• چهارشنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۴۳
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403072519813
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی:

اجرای برنامه هفتم توسعه نیازمند تعامل دستگاه‌ها و برنامه‌ریزی دقیق است

اجرای برنامه هفتم توسعه نیازمند تعامل دستگاه‌ها و برنامه‌ریزی دقیق است

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌ شرقی اجرای درست و متناسب برنامه هفتم توسعه در حوزه سلامت را منوط به تعامل دستگاه‌های ذی‌ربط، برنامه‌ریزی دقیق و همت والای مدیران و مسئولان این حوزه عنوان کرد.

وحید مجیدی در نشست فصلی ستاد اجرایی برنامه پزشک خانواده روستایی اظهار کرد: با توجه به تخصص و دغدغۀ رئیس دولت چهاردهم در حوزه سلامت به نظر می‌رسد که در برنامه هفتم توسعه، مسئولیت وزارت بهداشت و به تبع آن مسئولیت بیمه سلامت به عنوان زیرمجموعۀ وزارت، سنگین‌تر از پیش خواهد بود.

وی افزود: مطابق برنامه هفتم توسعه پزشک خانواده برای تمامی صندوق‌ها باید تا پایان سال مستقر شوند و این موضوع نیازمند تعامل سازمان‌های مرتبط، مثل دانشگاه‌های علوم پزشکی، بیمه سلامت، نظام پزشکی و ... با یکدیگر است.

وی در این جلسه که با حضور مسئولان دانشگاه علوم پزشکی تبریز، دانشکده علوم پزشکی مراغه و سراب برگزار شد با اشاره به پرداخت مطالبات روستایی تا پایان شهریورماه ۱۴۰۳ گفت: بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت روستایی آذربایجان شرقی تحت پوشش صندوق روستایی بیمه سلامت هستند و باقی افراد یا تحت پوشش دیگر صندوق‌های بیمه سلامت و یا تحت پوشش بیمه‌های دیگر هستند که به صورت بیمه‌ای خدمات دریافت می‌کنند.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی تأکید کرد: در حال حاضر ۲۴۰ مرکز جامع سلامت روستایی در استان مشغول خدمات‌رسانی هستند که از این تعداد ۲۱۱ مرکز مربوط به دانشگاه علوم‌پزشکی تبریز، ۱۲ مرکز مربوط به دانشکده پزشکی مراغه و ۱۷ مرکز مربوط به دانشکده پزشکی سراب هستند که مطالبات آن‌ها لغایت شهریورماه ۱۴۰۳ تمام و کمال به دانشگاه‌ها پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان نیز در ۶ماهه اول سال‌جاری به صورت علی‌الحساب از بابت صندوق روستاییان به دانشگاه علوم پزشکی تبریز و دانشکده‌های پزشکی استان پرداخت شده است که امیدواریم این تأمین اعتبارات به‌ موقع و منظم کمک کند تا مراکز در اجرای دستورالعمل‌های تفاهم‌نامه روستایی با مشکل مواجه نشوند.

در این نشست، رؤسا و مدیران دانشگاه‌ علوم پزشکی تبریز، دانشکده پزشکی مراغه و سراب نیز ضمن ارائه آمار پرداخت مطالبات پزشکان و نیروهای انسانی طرف قرارداد به طرح مشکلات و موانع پیش‌روی طرح پزشک خانواده روستایی پرداختند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل بیمه سلامت آذربایجان شرقی، در این جلسه مجیدی در خصوص اتخاذ تصمیمات و تمهیدات متناسب برای تغییر نوع بیمه از صندوق روستایی به صندوق بیمه ایرانیان با توجه به ضوابط اصلاح ساختار جغرافیایی تأکید کرد و گفت: برای اصلاح ساختاری جغرافیایی ساکنین شهرهای زیر ۲۰هزار نفر که براساس آخرین تقسیمات کشوری طی سنوات مختلف به بالاتر از ۲۰هزار نفر جمعیت رسیده‌اند و همچنین روستاهایی که به شهرهای مذکور ملحق شده‌اند، نیازمند تعامل بیشتر بیمه و دانشگاه هستیم تا با تبعات اجتماعی کمتری مواجه شویم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha