• چهارشنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۲
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403072519637
  • خبرنگار : 50598

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر:

اماکن ورزشی متعددی در مناطق کم برخوردار اراک افتتاح خواهد شد

اماکن ورزشی متعددی در مناطق کم برخوردار اراک افتتاح خواهد شد

ایسنا/مرکزی رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر اراک با اشاره به احداث شهربازی سرپوشیده در مجتمع آفتاب اراک گفت: مکان‌های ورزشی متعددی در مناطق کم برخوردار این شهر افتتاح خواهد شد.

پیمان عین القضاتی، ۲۵ مهر در نشست با اصحاب رسانه در خصوص هفته فرهنگی اراک اظهار کرد: برای دستیابی به توسعه پایدار، محله، بنیادی ترین عنصر مدیریت شهری است و در شورای ششم به این موضوع بسیار اهمیت دادیم. اراک را به ۵۵ محله تقسیم کردیم و برای سال آینده اولین رویداد کامل برنامه و بودجه محله‌ها را خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: طی دو سال گذشته دو جشنواره محله‌ای «کدوی قنات» و «سبزی و صنایع دستی سنجان» را برگزار کردیم و این نوع جشنواره‌های محلی ادامه پیدا خواهد کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر اراک تصریح کرد: در بازار تاریخی اراک نیز اقدامات بی‌نظیری خواهیم داشت. کمیته نظارتی برای رویدادهای هفته اراک که منتخبین مردم اراک هستند انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه نسل جدید با عناصر هویتی شهر اراک کمتر آشنایی دارد گفت: رسالت اصلی ما صیانت از هویت و فرهنگ غنی اراک است و تحت عنوان هفته فرهنگی اراک این کار را انجام می‌دهیم.

عین القضاتی با بیان اینکه امسال روز اراک را به هفته اراک توسعه دادیم افزود: شعار جدید ما برای شهر اراک، «اراک شهر رخدادها و رویدادها» است. ما به واسطه برگزاری رویدادهای مختلف می‌توانیم سرمایه گذاری‌های خوبی برای اراک جذب کنیم.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات ورزشی برای نسل نوجوان و جوان در هفته اراک گفت: هفته فرهنگی اراک، فرصت مناسبی برای معرفی نمادهای فرهنگی و ظرفیت های جدید شهر اراک است.

وی با بیان اینکه تمامی برنامه‌های هفته فرهنگی اراک، مردم محور و با مشارکت مردم است افزود: تمام برنامه‌ها با کمک متخصصین در حوزه‌های مختلف برگزار می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر اراک ادامه داد: فضای گردشگری و توجه به سبک زندگی مردم اراک و برگزاری برنامه‌های هویت بخش، مورد توجه ما در هفته فرهنگی اراک بوده است.

وی با اشاره به رونمایی از کتاب‌های نویسندگان شهر اراک در این هفته افزود: نشست‌هایی در خصوص فرش اراک جمعه صبح در سرای نوذری و فرهنگسرای شهر برگزار خواهد شد.

عین القضاتی در ادامه اضافه کرد: شهرداری ۱۲ هکتار در منطقه گردو به مبلغ ۱۲۴ میلیارد تومان از راه و شهرسازی خرید تا به سرمایه گذاران واگذار کند تا پروژه‌های هیجانی و تفریحی احداث شود.  

وی با اشاره به احداث شهربازی سرپوشیده در مجتمع آفتاب اراک گفت: مکان‌های ورزشی متعددی در مناطق کم برخوردار شهر اراک افتتاح خواهد شد.

عین القضاتی تصریح کرد: روز گذشته مراکز مشاوره کاج در پنج نقطه شهر اراک افتتاح شد که به مردم محلات مختلف شهر اراک، مشاوره رایگان ارائه خواهد داد و سیستم نوبت دهی آن به صورت الکترونیکی خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha