• چهارشنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۷:۳۳
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403072519842
  • منبع : نمایندگی فارس

شهردار خبر داد:

افتتاح ۲ پروژه بزرگ شهری شیراز همزمان با دومین کنگره شهدای فارس

افتتاح ۲ پروژه بزرگ شهری شیراز همزمان با دومین کنگره شهدای فارس

ایسنا/فارس شهردار شیراز از افتتاح ۲ پروژه بزرگ و مهم شهری که نقش بسزایی در رفع گره‌های ترافیکی در این کلان‌شهر دارد، همزمان با با برگزاری دومین کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس در آبان‌ماه سال جاری خبر داد.

در نشست مشترک مدیریت شهری و شرکت خدماتی شهرک صنعتی بزرگ شیراز که با بازدید از ایستگاه‌های آتش‌نشانی مستقر در شهرک صنعتی همراه بود، مسائل این حوزه صنعتی مورد بررسی و بر ضرورت تعامل مدیریت شهری شیراز و صنعت به‌منظور حل مسائل و توسعه پایدار شهر تأکید شد.

شهردار شیراز امروز، ۲۵ مهرماه در این نشست اظهار کرد: خادمان مردم در شهرداری شیراز به‌منظور ایجاد رفاه و آسایش برای شهروندان، امیدآفرینی و توسعه و پیشرفت این کلان‌شهر شیراز شبانه‌روز در حال فعالیت هستند.

محمدحسن اسدی با تشریح برخی از اقدامات مدیریت شهری افزود: گواه این خدمات، پروژه‌های عمرانی خدماتی و فرهنگی است که به‌صورت گسترده در سطح این کلان‌شهر در حال اجرا هستند و برخی از این پروژه‌های کلان به‌گونه‌ای هستند که علاوه بر اینکه یک کارگاه بزرگی عمرانی را در سطح شهر شکل داده‌اند، به‌نوعی یک دانشگاه عمرانی برای دانشجویان و اساتیدی که درزمینهٔ مای مختلف عمرانی فعالیت دارند، محسوب می‌شوند.

 وی با اشاره به فرارسیدن رویداد بزرگ دومین کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس گفت: هم‌زمان با برگزاری این کنگره، حداقل دو پروژه بزرگ شهرداری از جمله ابر پروژه بزرگراه آیت‌الله حائری شیرازی و دوربرگردان اردیبهشت به بهره‌برداری می‌رسند.

شهردار شیراز با بیان اینکه تاکنون اجازه نداده‌ایم پروژه‌ای تعطیل و یا نیمه تعطیل شود، گفت: علاوه بر این نوبت شبانه اجرای پروژه‌های عمرانی را نیز راه‌اندازی کرده‌ایم و این پروژه‌ها به‌صورت شبانه‌روزی در حال اجرا هستند.

 اسدی بیان کرد: ارائه خدمات در محدوده کمربندی شیراز بر عهده وزارت راه است، اما تاکنون برای حفظ ایمنی شهروندان چندین تقاطع غیر هم‌سطح از سوی شهرداری در کمربندی شیراز احداث‌ شده است که در این راستا  پروژه تقاطع غیرهمسطح قائم ـ رحمت ـ احمدی نیز از جمله پروژه‌هایی است که تا چند ماه آینده عملیات اجرایی آن به پایان می‌رسد.

شهردار شیراز افزود: یقیناً تعامل و همکاری برای ارتقای زیرساخت‌ها در شهرک صنعتی، موجب توجه بیشتر به صنعت و افزایش اشتغال می‌شود.

 اسدی بیان کرد: شهرداری از سال گذشته که حدود ۱۸ کیلومتر از کمربندی شیراز را تحویل گرفته است، خوشبختانه در این محدوده حادثه منجر به فوت رخ نداده است.

وی در ادامه تقاطع غیر هم‌سطح شهید نواب صفوی، کمربندی، احمدبن موسی(ع) را نیز پروژه‌ای ارزشمند در تسهیل تردد ترافیکی و دسترسی ایمن برای شهرک‌های جنوبی ازجمله حجت‌آباد، مهدی‌آباد و مدرس و همچنین ایمنی در محور کمربندی قلمداد کرد و افزود: با تعامل خوب با مردم و همکاری این عزیزان ۱۵ هکتار تملک در این پروژه انجام شد و این پروژه به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تقاطع‌ها در جنوب کشور در دهه مبارک فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

 اسدی گفت: مدیریت شهری شیراز شهرک بزرگ صنعتی شیراز را جدای از خود نمی‌داند و نگاه شورا و شهرداری به این شهرک نگاهی مثبت است چراکه اکثر کسانی که به‌نوعی در شهرک صنعتی مشغول فعالیت هستند شهروند شهر شیراز هستند.

 مدیرعامل شرکت خدماتی شهرک صنعتی بزرگ شیراز نیز در این نشست گزارشی از وضعیت این شهرک ارائه و اظهار کرد: شهرک صنعتی بزرگ شیراز به‌عنوان بزرگ‌ترین شهرک جنوب بزرگ صنعتی کشور و رتبه یک واحدهای مستقر آن را دارد.

جواد باصری با بیان اینکه بخش اعظمی از ۴۸۰۰ واحد صنعتی این شهرک بزرگ، شرکت‌های بهره‌بردار هستند، بیان کرد: در این شرکت ظرفیت و توانمندی‌های مختلف در حوزه‌های صنایع مربوط به غذایی، نفتی، شیمیایی، تبدیلی و دانش‌بنیان فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه برای این ظرفیت سالیانه سال زحمات زیادی کشیده شده است، تصریح کرد: اگر این ظرفیت و فرصت به نحو احسن نگهداری نشود به تهدید دنبال می‌شود، خواستار حل مسائل این حوزه با همکاری مدیریت شهری شد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز نیز در این جلسه با اشاره به اینکه مجموعه خدمات شهری در محورهای مختلفی با شرکت شهرک‌های صنعتی همکاری می‌کند، گفت: حوزه ایمنی و آتش‌نشانی یکی از این موارد است که با انعقاد تفاهمی با شهرداری شیراز از سال ۱۳۹۲ به‌صورت پیوسته انجام‌شده و پیشنهاد می‌کنیم با اعمال موارد قانونی تکمیل و مستند کردن این تفاهم‌نامه را به نتیجه برسانیم تا خدمت‌رسانی در این حوزه به بهترین صورت ممکن انجام شود.

روح‌الله خوشبخت همچنین به همکاری‌های شهرداری شیراز با شهرک صنعتی برای انتقال پسماندهای این مجموعه به‌صورت رایگان اشاره کرد.

وی تصمیم‌گیری درباره مشاغل مزاحم و اجرای راهکارهای مؤثر در این حوزه را از دیگر برنامه‌هایی برشمرد که در دستور کار مجموعه خدمات شهری قرار دارد و ابراز امیدواری کرد در این زمینه نیز توفیقاتی حاصل شود.
معاون شهردار شیراز همچنین از اعلام آمادگی معاونت خدمات شهری برای انتقال تجارب و کمک به شهرک صنعتی در زمینه پساب‌های خاکستری خبر داد و گفتد: شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز در کنار مجموعه شرکت شهرک‌های صنعتی برای توانمند کردن این مجموعه همکاری خود را ادامه می‌دهند.

رئیس سازمان آتش.نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز نیز با بیان اینکه شهرک صنعتی نیز خواستار احداث یک ایستگاه آتش‌نشانی دیگر جهت پوشش سریع‌تر حوادث احتمالی در شهرک صنعتی شیراز شد.

 هادی عیدی‌پور اقدامات و پوشش عملیات انجام شده را مثبت ارزیابی و بر عزم این سازمان برای تقویت بیش‌ازپیش و گسترش خدمات این حوزه تأکید کرد.

وی خدمت شبانه‌روزی سازمان آتش‌نشانی به تمامی شهروندان را بدون هیچ‌گونه چشم‌داشتی از ویژگی‌های بزرگ این مجموعه مدیریت شهری برشمرد و افزود: خطرناک‌ترین و پرریسک‌ترین عملیات در شهرک صنعتی انجام می‌شود چون اکثر مواقع با حریق.های بزرگ انبار و مواد شیمیایی و قابل انفجار روبرو هستیم.

 رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز عملیاتی‌کردن تفاهم‌نامه بین این مجموعه و شهرک صنعتی را مهم دانست و گفت: اگر این تفاهم‌نامه به امضای نهایی برسد و اجرایی شود، یکی از بندهای مهم آن نظارت این سازمان بر سوله‌ها و ساختمان.های در حال احداث و تأسیس شده است که افزایش ظریب ایمنی و کاهش حوادث را در پی خواهد داشت.

عیدی‌پور در این نشست با تاکید بر اینکه سازمان آتش‌نشانی و  خدمات ایمنی طی این سال‌ها ایستگاه شهرک صنعتی را در حوزه‌های مختلف پوشش داده و در بروز حوادث نیز با سایر ایستگاه‌های شیراز در عملیات شرکت داشته است، تصریح کرد: همواره در عملیات سنگین تا ۱۷ ایستگاه نیز اعزام نیروهای عملیاتی را در برنامه قرار دادیم و آب‌گیری ماشین‌های عملیاتی را با اضافه کردن هیدرانت‌های آتش‌نشانی به ۴ طرف افزایش دادیم تا با تمام توان و حداقل زمان بتوانیم خدمات مرتبط را ارائه کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
امروز ۲۱:۲۲

جناب شهردار کاش امشب از تونل کوهسار به سمت میدان ارم با ماشین خودت تشریف می بردی و می دید ترافیک سه کیلومتری این مسیر را. شما تا تقاطع جمهوری را نسازید اینها کارهای ناقص فقط، وفقط بر ترافیک می افزاید و البته با پتک بر اعصاب شهروندان کوبیده می شود.