• چهارشنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403072519451
  • خبرنگار : 30147

مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چناران:

سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری ارتقای زیرساخت‌ها و رونق اقتصاد پایدار را به همراه دارد

سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری ارتقای زیرساخت‌ها و رونق اقتصاد پایدار را به همراه دارد

ایسنا/خراسان رضوی مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چناران گفت: سرمایه‌گذاری در زمینه گردشگری به ارتقای زیرساخت‌های این حوزه در چناران و رونق اقتصاد پایدار در شهرستان منجر می‌شود.

محمد طاهریان مقدم در گفت و گو با ایسنا از صدور ۴ موافقت اصولی تأسیسات گردشگری در چناران طی ۶ ماه اول سال ۱۴۰۳ خبر داد و افزود: چهار طرح گردشگری در کمیته فنی سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی بررسی و از این تعداد چهار مورد تأیید و موافقت اصولی برای آن واحدها صادر شد.

وی اظهار کرد: این طرح‌ها در زمینه ایجاد تأسیسات و زیرساخت‌های گردشگری در شهرستان چناران شامل ایجاد یک پارک طبیعت‌گردی و بوم گردی در روستای گردشگری اخلمد، صفی‌آباد و رادکان هستند.

سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری ارتقای زیرساخت‌ها و رونق اقتصاد پایدار را به همراه دارد

مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چناران افزود: این چهار طرح برای دریافت موافقت اصولی با حجم سرمایه‌گذاری بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ۲۵ نفر به‌صورت مستقیم و ۴۰ نفر به‌صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد.

طاهریان مقدم خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری در زمینه گردشگری به ارتقای زیرساخت‌های این حوزه در چناران و رونق اقتصاد پایدار در شهرستان منجر می‌شود، بنابراین با توجه به قرارگیری این شهرستان در مسیر جاده آسیایی به صورت ویژه این اقدام مورد حمایت قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به صدور موافقت اصولی با هدف توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهرستان بیان کرد: ایجاد و تغییر کاربری در برخی خانه‌های قدیمی به مرکز اقامتی و احداث مراکز تفریحی و گردشگری در شهرستان نیاز به تسهیلات بیشتر در حوزه گردشگری برای جذب سرمایه‌گذار دارد که دستگاه‌ها و متولیان این حوزه باید در این خصوص کمک کنند.

طاهریان مقدم افزود: خوشبختانه با کمک اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حوزه ایجاد مراکز اقامتی و تأسیسات گردشگری تاکنون بیش از ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چناران گفت: تاکنون ۱۳ واحد اقامتی و پذیرایی در شهرستان چناران پروانه بهره‌برداری دریافت کردند و در حال فعالیت هستند. این واحدها شامل رستوران، بوم گردی، اقامتگاه سنتی، خانه مسافر و ... می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha