• چهارشنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۵
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403072519719
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

با امضای تفاهم‌نامه همکاری چهارجانبه

۲۵۴ روستا در ۱۷ شهرستان آذربایجان شرقی از نعمت آب‌شرب بهداشتی بهره‌مند می‌شوند

۲۵۴ روستا در ۱۷ شهرستان آذربایجان شرقی از نعمت آب‌شرب بهداشتی بهره‌مند می‌شوند

ایسنا/آذربایجان شرقی با امضای سومین تفاهم‌نامه همکاری برای آبرسانی به روستاهای دارای تنش آبی در استان، ۲۵۴ روستا در ۱۷ شهرستان از نعمت آب شرب بهداشتی بهره‌مند خواهند شد.

این تفاهم‌نامه به امضای استاندار آذربایجان شرقی، رئیس هیأت مدیره مجمع خیرین آبرسانی کشور، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان و فرمانده سپاه عاشورا رسید.

براساس این تفاهم‌نامه بنیاد نیکوکاری ابراهیمی، تامین ۳۱۵ کیلومتر لوله پلی‌اتیلن جهت استفاده در خطوط انتقال و شبکه روستاهای هدف و ۷۵ باب مخزن پلی‌اتیلن در حجم‌های مختلف را عهده‌دار شده است.

همچنین حفاری مسیر شبکه و خطوط انتقال با مشارکت اهالی روستاها و شرکت آب و فاضلاب استان و اجرای لوله‌گذاری و نصب مخازن توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه عاشورا انجام خواهد شد.

بهرام سرمست، استاندار آذربایجان شرقی در مراسم امضای این تفاهم‌نامه از خدمات خیرخواهانه اکبر ابراهیمی، رئیس بنیاد نیکوکاری ابراهیمی به‌ویژه در دوران شیوع بیماری کرونا قدردانی کرد و گفت: امیدوارم با روحیه‌ای که ایشان دارند، استان ما را در بحث آبرسانی روستایی پشتیبانی کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی هم گزارشی از روند آبرسانی به روستاهای دچار تنش آبی در استان ارائه کرد و گفت: در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، به ترتیب ۲۱۴ و ۲۲۰ روستا با مشارکت خیّران آبرسان از نعمت آب‌شرب پایدار بهره‌مند شدند و هدف‌گذاری ما برای سال‌جاری، ۲۷۰ روستا است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، محمد خانی افزود: در ۲سال اخیر، خیّران متعددی از چند کشور خارجی و بیش از ۵۰ خیّر از داخل کشور در امر آبرسانی به روستاهای استان مشارکت کرده‌اند و میزان مشارکت آن‌ها در این امر خیر، بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha