• چهارشنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۵
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403072519564
  • خبرنگار : 50214

آب انبارهای موقوفه یزد آبگیری می‌شوند

آب انبارهای موقوفه یزد آبگیری می‌شوند

ایسنا/یزد شهردار یزد در خصوص نشست با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با بیان این که اکثر آب انبارهای سطح شهر موقوفه‌اند، گفت: با توافق انجام شده با این اداره کل، مقرر شد اولین آب انبار برای آبگیری و استفاده در فضای سبز شهری در اختیار شهرداری قرار گیرد.

«ابوالقاسم محی الدینی» اظهار کرد: اولین نمونه از این اقدام، آب انبار جنب امامزاده سید نصرالله(ع) در بلوار مدرس است که به زودی برای آبیاری فضای سبز شهر یزد آبگیری و مورد استفاده قرار می گیرد.

وی افزود: در این جلسه همچنین درباره آزادسازی پلاک های موقوفه‌ای که در مسیر معابر شهری و طرح‌های عمرانی قرار می‌گیرد و همچنین جایگزین هایی که باید در اختیار اوقاف قرار بگیرد، تصمیماتی گرفته شد.

شهردار تصریح کرد: خوشبختانه در مورد برخی از طرح‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان که نیاز به تصمیم گیری در مدیریت شهری بود، نیز تصمیم گیری و زمان اجرایی شدن این تصمیمات هم  مشخص شد.

وی آزادسازی پلاک های موقوفه در مسیر معبر ۱۸ متری کوچه بیوک و پروژه پیامبر اعظم(ص) را از محورهای این نشست عنوان کرد و گفت: تعدادی پلاک موقوفه در مسیر معبر ۱۸ متری کوچه بیوک وجود دارد که خوشبختانه توافق نهایی صورت گرفت و انشاالله در روزهای آینده کار اجرایی آزادسازی آن‌ها شروع می شود. در خصوص طرح پیامبر اعظم(ص) نیز تعدادی از پلاک های موقوفه در مسیر هستند که نقشه‌های مربوطه تهیه شده و در حال قیمت گذاری است تا بتوانیم آن پلاک ها را از اوقاف خریداری و آزادسازی کنیم و یا این که در قبال آن به اوقاف معوض بدهیم.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری یزد، محی الدینی در پایان در خصوص زمین ۸۰ هکتاری در حریم شهر بعد از دروازه قرآن که در اختیار اداره کل اوقاف و امور خیریه استان است، گفت: در این خصوص مقرر شد طرح احداث کارگاه های مشاغل مزاحم شهری توسط اداره اوقاف برای این زمین ها تهیه شود و اوقاف به عنوان متولی و سرمایه گذار وارد شود و شهرداری هم اقداماتی که در خصوص تغییرکاربری در کمیسیون ماده ۵ باید انجام شود را دنبال کند تا انشاالله این زمین ها مورد بهره برداری قرار گیرد و نیّت موقوفاتی که بوده اجرا شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha