• چهارشنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۷:۲۴
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403072519838
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

ثبت بیش از ۱۲ هزار واقعه ازدواج در سیستان و بلوچستان

ثبت بیش از ۱۲ هزار واقعه ازدواج در سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: در شش ماهه نخست امسال، ۱۲ هزار و ۶۴ واقعه ازدواج در ادارات ثبت احوال استان ثبت شده است.

علی رحمتی در گفت وگو با ایسنا، افزود: از این تعداد ازدواج، ۹ هزار و ۸۱۶ مورد در مناطق شهری و ۲ هزار و ۲۴۸ مورد روستایی بوده است.

 مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: همچنین در همین مدت یک‌هزار و ۷۸۳ واقعه طلاق در استان داشته‌ایم که تنها ۲۰۰ مورد روستایی و یقیه در شهرها به ثبت رسیده است.

وی بیان کرد: بر اساس آمار مرکز رصد جمعیت استان در نیمه نخست امسال ۴۲ هزار و ۲۹ واقعه ولادت در استان ثبت شده که از این تعداد ۴۹۷ مورد چندقلو بوده است.

رحمتی اظهار کرد: از این میزان ۲۱ هزار و ۴۳۵ ولادت مربوط به پسران و ۲۰ هزار و ۵۹۴ تولد مربوط به دختران بوده است.

وی با بیان اینکه به طور میانگین در هر ساعت ۹ نوزاد در سیستان و بلوچستان متولد شده‌اند عنوان کرد: در کل تولدهای ۶ ماهه نخست امسال ۴۹۷ مورد تولد چند قلو در استان ثبت شده‌ که ۴۸۵ واقعه ۲ قلوزایی و ۱۲ مورد ولادت هم سه قلو بوده‌اند.

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: علاوه بر ولادت ها در این مدت ۶ هزار و ۹۰۴ واقعه فوت در استان ثبت شده که سه هزار و ۹۶۵ مورد مربوط به مردان و ۲ هزار و ۹۲۰ مورد مربوط به زنان بوده است.

رحمتی افزود: بر اساس داده‌های اتاق رصد جمعیت ثبت احوال سیستان و بلوچستان، سال گذشته میزان نرخ خام ولادت استان برابر با ۲۷.۶ در هزار نفر جمعیت بوده که توانست رتبه اول در کشور را به خود اختصاص دهد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین سال ۱۴۰۲ شهرستان مهرستان با نرخ خام ولادت ۳۶ در هزار نفر جمعیت بیشترین و شهرستان نیمروز با نرخ خام ۱۲.۵ در هزار نفر جمعیت کمترین نرخ خام ولادت را در بین شهرستان ها به خود اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha