• چهارشنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۸
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403072519542
  • خبرنگار : 50225

با همکاری نوسازی مدارس و وزارت نفت؛

۳۰ مدرسه سنگی در خوزستان جمع‌آوری می‌شوند

۳۰ مدرسه سنگی در خوزستان جمع‌آوری می‌شوند
عکس خبرآرشیوی است

ایسنا/خوزستان مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیزات مدارس خوزستان از انعقاد تفاهم‌نامه با وزارت نفت برای جمع‌آوری مدارس سنگی استان خبر داد.

محمد سعیدی‌پور امروز (۲۵ مهرماه) در آیین افتتاح ۲۷ مدرسه خوزستان که با همکاری سازمان بسیج سازندگی، سپاه، اداره‌کل نوسازی و مدارس و آموزش و پرورش ساخته شده‌اند، اظهار کرد: سپاه پاسداران رسالت خیلی مهمی دارد و آن هم پاسداری از حق و حقیقت است؛ چیزی که نظام تعلیم و تربیت با صرف هزینه‌ها و امکانات فراوان می‌تواند آن را انجام دهد و این رسالت مشترک است. با توجه به اینکه سپاه پاسداران بهتر دیده و شنیده می‌شود، تمام دستگاه‌ها فرصت دارند که در کنار سپاه قرار بگیرند تا بتوانند اقدامات مردمی و اقدامات دولت را بهتر نشان دهند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: یکی از کارهایی که در سال‌های گذشته با کمک سپاه، بسیج و قرارگاه محرومیت‌زدایی شکل گرفت، ساماندهی و محرومیت‌زدایی مدارس سنگی در نقاط محروم و کم‌برخوردار بود؛ کاری که کمتر پیمانکاری حاضر به کار در این نقاط بود. تفاوتی که سپاه پاسداران با سایر پیمانکاران دارد این است که سپاه سود خود را در خدمت به مردم و جامعه می‌داند در حالی که پیمانکاران نوسازی به دنبال سود اقتصادی هستند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیزات مدارس خوزستان گفت: ما به کمک بسیج سازندگی موفق شدیم بیش از ۲۵ مدرسه در قالب ۶۳ کلاس درس را در سراسر خوزستان آماده کنیم و حدود ۳۴ کلاس درس در دست اجرا داریم. در مجموع ۳۲ مدرسه در قالب ۹۷ کلاس با کمک سپاه پاسداران در حال تکمیل و بهره‌برداری هستند.

سعیدی‌پور گفت: از محل اعتبارات دور دوم سفر رئیس جمهور، ۳۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل ۱۱۰ پروژه در قالب مسئولیت‌های اجتماعی نفت تامین شده است بنابراین با تامین منابع مالی هفته آینده اجرای کار پروژه‌های تکمیلی آغاز می‌شود تا پایان نیمه دوم سال تکمیل خواهند شد.

وی افزود: همچنین برای ساماندهی مدارس سنگی با کمک قرارگاه محرومیت‌زدایی و بسیج سازندگی، در قالب مسئولیت‌های اجتماعی تفاهم‌نامه‌ای با تفاهم‌نامه جدیدی با نفت برای جمع‌آوری مدارس سنگی را خواهیم داشت و بیش از ۱۰۰ کلاس درس در قالب ۳۰ مدرسه سنگی جمع‌آوری می‌شوند.

عبدالله حبیبی مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان هم در این آیین گفت: افتتاح هر مدرسه شور و شعف می‌آورد، به ویژه مدرسه‌ای که به نام مبارک مهدی یا مهدیه باشد. در استان خوزستان با هماهنگی، همراهی و همدلی بین مجموعه‌ها و ارگان‌ها روز به روز شاهد وقوع اتفاقات خوبی هستیم.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به افتتاح مدرسه مهدیه اهواز افزود: افتتاح این مدرسه و اجرای طرح عجمیان که موجب شاداب‌سازی بسیاری از مدارس شد ناشی از همکاری و همدلی است. بخشی از سازمان‌ها و صنعت‌ها در اجرای مسئولیت‌های اجتماعی کمک کردند و ۶ ‌هزار بسته نوشت‌افزار توسط یکی از شرکت‌ها توزیع شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: آموزش و پرورش پویا و متفاوت است و نقش بی‌بدیلی در جامعه دارد. خوشبختانه در این فضا، بهترین معلمان ما همکاری خوبی دارند. تفاهم‌نامه‌ای بین سپاه حضرت ولی‌عصر منعقد شد تا بهترین آموزگاران در این مکان فعالیت کنند و بهترین دانش‌‎آموزان را تربیت کنند.

وی عنوان کرد: این مدرسه برای دیگر مدارس الگو خواهد شد. مدیر نقش کلیدی در مدارس دارد و مدرسه در تراز انقلاب از همین مدارس شکل می‌گیرد و دانش‌آموزانی در راستای سند تحول بنیادین و حیات طیبه رشد خواهند کرد. تحولات بزرگی در خوزستان آغاز کرده‌ایم و امیدواریم روز به روز گسترش پیدا کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha