• چهارشنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403072519316
  • خبرنگار : 50037

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان:

شوراها سیاسی عمل نکنند

شوراها سیاسی عمل نکنند

ایسنا/همدان رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان گفت: شوراها باید سیاسی باشند اما سیاسی عمل نکنند، چرا که هرچه آسیب دیدیم از سیاسی بودن و وابسته شدن شوراها به جریانات سیاسی بوده است.

علی اکبر نظری چهارشنبه ۲۵ مهرماه در اجلاس هفتاد و سومین مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلانشهر و مراکز استان‌ها به میزبانی شورای شهر همدان، اظهار کرد: در قانون اساسی ایران شورا تنها نهادی است که بیشترین توجه به آن شده اما کمترین بهره را از آن می‌بریم.

وی با اشاره به اینکه خرد جمعی یکی از نکته‌هایی است که اگر به آن خوب عمل کنیم به طور قطع جامعه را بیمه خواهد کرد، افزود: شوراها دارای چهار نقش اساسی می‌توانند در جامعه داشته باشند که نقش خدماتی، نقش فرهنگی، بُعد حاکمیتی، بحث پارلمان‌های محلی از جمله مواردی است که شوراها در آن می‌توانند نقش آفرین باشند.

نظری بیان کرد: مبنای کار شوراها از ابتدا خدمات رسانی به جامعه بوده و همواره شوراها محرم به احرام خدمت بوده‌اند و هستند و خواهند بود.

وی با اشاره به نقش فرهنگی شوراها نیز خاطرنشان کرد: اگر شوراها در حوزه فرهنگی ورود پیدا کنند و از خرد جمعی بهره ببرند جامعه را ارتقا خواهند بخشید.  

نظری همچنین در رابطه با بُعد حاکمیتی و سیاسی شوراها گفت: شوراها باید سیاسی باشند اما سیاسی عمل نکنند، چرا که هرچه آسیب دیدیم از سیاسی بودن و وابسته شدن شوراها به جریانات سیاسی بوده است.

وی بیان کرد: شوراها باید افرادی باشند که شناخت کامل به زوایای جامعه داشته باشند و زوایا و موقعیت خود را بشناسند و سیاسی بمانند اما هیچگاه سیاسی عمل نکنند تا بتوانند خدمتگزار خوبی برای مردم جامعه خود باشند.

نظری با اشاره به نقش شوراها در بحث پارلمان‌های محلی نیز یادآور شد: اساس کار شوراها مقنن بودن است. اگر شوراها به خوبی بتوانند این قوانین را برای جامعه محلی خود پالایش و به مردم ارائه دهند به طور قطع مردم تمکین خواهند کرد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان در ادامه گفت: کهن شهر همدان یکی از شهرهای تاب آور ایران بوده که در طول تاریخ مورد هجمه‌های فراوانی قرار گرفته اما همواره پایدار و تاب آور بوده است.

وی یکی از جمله سندهای‌ماندگاری این شهر کهن را تپه هگمتانه دانست، افزود:علم و دانش از دیگر عوامل ماندگاری شهر همدان بوده چرا که علم تمدن‌ها را جابه جا می‌کند و تمدن‌ها را به وجود می‌آورد ماندگاری تمدن‌ها پایه علم و دانش است و زایش‌ها بر پایه علم و دانش یک جامعه را ماندگار می‌کنند.

نظری همچنین با اشاره به نقش عوامل طبیعی و جغرافیایی منطقه در ماندگاری شهر همدان تصریح کرد: وجود ۹ رودخانه و دره، کوه الوند، زمین‌های حاصلخیز از جمله عوامل طبیعی و جغرافیایی دیگر در ماندگاری این شهر در طول تاریخ به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: همدان بارانداز مناطق مختلف امپراطوری در دوران اشکانیان و ساسانیان بوده و نیز چهارراهی است که جاده ابریشم از این مسیر می‌گذشته است.

نظری همچنین با اشاره به شخصیت‌ها و بزرگان همدان در طول تاریخ ، تصریح کرد: بوعلی سینا، عین‌القضات همدانی، میرسیدعلی همدانی، آیت الله آخوند معصومی همدانی از جمله شخصیت‌ها، دانشمندان و بزرگان همدان بوده‌اند که در این خطه قد علم کردند و این شخصیت‌ها تمدن‌ها را ساختند و همدان را به قله اوج و افتخار رساندند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha