دارد تا پس از برطرف شدن بتوانیم آن را با کمک نمایندگان، اعتبارات ملی و استانی توسعه دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha