• چهارشنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۷:۰۵
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1403072519827
  • منبع : بازار

هزینه و تجهیزات لازم برای راه‌اندازی کافی شاپ کوچک

هزینه و تجهیزات لازم برای راه‌اندازی کافی شاپ کوچک

در این مطلب، بصورت اجمالی به بررسی هزینه های مربوط به تاسیس کافی شاپ و وسایل مورد راه اندازی کافی شاپ، عوامل موثر بر بودجه لازم، روش کاهش هزینه‌ها و همچنین مهارتهای لازم برای شغل کافه داری خواهیم پرداخت.

به گزارش ایسنا به نقل از فن آموزان، با توجه به  شرایط اقتصادی حاکم بر جهان، راه اندازی کافی شاپ (کوچک یا بزرگ) نیازمند برنامه‌ریزی مالی دقیق بمنظور تامین بودجه مورد نیاز این کسب و کار است.

هزینه های راه اندازی کافی شاپ

هزینه های اصلی راه اندازی کافی شاپ کوچک معمولا شامل موارد زیر است:

اجاره یا خرید ملک: یکی از مهمترین هزینه ها، مربوط به اجاره یا خرید مکان مناسب برای کافی شاپ است. موقعیت مکانی، دسترسی به وسایل نقلیه عمومی، تراکم جمعیت و میزان رقابت با سایر کافه ها، از جمله عواملی هستند که بر انتخاب مکان و هزینه آن تاثیرگذار اند.

دکوراسیون و طراحی داخلی: هزینه های طراحی فضای کافه، خرید مبلمان و میز و صندلی، نورپردازی و تجهیزات تزئینی، بخش قابل توجهی از بودجه را به خود اختصاص می دهد. طراحی داخلی باید باتوجه به علایق شخصی کافه دار و همچنین مشتریان کافی شاپ انجام شود. این طراحی باید بگونه ای باشد که محیطی جذاب و دلنشین برای مشتریان ایجاد کند.

تجهیزات و لوازم: وسایل و ابزارهای مورد نیاز برای آشپزخانه، بارسرد، بارگرم و بخش قنادی در کافه، از جمله اصلی ترین هزینه های راه اندازی کافی شاپ است. این تجهیزات شامل اسپرسوساز، آسیاب قهوه، یخچال، فریزر، آبمیوه گیری، فر، اجاق گاز، همزن برقی، قالب کیک و سایر لوازم مورد نیاز برای تهیه نوشیدنی ها، دسرها و غذاهای موجود در منو میشود. کیفیت و برند تجهیزات، تاثیر مستقیمی بر قیمت آنها و طول عمر مفیدشان دارد.

وسایل سرو: تجهیزات لازم برای سرو آیتم های منو مانند فنجان، نعلبکی، قاشق، چنگال، بشقاب، لیوان و سینی نیز از جمله لوازم ضروری کافه محسوب میشوند. انتخاب ظروف باکیفیت و هماهنگ با دکوراسیون داخلی، به بهبود تجربه مشتری کمک میکند.

مواد اولیه: هزینه خرید مواد اولیه مانند قهوه، شیر، شکر، انواع چای، آبمیوه، میوه، نان، پودر کیک، خامه، مرغ، گوشت، پنیر پیتزا و سایر مواد غذایی مورد نیاز برای تهیه آیتم های منو، بخش دیگری از هزینه های جاری کافی شاپ را تشکیل میدهد.

مجوزها: برای راه اندازی کافی شاپ، اخذ مجوزهای لازم از جمله پروانه کسب، مجوزهای مربوط به بهداشت و ایمنی و ... ضروری است. هزینه های اخذ این مجوزها بسته به قوانین و مقررات هر منطقه از ایران یا جهان متفاوت است.

هزینه های تبلیغاتی: برای معرفی کافی شاپ و جذب مشتریان جدید، باید بودجه معقولی درنظرگرفته شود. این هزینه ها شامل طراحی لوگو، چاپ منو، طراحی سایت، تبلیغات در شبکه های اجتماعی و سایر فعالیتهای مربوط به تبلیغات و برندینگ می شود.

و ...

هزینه و تجهیزات لازم برای راه‌اندازی کافی شاپ کوچک

عوامل موثر بر هزینه های راه اندازی کافی شاپ

اندازه کافی شاپ: مساحت کافه بطور مستقیم بر هزینه های اجاره، دکوراسیون و تجهیزات تاثیر میگذارد.

کیفیت تجهیزات: انتخاب تجهیزات با کیفیت بالاتر، هزینه های اولیه را افزایش می دهد اما در درازمدت باعث کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری میشود.

منو: تنوع و پیچیدگی منو بر تعداد و نوع تجهیزات مورد نیاز و هزینه مواد اولیه تاثیر بسیاری دارد.

موقعیت مکانی: اجاره کافه در مناطق پر رفت وآمد و تجاری هزینه های بیشتری را درپی دارد.

دکوراسیون: طراحی داخلی لوکس و استفاده از وسایل دکوری باکیفیت و لاکچری، هزینه های طراحی داخلی را افزایش میدهد.

و ...

ایده هایی برای کاهش هزینه های راه اندازی کافه

خرید برخی از تجهیزات بصورت دست دوم، هزینه ها را بشدت کمتر می کند.

بااستفاده از طراحی داخلی ساده و استفاده از لوازم دکور ارزان تر، قادر خواهید بود در هزینه های دکوراسیون صرفه جویی کنید.

خرید مواد اولیه بصورت عمده میتواند باعث کاهش هزینه ها شود.

آموزش پرسنل خود (استخدام کارآموز به جای کارمند) و یا کمک گرفتن از اعضای خانواده بعنوان نیروی کار، منجر به صرفه جویی در هزینه های پرسنلی می شود.

و ...

در حال حاضر (سال ۱۴۰۳) سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی یک کافه کوچک تقریبا بین ۲۰۰ الی ۵۰۰ میلیون تومان تخمین زده می شود. برای تامین این بودجه می توانید از طریق سازمان فنی حرفه ای کشور و سایر سازمان های دولتی و خصوصی که در زمینه حمایت از کارآفرینان و کسب و کارهای کوچک فعالیت می کنند، اقدام نمایید.

مهارتهای لازم برای راه اندازی کافی شاپ

برای راه اندازی کافی شاپ موفق و پر سود، علاوه بر برنامه ریزی مالی و تامین سرمایه لازم؛ مجموعه ای از مهارتهای فنی و تخصصی ضروری است. این مهارتها شامل دانش عمیق در مورد قهوه و فرآیند تولید آن، مدیریت کسب و کار، مهارتهای ارتباطی، توانایی تهیه انواع نوشیدنی ها، غذاها و دسرها، آشنایی با اصول بهداشت مواد غذایی، شناخت قوانین مالی و مالیاتی کشور و ... می شود.

دوره های آموزشی مفید برای کافه داران (آینده)

روش های متعددی برای کسب مهارتهای ذکر شده وجود دارد که یکی از موثرترین و سریع ترین آنها؛ شرکت در دوره های تخصصی این حوزه می باشد. برخی از مهمترین دوره های آموزشی برای کسانی که قصد تاسیس کافه و کافی شاپ شخصی خودشان را دارند؛ عبارت اند از: پکیج آموزش کافی شاپ (شامل آموزش کامل باریستایی، لته آرت، بارتندری، ویتری، مدیریت کافه و ...)، آموزش کیک های خامه ای، کیک های کافی شاپی، فست فود و غذاهای کافی شاپی و ...

هزینه و تجهیزات لازم برای راه‌اندازی کافی شاپ کوچک

شرکت در این دوره ها علاوه بر فراهم کردن فرصتی عالی به منظور یادگیری عملی مهارتهای کافه داری؛ مزیت های زیر را نیز برای شما به دنبال دارد.

  • آشنایی با آخرین متدها و تکنیک های روز دنیا در زمینه کافه داری.
  • بهبود مهارتهای مربوط به تهیه آیتم های منوی کافه.
  • ایجاد ارتباط موثر با افراد فعال در این صنعت.
  • افزایش اعتماد به نفس برای مدیریت یک کافی شاپ موفق.

و ...

در حال حاضر یکی از برترین موسسات آموزشی کشور در حوزه مهارتهای مخصوص به صنعت قهوه و کافی شاپ، آموزشگاه مجازی فن آموزان می باشد که دوره های نام برده شده در بالا را به شکل حضوری و آنلاین برای علاقه مندان برگزار می نماید. برای شرکت در دوره های مجازی فن آموزان و شروع یادگیری این رشته ها در منزل کافی است آدرس اینترنتی https://fanamoozanonline.com/department/food-industry/ را در مرورگر خود وارد کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha