• چهارشنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۷:۱۱
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403072519830
  • خبرنگار : 50627

سرپرست سازمان جهادکشاورزی استان خبر داد

خرید تضمینی ۶۰۳ هزار تن گندم در آذربایجان‌شرقی

خرید تضمینی ۶۰۳ هزار تن گندم در آذربایجان‌شرقی

ایسنا/آذربایجان شرقی سرپرست سازمان جهادکشاورزی استان از خرید تضمینی ۶۰۳ هزار تن گندم در سالجاری در آذربایجان‌شرقی خبر داد و گفت: در سال زراعی گذشته پنج میلیون تن محصول کشاورزی در استان تولید و ۶۰۳ هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان خریداری شد که حاصل دست رنج زحمات و تلاش تولیدکنندگان استان است.

شهرام شفیعی روز چهارشنبه ۲۵ مهرماه در افتتاحیه جشنواره محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی شهرستان آذرشهر که در پارک باغشمال برگزار شد، با بیان اینکه ریسک بالایی در بخش کشاورزی و سرمایه گذاری وجود دارد، افزود: جشنواره‌های مختلف کشاورزی در تمامی شهرستان‌های استان برگزار می شود که هدف مهم آن‌ها، موضوع برندسازی است و این اقدام به بازاریابی و رسیدن به بازارهای هدف محصولات نیز کمک می‌کند.

وی تصریح کرد: جشنواره‌های کشاورزی اغلب شهرستان‌های آذربایجان شرقی برای یک محصول خاص برگزار می‌شود اما جشنواره امروز برای محصولات مختلف کشاورزی شهرستان آذرشهر برگزار شده که هر یک از آن‌ها در نوع خود یک برند است.

 ‎شمسعلی محمودیان فرماندار آذرشهر نیز در این مراسم، این شهرستان زرخیز را دروازه توسعه آذربایجان‌شرقی دانست و گفت: آذرشهر ظرفیت های گردشگری، معادن، تجارت، صنعت، کشاورزی، صنایع تبدیلی بسیاری داراست.

وی هدف برگزاری این جشنواره در تبریز را برندسازی و معرفی محصولات آذرشهر به هم‌استانیان برشمرد و گفت: در آذرشهر برند محور کسب و کار است.

وی به ثبت ملی چهار شهر گوگان، قاضی‌جهان، ممقان و آذرشهر اشاره کرد و افزود: باقلوای گوگان، شیرینی توپر روستای قاضی‌جهان، شیرینی نخودچی، سوزن دوزی ممقان و لپه آذرشهر برند این منطقه است که بعنوان هویت ما شناخته می‌شود.

محمودیان به شناخت و احیای ظرفیت های آذرشهر تاکید کرد و افزود: این شهرستان چهار شهر، سه بخش و ۳۳ روستا دارای ظرفیت های بسیاری است.

وی تصریح کرد: اجرای طرح‌های احیای قنات، طرح‌های آبخیزداری و صیانت از سفره‌های زیرزمینی مردم شهرستان آذرشهر از جمله اقدامات دولت در این مدت است و مردم آذرشهر همچنان در سنگر تولید حضور داشته و به تولید و کشاورزی ادامه می‌دهند.

خرید تضمینی ۶۰۳ هزار تن گندم در آذربایجان‌شرقی

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha