• چهارشنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۴۱
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403072519811
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

رئیس دفتر هماهنگی و پیگیری امور نمایندگی‌های داخل کشور وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران:

تبریز سابقه دیرینه‌ای در ارتباط با کشورهای همجوار دارد

تبریز سابقه دیرینه‌ای در ارتباط با کشورهای همجوار دارد

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس دفتر هماهنگی و پیگیری امور نمایندگی‌های داخل کشور وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر قدمت طولانی تبریز در دموکراسی، ارتباط تبریز با کشورهای همجوار را دارای سابقه‌ای طولانی دانست.

نصرت الله آقامحمدی در دیدار با شهردار تبریز با اشاره به سابقه تشکیل دفاتر نمایندگی وزارت امور خارجه در شهرها اظهار کرد: اولین دفتر نمایندگی در سال ۱۳۶۰ در شیراز تشکیل شد و به امور جنگ زدگانی که به کویت، بحرین و کشورهای دیگر می‌رفتند، رسیدگی می‌کرد. دومین دفتر نیز در مشهد تشکیل شد اما تاسیس این نمایندگی در تبریز به سال ۱۳۷۲ بر می‌گردد که به درخواست استاندار و نمایندگان مجلس صورت گرفت.

وی افزود: سابقه تبریز در دموکراسی و همچنین برقراری ارتباط با کشورهای همجوار همچون روسیه، آذربایجان، گرجستان، ارمنستان و به ویژه ترکیه دارای سابقه‌ای طولانی است و به همین دلیل یکی از شاخص‌ترین دفاتر ما در تبریز قرار دارد.

وی در خصوص اهداف تشکیل این دفاتر اذعان کرد: هدف از تشکیل این دفاتر بیشتر ارائه خدمات کنسولی بود که شامل صدور ویزا، امور مربوط به زندانیان خارج از کشور و اتباع ایرانی در سایر کشورها و امور مشابه می‌شد ولی اکنون به دلیل تغییر شرایط وظایف این دفاتر نیز تفاوت یافته است.

رئیس دفتر هماهنگی و پیگیری امور نمایندگی‌های داخل کشور وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد: شهید امیرعبداللهیان تاکید داشتند که این دفاتر می‌تواند نماینده دولت در استان‌ها باشد و براین‌اساس، دفاتر نمایندگی ما می‌تواند در استان‌های مرزی علاوه بر خدمات کنسولی، نگاه اجتماعی و سیاسی نیز داشته باشد.   

وی در ادامه سخنان خود به بیان ظرفیت‌های تبریز پرداخت و گفت: تبریز از لحاظ گردشگری جلوه بسیار جاذبی برای مسافران دارد و باید این حوزه در تبریز تقویت شود و بخش خارجی دانشگاه تبریز هم راه‌اندازی شده که می‌تواند تبادل دانشجویی بورسیه شده با کشورهای مختلف داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع خواهرخواندگی تبریز با چند شهر جهان اشاره و خاطرنشان کرد: بحث خواهرخواندگی را نیز پیگیری می‌کنیم و خواهرخواندگی‌های دایر را باید بررسی کنیم تا ببینیم کدامیک از بندهای مندرج در آن امکان اجرایی شدن دارد، همچنین می‌توانید برای خواهرخواندگی با شهرهای ژاپن و چین اقدام کنید زیرا ارتباط خوبی با این کشورها داریم و می‌توانیم از علوم به روز آن‌ها در حوزه شهرسازی و شهرهوشمند بهره ببریم.

آقامحمدی در توصیف زیبایی‌های تبریز هم بیان کرد: تبریز را می‌توان جزو ۱۵ شهر زیبای جهان دانست، خیابان ولیعصر تبریز شبیه خیابان‌های پاریس و ژاپن است که جا دارد از زحمات ما و همکارانتان در آبادسازی و زیباسازی این شهر تشکر کنم.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، وی با تاکید بر استفاده از فناوری روز در کشورهای منطقه گفت: کشورهای منطقه در این سمت‌وسو حرکت می‌کنند و شما نیز باید از استعدادهای موجود در استان استفاده کرده و با نگاهی هوشمندانه برای یک سده بعد، برنامه‌ریزی کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha