• چهارشنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۴
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403072519352
  • خبرنگار : 50981

در گفت‌وگو با ایسنا گزارش شد؛

معدوم‌سازی ۹۲ تن مواد غذایی و آرایشی غیرمجاز در یزد/برخورد با ۴۷۴ واحد به دلیل بکارگیری اتباع

معدوم‌سازی ۹۲ تن مواد غذایی و آرایشی غیرمجاز در یزد/برخورد با ۴۷۴ واحد به دلیل بکارگیری اتباع

ایسنا/یزد مدیر سلامت محیط و کار مرکز بهداشت استان یزد از معدوم سازی ۹۲ تن مواد غذایی و آرایشی غیر قابل مصرف توسط بازرسان بهداشت استان طی شش ماهه ابتدای امسال خبر داد.

«وحید جعفری» در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طی شش ماه گذشته، بیش از ۷۱ هزار مورد بازدید از ۳۱ هزار مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در استان توسط بازرسین بهداشت محیط مراکز بهداشت شهرستان‌ها صورت گرفته است.

وی با اشاره به این که در بازدیدهای انجام شده حدود پنج هزار مورد اخطار جهت متخلفین امور بهداشت صادر شده است، افزود: تعداد ۶۱۷ فقره پرونده تخلفات بهداشتی به مراجع قضایی ارجاع که در نهایت ۲۲۵ مورد از آن منجر به پلمب واحد متخلف شده است.

مدیر سلامت محیط و کار استان اولویت‌های بازرسان بهداشت در این بازدیدها را جلوگیری از هرگونه مسمومیت و طغیان بیماری دانست و تصریح کرد: برخورد با فروش مواد غذایی توسط دوره‌گردها نیز در برنامه طرح تشدید واحد بهداشت محیط استان قرار دارد و در شش ماه اول سال جاری با ۷۷ مورد دوره‌گرد برخورد شده است.

جعفری با اشاره به این که در زمینه برخورد با اتباع گشت‌های مشترک به صورت جدی و مستمر در حال بازدید از اماکن عمومی حساس هستند، افزود: در سه ماه فصل تابستان امسال از ۴۷۴ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی حساس که در آن اتباع مشغول به کار بودند، بازدید شد که از این تعداد ۱۹ مورد به مراجع قضایی ارجاع داده شده، تعداد ۲۰ واحد اخطار دریافت کردند و ۹۰ واحد پلمب شدند.

وی ضمن بیان این که در شش ماه امسال تعداد ۲۴ هزار کارت بهداشت برای کارکنان مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی صادر شده است، تاکید کرد: از خرید مواد غذایی بدون مشخصات بهداشتی، از فروشگاه‌های مواد غذایی خودداری کرده و در هنگام خرید به تاریخ تولید و انقضاء مواد غذایی و پروانه ساخت وزارت بهداشت توجه داشته و همچنین از خرید مواد غذایی و آرایشی خارجی که فاقد کد وزارت بهداشت است، پرهیز کنند.

مدیر سلامت محیط و کار مرکز بهداشت استان در پایان یادآور شد: سامانه تلفنی ۱۹۰ جهت دریافت شکایات و گزارشات مردمی مرتبط با وزارت بهداشت و درمان اعلام و طی نیمه اول سال جاری ۹۱۷ مورد شکایت مردمی در استان گزارش شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha