• چهارشنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۹
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403072519364
  • خبرنگار : 50598

نماینده مردم اراک مطرح کرد

ضرورت انتقال آب خلیج فارس به استان مرکزی

ضرورت انتقال آب خلیج فارس به استان مرکزی

ایسنا/مرکزی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیران آب استان مرکزی تاکنون برنامه‌ای برای انتقال آب خلیج فارس به استان پیشنهاد نداده‌اند که بایستی این مهم پیگیری شود.

نادرقلی ابراهیمی ۲۵ مهرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در جلسه ای که اخیرا با وزیر نیرو برگزار شد، تنوع بخشی به سبد تامین آب بخش‌های شرب، صنعت و کشاورزی استان بویژه کلان شهر اراک در شرایط حال و آتی مورد تاکید قرار گرفت و درخواست شد.

وی افزود: در کوتاه مدت، تامین آب صنایع از محل آب‌های برگشتی، تمرکز تولید در گلخانه‌ها و اعمال نظارت بر مصرف در بخش کشاورزی و مصرف بهینه توسط بخش شرب، صورت می‌گیرد.

ابراهیمی با بیان اینکه از راهکارهای شرایط بلندمدت انتقال آب از خلیج فارس به استان مرکزی است، گفت: بعضی از استان‌های جنوبی و مرکزی ایران از این امکان بهره‌مند شده‌اند، ولی مدیران آب استان تاکنون برنامه‌ای برای این مهم پیشنهاد نداده‌اند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان با تاکید بر اینکه بایستی انتقال آب از جنوب، مطالبه، مطالعه و اجرایی شود تصریح کرد: با این اقدام، بخش مهمی از نیاز آبی توسعه‌ای و آتی بخش‌های صنعت و شرب استان مرکزی می‌تواند برطرف شود.

وی با بیان اینکه بحث جدی دیگر مربوط به حقابه‌های مسلم استان مرکزی است که طی سنوات گذشته توسط بعضی استان‌های همجوار از استان گرفته شده است، تاکید کرد: مدیران آب منطقه‌ای و آبفا به صورت جدی این موضوع را پیگیری کنند.

ابراهیمی با تاکید بر حفظ مجموعه باغستان‌های سنتی و ارزشمند منطقه سده اراک اظهار کرد: لازم است مدیریت آبفا استان برای تحت پوشش قرار دادن منازل منطقه راه آهن اراک، با هماهنگی مدیریت راه آهن هرچه سریعتر اقدامات لازم را پیگیری کند.

وی تصریح کرد: مسئولین جهاد کشاورزی و آب استان بایستی به احیای تشکل‌های آب‌بران توجه و اقدام جدی داشته باشند. مثال بارز و موفق، تشکیل تشکل‌های آب‌بران در طرح ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان است که در این طرح توزیع بهینه آب کشاورزی به طور مناسبی مدیریت شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha