• چهارشنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۸
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403072519748
  • خبرنگار : 50976

اخبار کوتاه پلیس فارس؛

از کشف ماینرهای قاچاق تا دستگیری متهمان فراری

از کشف ماینرهای قاچاق تا دستگیری متهمان فراری

ایسنا/فارس در اخبار کوتاهی که از سوی مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فارس در اختیار رسانه‌ها قرار داده شده است، اخباری نظیر بارگیری گوسفندان فاقد مجوز، دستگیری متهمان فراری، کشف ماینرهای قاچاق، دستگیری ارازل و اوباش دپو ۴۱ کیلوگرم تریاک و ... دیده می‌شود.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان فارس، امروز ۲۵ مهرماه از توقیف یک دستگاه کامیون حامل ۸۲ رأس گوسفند فاقد مجوز حمل خبر داد. 

احمدرضا خرم بیان کرد: در راستای طرح برخورد با قاچاق، روز گذشته مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان هنگام کنترل خودروهای عبوری در کمربندی شیراز به یک دستگاه کامیون حامل احشام مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۸۲ راس گوسفند فاقد مجوز حمل که راننده آن‌ها را از کرمانشاه بارگیری و قصد انتقال احشام را به استان‌های مرزی داشت کشف شد، تصریح کرد: راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

خرم با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش دام‌های قاچاق، ۷ میلیارد ریال برآورد شده است، اظهار کرد: مبارزه با قاچاق دام برای امنیت غذایی جامعه انجام می‌شود و شهروندان می‌توانند هرگونه موارد مشکوک را با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

۵۰ فقره سرقت در پرونده سارق 

جانشین فرمانده انتظامی شیراز از دستگیری یک سارق و کشف ۵۰ فقره سرقت از اماکن خصوصی و درون خودرو در این شهرستان خبر داد.

مهدی قلعه‌بردار اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی در سطح شهرستان شیراز، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران کلانتری ۱۵ قصردشت و پایگاه تجسس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران در همین راستا تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات پلیسی موفق شدند در این خصوص یک سارق را شناسایی و آن را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

جانشین فرمانده انتظامی شیراز با بیان اینکه متهم در تحقیقات تکمیلی به ۵۰ فقره سرقت از اماکن خصوصی و درون خودرو در محدوده قصردشت شیراز اقرار کرد، گفت: در بازرسی از انبار سارق مقادیری اموال مسروقه از نوع دوچرخه، آرام پز، جاروبرقی، فیوز، شمع و بلبرینگ و... کشف شد.

قلعه‌بردار با اشاره به اینکه ارزش اموال مسروقه برابر نظر کارشاسان ۲ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: متهم برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

این مقام انتظامی از شهروندانی که در محدوده بلوار مطهری، بلوار شهید رجایی (فرهنگ شهر) معالی آباد، بلوار استقلال و بلوار پاسداران از آنان سرقت شده است درخواست کرد جهت شناسایی اموال خود به پایگاه را تجسس واقع در شیراز،  میدان گل‌سرخ، طبقه فوقانی کلانتری ۲۰ گل‌سرخ مراجعه کنند.

کشف ۹۵۸ عدد شامپو قاچاق در جهرم

فرمانده انتظامی جهرم گفت: با هوشیاری ماموران، راننده نتواست شامپوهای قاچاق را به بازار برساند.

علی‌اصغر محمدپور اظهار کرد: در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مامورین انتظامی جهرم حین ایست و بازرسی به یک سواری سیتروئن مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی قضایی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن خودرو ۹۵۸ عدد شامپو خارجی قاچاق را کشف کردند. 

فرمانده انتظامی جهرم با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۳ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: راننده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

دپو ۴۱ کیلوگرم تریاک در منزل مسکونی 

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از کشف ۴۱ کیلو و ۳۰۰ گرم تریاک در بازرسی از یک منزل مسکونی در شیراز خبر داد. 

عبدالرضا ضربت بیان کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی مقداری تریاک در منزل خود واقع در یکی از محله‌های شیراز دپو کرده است که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی با بیان اینکه ماموران با هماهنگی مرجع قضایی به محل مورد نظر اعزام شدند، تصریح کرد: در بازرسی از آن منزل، ۴۱ کیلو و ۳۰۰ گرم تریاک کشف شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با بیان اینکه در این خصوص یک نفر قاچاقچی دستگیر و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد، تصریح کرد: مبارزه با سوداگران مرگ به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

دستگیری سارقین قطعات خودرو با ۱۹ فقره سرقت در کازرون 

فرمانده انتظامی کازرون از دستگیری سارقین و کشف ۱۹ فقره سرقت قطعات خودرو در این شهرستان خبر داد. 

بیژن بارسالاری در تشریح این خبر بیان کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت قطعات خودرو در سطح شهرستان کازرون، تحقیقات برای شناسایی سارق یا سارقان در دستور کار ماموران کلانتری ۱۲ حضرتی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران کلانتری ۱۲ حضرتی تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی موفق شدند در این خصوص ۲ سارق حرفه‌ای و سابقه‌دار را شناسایی و با هماهنگی قضایی آنان را در یکی از محلات این شهرستان دستگیر کنند.

بارسالاری با بیان اینکه در تحقیقات به عمل آمده و با ارائه مستندات از سوی ماموران، سارقین به ۱۹ فقره سرقت اعتراف کردند، گفت: متهمین پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی به شهروندان توصیه کرد هشدارهای پلیس را جدی گرفته و خودروهای خود را به تجهیزات ضد سرقت مجهز کنند تا سارقان نتوانند به اهداف شوم خود دست یابند.

دستگیری اراذل و اوباش در فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از شناسایی و دستگیری یک نفر اراذل و اوباش متواری در آن شهرستان خبر داد. 

مهدی جوکار در بیان جزئیات این خبر اظهار کرد: در پی وقوع یک فقره تیراندازی منجر به جرح ۳ نفر توسط فردی اراذل و اوباش در یکی از محله‌های شهرستان فیروزآباد، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس امنیت عمومی این فرماندهی با انجام یکسری اقدامات پلیسی، عامل تیراندازی که فردی اراذل و اوباش و تحت تعقیب قضایی بود را شناسایی و وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی فیروزآباد با بیان اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد، تصریح کرد: امنیت و آرامش مردم خط قرمز پلیس است و هرکس به هر طریقی بخواهد این مهم را خدشه‌دار کند با برخورد قاطع و قانونی پلیس روبه‌رو خواهد شد.

توقیف سواری پژو حامل ۱۹ کیلو تریاک در داراب

فرمانده انتظامی داراب از توقیف سواری پژو ۴۰۵ و کشف ۱۹ کیلوگرم تریاک در این شهرستان خبر داد.

سید رحمان هاشمی بیان کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر داراب حین کنترل خودروهای عبوری به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و برای بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از خودرو مذکور ۱۹ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک را کشف و راننده و سرنشین را نیز دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی داراب با اشاره به معرفی متهمین به مرجع قضایی، خاطر نشان کرد: مامورین با کنترل دقیق محورهای مواصلاتی عرصه را بر قاچاقچیان مواد مخدر تنگ کرده‌اند.

دستگیری ۲۰ متهم متواری در زرین‌دشت 

فرمانده انتظامی زرین‌دشت از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و دستگیری ۲۰ متهم متواری در این شهرستان خبر داد. 

رحمت‌الله ارجمندی بیان کرد: در راستای ارتقاء احساس امنیت در بین شهروندان و ناامن ساختن محیط فعالیت مجرمان، طرح پاکسازی مناطق آلوده و جرم خیز شهرستان طی ۱۰ روز به مرحله اجرا در آمد.

وی بیان کرد: در همین راستا مأموران انتظامی موفق شدند ۲۰ متهم تحت تعقیب و متواری را دستگیر و روانه دادسرا کنند. 

فرمانده انتظامی زرین‌دشت با بیان اینکه در سوابق متهمان جرایمی از قبیل قمه‌کشی، ایراد ضرب و جرح و بر هم زدن نظم و امنیت عمومی به چشم می‌خورد، از شهروندان درخواست کرد هشدارها و آموزش‌های پلیس را جدی گرفته و در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک مراتب را سریعاً با پلیس ۱۱۰ در میان بگذارند و پلیس را در تامین و حفظ امنیت پایدار در جامعه یاری دهند.

توقیف ۷ خودرو حامل مرغ زنده فاقد مجوز در قیروکارزین

فرمانده انتظامی قیروکارزین گفت: ۷ خودرو وانت پیکان شامل ۵۰۰ قطعه مرغ زنده فاقد مجوز در این شهرستان توقیف شد

شیرمحمد شیخی اظهار کرد: ماموران انتظامی قیروکارزین هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به ۷ دستگاه وانت پیکان حامل مرغ زنده مشکوک شدند.

وی افزود: مأموران پس از هماهنگی قضایی در بازرسی از این خودروها در مجموع ۵۰۰ قطعه مرغ زنده فاقد مجوز بهداشتی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی قیروکارزین با بیان اینکه رانندگان برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند، از شهروندان درخواست کرد در صورت اطلاع و مشاهده هرگونه فعالیت غیرمجاز از جمله قاچاق و توزیع کالاها خارج از شبکه توزیع و بدون مجوز قانونی، موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف ماینرهای قاچاق در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از کشف ۹ دستگاه تولید ارز دیجیتال قاچاق و سایر متعلقات به ارزش ۲ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد. 

اسماعیل زراعتیان اظهار کرد: در پی دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر استفاده از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال قاچاق در یکی از کارگاه‌های شهرستان شیراز، بررسی موضوع در دستور کار ماموران کلانتری ۳۲ کشن قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از انجام تحقیقات میدانی ابتدا از صحت خبر مطمئن و پس از هماهنگی قضایی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان ۹ دستگاه تولید ارز دیجیتال قاچاق و سایر متعلقات مربوطه را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شیراز با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ماینر‎‌های کشف شده را ۲ میلیارد ریال برآورد کردند، اظهار کرد: در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

کشف ۲ دستگاه موتورسیکلت قاچاق در سرچهان

فرمانده انتظامی سرچهان از توقیف ۲ دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

محمدجواد اسلامی‌مهر در تشریح این خبر اظهار کرد: ماموران پاسگاه انتظامی توجردی حین گشت‌زنی در حوزه استحفاظی، به ۲ دستگاه موتورسیکلت سنگین فاقد پلاک مشکوک و آنها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی بیان کرد: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد، موتورسیکلت‌های مذکور فاقد هرگونه مجوز قانونی و به صورت قاچاق وارد کشور شده است.

فرمانده انتظامی سرچهان با بیان اینکه کارشناسان ارزش موتورسیکلت‌های توقیفی را ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کردند، یادآور شد: در این خصوص ۲ نفر راکب برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

احشام فاقد مجوز به مرز نرسید

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان فسا از کشف ۴۰ راس گوسفند فاقد مجوز در بازرسی از یک دستگاه وانت نیسان خبر داد.

محمد رضایی در تشریح این خبر بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی در اجرای طرح برخورد با قاچاق کالا و ارز، به یک دستگاه وانت نیسان حین تردد در محورهای مواصلاتی این شهرستان مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو، ۴۰ راس گوسفند فاقد مجوز حمل از دامپزشکی که با هدف انتقال به استان‌های مرزی بارگیری شده بود را کشف و ضبط کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه ارزش احشام مکشوفه برابر نظر کارشناسان ۴ میلیارد ریال برآورد شده است، ادامه داد: خودرو حامل قاچاق روانه پارکینگ و راننده با پرونده متشکله به مرجع قضایی معرفی شد.

رضایی به تحویل احشام قاچاق به ستاد تملیکی استان اشاره کرد و گفت: مقابله با سودجویانی که منفعت خود را در قاچاق مایحتاج مورد نیاز مردم دنبال می‌کنند، به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار دارد.

دستگیری سارقین اماکن خصوصی و درون خودرو با ۹ فقره سرقت 

فرمانده انتظامی استهبان از دستگیری سارقین و کشف ۹ فقره سرقت از اماکن خصوصی و درون خودرو در این شهرستان خبر داد. 

حسین اکبرپور در تشریح این خبر بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی و درون خودرو در سطح حوزه استحفاظی شهرستان استهبان، شناسایی و دستگیری سارقین در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات پلیسی و گشت زنی‌های هدفمند، موفق شدند در این خصوص ۲ سارق را شناسایی و آنان را در مخفیگاهشان دستگیر و مقادیری اموال مسروقه نیز از آنان کشف کنند.

فرمانده انتظامی استهبان با بیان اینکه متهمین در بازجویی اولیه به ۹ فقره سرقت از اماکن خصوصی و درون خودرو اقرار کردند، گفت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۴۰۰ میلیون ریال برآورد کردند.

اکبرپور با بیان اینکه متهمین پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند، ضمن هشدار به صاحبان اماکن خصوصی از جمله خانه باغ‌ها و مراکز دولتی، از آن‌ها درخواست کرد برای مراقبت از اموال خود از نگهبان و تجهیزات بازدارنده از جمله دوربین مداربسته استفاده کنند و در صورت برخورد با موارد مشکوک مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

دستگیری سارقین و کشف ۸ فقره سرقت در ارسنجان 

فرمانده انتظامی ارسنجان از دستگیری ۲ نفر سارق حرفه‌ای و کشف ۸ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

خدابخش حسن‌زاده در تشریح جزئیات این خبر بیان کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت در سطح شهرستان، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران تحقیقات خود را آغاز و در این خصوص ۲ سارق حرفه‌ای را شناسایی و پس از هماهنگی قضایی آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

حسن‌زاده تصریح کرد: متهمین در بازجویی اولیه به ۸ فقره سرقت منزل و اماکن خصوصی در سطح شهرستان اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی ارسنجان با بیان اینکه متهمین پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شدند، از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرقانونی و مجرمانه توسط افراد فرصت طلب و قانون‌گریز، مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام تا نسبت به دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha