• چهارشنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403072519328
  • خبرنگار : 71588

سربازان صهیونیست معترض به ادامه جنگ تعلیق شدند

سربازان صهیونیست معترض به ادامه جنگ تعلیق شدند

روزنامه عبری «هاآرتص» نوشت که ارتش رژیم صهیونیستی تعلیق ده‌ها سرباز ذخیره که مخالفت خود را با ادامه خدمت سربازی اعلام کرده بودند، آغاز کرده است.

به گزارش ایسنا، روزنامه عبری هاآرتص نوشت ارتش رژیم صهیونیستی تعلیق ده‌ها سرباز ذخیره که مخالفتشان را با تداوم خدمت نظامی‌ و عدم دستیابی به معامله تبادل اسرای صهیونیست در نوار غزه اعلام کرده بودند، آغاز کرده است.

این روزنامه عبری همچنین نوشت که ارتش رژیم صهیونیستی با سربازانی که نامه اعتراض‌آمیزی را امضا کرده و در آن خواستار انعقاد معامله تبادل اسرا شده و اعلام کرده بودند درصورت عدم حصول این توافق از خدمت نظامی امتناع خواهند کرد تماس گرفته و آنها را درجریان تصمیم برای تعلیقشان قرار داد.

روزنامه هاآرتص همچنین نوشت یکی از سربازان امضاکننده این نامه به یکی از همتایان خود اطلاع داد که فرماندهش از او در این مورد سوال کرد اما او امضای این نامه را رد کرده است.

طبق نوشته این روزنامه، یکی دیگر از سربازان این تماس تلفنی را «تهدید» توصیف کرد، در حالی که سرباز سوم گفت که فرمانده گردانش در تماسی طولانی او را توبیخ کرده و در پایان تصمیم به تعلیق وی از خدمت گرفته است.

پیش از این، روزنامه عبری «هاآرتص» گزارش داده بود که ۱۳۰ سرباز اسرائیلی از خدمت خودداری کرده‌اند و حضور در خدمت را منوط به دستیابی به توافق تبادل اسرا دانستند.

این روزنامه اشاره کرد: این سربازان خطاب به بنیامین نتانیاهو، وزرای دولت و رئیس ستاد ارتش این خواسته را مطرح کردند.

این روزنامه توضیح داد که «این نامه توسط سربازان ذخیره از جمله سربازان در واحد زرهی، توپخانه، فرماندهی جبهه داخلی و نیروی هوایی و نیروی دریایی امضا شده است».

در این نامه آمده است: «اکنون مشخص شده است که ادامه جنگ در غزه نه تنها بازگشت اسرا از اسارت را به تأخیر می‌اندازد، بلکه جان بسیاری از اسرا را که توسط ارتش اسرائیل کشته شده‌اند به خطر می‌اندازد».

در عین حال «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم اشغالگر تاکید کرده بود که «پدیده امتناع از خدمت در ارتش باید به زور و همانطور که قانون اجازه می‌دهد ریشه‌کن شود.

اوایل ژوئن جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا طرحی را برای توقف جنگ و آزادی اسرا مطرح کرد که حماس آن را قبول کرد اما بنیامین نتانیاهو شروط جدیدی را به این پیشنهاد اضافه کرده است که یوآو گالانت، وزیر جنگ این رژیم و دیوید بارنیا، رئیس موساد می‌گویند این شروط مانع رسیدن به توافق می‌شود.

قطر و مصر با همکاری آمریکا در مذاکرات غیر مستقیم میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی برای آتش‌بس و تبادل اسرا براساس ساختار سه مرحله‌ای که بایدن اواخر ماه مه ارائه کرد، میانجیگری می‌کنند.

حدود ۱۲ ماه است که رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا جنگ نسل‌کشی را علیه فلسطینی‌ها در غزه به راه انداخته است که نزدیک به ۱۴۰ هزار فلسطینی طی آن شهید و زخمی شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
امروز ۱۳:۰۵

همه انها دشمن خداهستند