• چهارشنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۰۰
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403072519621
  • خبرنگار : 71560

کمالی پور: دنیا به اقتدار جمهوری اسلامی ایران پی برده است

کمالی پور: دنیا به اقتدار جمهوری اسلامی ایران پی برده است

یک عضو سابق کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران توانسته جایگاه خود را در دنیای امروز به دست آورده و علی رغم اینکه رژیم صهیونیستی روز به روز به انزوا می رود، جمهوری اسلامی ایران روز به روز به جایگاه واقعی خود نزدیک تر می‌شود.

یحیی کمالی پور در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به جایگاه جمهوری اسلامی ایران در شرایط امروز منطقه، بیان کرد: واقعیت این است که ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که تمام  تمرکز کشورها بر روی منافع کشور خود است. اینکه ما در دنیا فکر کنیم که دیگران می توانند دوست های خوبی برای ما باشند، واقعیت ندارد. ما سال ها است که یاد گرفتیم که اگر بخواهیم باقی بمانیم و بر راز و رمز ماندگاری انقلاب خود پافشاری کنیم، راهی جز این نداریم که اقتدار خود را در عرصه های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و نظامی ارتقاء دهیم.

با انجام عملیات وعده صادق جهانیان به اقتدار جمهوری اسلامی ایران پی بردند

وی در ادامه اظهار کرد: امروز دنیای استکبار به نوعی به اسرائیل چراغ سبز نشان داده تا مرتکب هر جنایتی شود.اگر امروز ما شاهد کشتار مردم بی گناه در فلسطین و غزه هستیم و اگر امروز شاهد قتل عام مردم لبنان هستیم، مطمئنا اگر کشور ما در این شرایط از خود ضعف نشان دهد به جای فلسطین، لبنان و یمن قطعا جنگ به کشور ما کشیده خواهد شد. ما باید اقتدار خود را در عرصه های مختلف به نمایش دربیاوریم. دو عملیات افتخار آمیزی که جمهوری اسلامی ایران انجام داد، سبب شده تا جهانیان به اقتدار ایران اسلامی پی ببرند. علی رغم اینکه از عملیات وعده صادق 2 چندین روز می گذرد اما دشمن هنوز این قدرت راپیدا نکرده تا بخواهد حرکتی انجام دهد.

جمهوری اسلامی ایران از کیان و حیثیت خود دفاع می کند

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: امروز همگان به توانایی‌های جمهوری اسلامی ایران پی برده‌اند. گرچه برخی ها از این مسئله صحبت می‌کنند که جنگ خوب نیست. ما هم اعتقاد داریم که جنگ خوب نیست. اما دفاع همواره مقدس است. جمهوری اسلامی با هیچ کشوری جنگ را آغاز نکرده است، بلکه ما امروز داریم از کیان و حیثیت  خود دفاع می‌کنیم. اگر این دفاع نباشد مانند سایر کشورها مورد هجمه قرار می‌گیریم. این اقتدار  باید هرچه بیشتر در داخل و خارج از کشور تقویت شود.

وی در ادامه تاکید کرد: از منظر حقوقی و بین المللی نیز نه تنها این اقدام جمهوری اسلامی ایران مغایرتی با حقوق بین المللی ندارد، بلکه عین حقوق بین الملل است که هر کشوری که مورد تهاجم قرار بگیرد حق دفاع دارد و ما نیز در دفاع از خودمان بسیار مقتدرانه عمل کردیم. اگر امروز در آمریکا و هر نقطه‌ای از این دنیا  صحبتی صورت بگیرد، یک پای آن جمهوری اسلامی ایران است. این حاکی از نقش تاثیر گذار جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: ایران توانسته در دنیا جایگاه خود را پیدا کرده و اقتدار خود را حفظ کنند. امروز حتی ابر قدرت های دنیا نیز از جمهوری اسلامی حساب می‌برند. امروز وزیر خارجه ما و رئیس مجلس ما به راحتی در مناطقی که دشمن آنجا را تهدید می‌کند، حضور پیدا می کنند. علی رغم اینکه روز به روز اسرائیل از سوی جامعه جهانی محکوم شده و به انزوا می رود، جمهوری اسلامی ایران جایگاه بالاتری پیدا می کند.  جمهوری اسلامی ایران توانسته از مسیر دیپلماسی و نظامی جایگاه خود را در دنیا تثبیت کند. امروز دنیا جمهوری اسلامی ایران را به عنوان یک کشور مقتدر می شناسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha