• چهارشنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۲
  • دسته‌بندی: رسانه دیگر
  • کد خبر: 1403072519254
  • منبع : مطبوعات

اصرار بی‌دلیل

اصرار بی‌دلیل

در روزهای گذشته انتشار دو قطعه موسیقی با حواشی و واکنش‌های مختلفی از سوی مخاطبان روبه‌رو شده‌است؛ دو قطعه‌ای که محمدرضا گلزار و کامران تفتی اجرا کرده‌اند. این دو بازیگر پیش از این هم در قامت خواننده ظاهر شده بودند، اما مدت‌ها بود که قطعه تازه‌ای منتشر نکرده بودند.

به گزارش ایسنا، خراسان نوشت: در روزهای گذشته انتشار دو قطعه موسیقی با حواشی و واکنش‌های مختلفی از سوی مخاطبان روبه‌رو شده‌است؛ دو قطعه‌ای که محمدرضا گلزار و کامران تفتی اجرا کرده‌اند. این دو بازیگر پیش از این هم در قامت خواننده ظاهر شده بودند، اما مدت‌ها بود که قطعه تازه‌ای منتشر نکرده بودند. گلزار با قطعه‌ای به نام «خراب کردی» و کامران تفتی با قطعه «خیال» بعد از سال‌ها خود را به‌عنوان خواننده مطرح کردند. چندی پیش امیر مقاره، خواننده ماکان‌بند هم در یک تئاتر به نام «تیتانیوم» بازی کرد که واکنش‌های مختلفی را به دنبال داشت. مقاره پیش از این در سریال «جزیره» به کارگردانی سیروس مقدم هم ایفای نقش کرده و ضعیف ظاهر شده بود. عده‌ای معتقدند این‌که بازیگرها بخوانند و خواننده‌ها وارد عالم بازیگری شوند، بدون آن که خروجیِ حضورشان مطلوب و استاندارد باشد، صرفاً برای خوشایند طرفدارانشان است و فاقد هرگونه ارزش هنری است.

همه‌فن حریفی به نام گلزار!
زندگی هنری محمدرضا گلزار از سال ۱۳۷۷ تاکنون فراز و نشیب‌های زیادی داشته‌است. او ابتدا نوازنده گروه محبوب «آریان» بود که بعد از مدتی با ایرج قادری، کارگردان سینما آشنا و وارد دنیای بازیگری شد. گلزار تا امروز علاوه بر بازیگری، در حوزه‌های تبلیغات و اجرای برنامه‌های تلویزیونی حضور داشته و عضویت در هیئت رئیسه انجمن پدل و سرپرستی تیم ملی را هم تجربه کرده‌است! چهره‌ای که گویا می‌خواهد ثابت کند همه‌فن حریف است. گلزار خوانندگی را از دهه۸۰ شروع و تا دو سال پیش به‌طور پراکنده قطعه‌هایی را اجرا و منتشر کرد. تازه‌ترین قطعه موسیقی گلزار «خراب کردی» نام دارد. مهراد جم، ترانه‌سرا و آهنگ ساز این قطعه است. گلزار خبر انتشار این آهنگ را در صفحه شخصی‌اش اعلام کرد اما بعد از انتشار آهنگ، با غلبه بازخوردهای منفی مخاطبان بر واکنش‌های مثبت، قسمت نظرات صفحه شخصی‌اش را بست. بخشی از متن ترانه «خراب کردی» از این قرار است: «تو بودی عوض شدی/ تا دیدی دوست دارم/ اخلاقات همه فرق کرد/ حتی دوستاتم می‌گفتن یه وقت می‌پره از دستت برگرد/ ولی تو ترسی نداشتی/ فکر می‌کردی می‌مونم با اون گلی که کاشتی/ ولی این دفعه فرق داره/ عزیزم من دیگه نمی‌کنم با تو آشتی». تکرار حکایت ملودی‌های تکراری و ترانه‌های سست و ضعیف و خواننده‌ای که صرفا به‌واسطه شهرتش وارد این حوزه شده‌است. با این حال، برخی هم معتقدند چندان نمی‌توان به کار امثال گلزار خرده گرفت؛ چرا که وضعیت فعلی تعداد زیادی از خواننده‌های پاپ هم در مقایسه با خوانندگی این بازیگر بدتر نباشد، بهتر نیست!
 

«خیال» خوش تفتی برای موفقیت در خوانندگی
«خیال» هم بنا به گفته خواننده‌اش، کامران تفتی اولین قطعه از فصل جدید کاری اوست؛ قطعه‌ای با ترانه حسین محمودی، آهنگ سازی حامد دهقانی و تهیه‌کنندگی محمدرضا غلامی. کامران تفتی، بازیگر نام‌آشنای تلویزیون، سینما و تئاتر پیش از این هم سابقه خوانندگی داشته و حالا بعد از دو سال قطعه تازه‌ای منتشر کرده‌است. اگر بخواهیم واکنش مخاطبان به قطعه «خیال» را در مقایسه با قطعه «خراب کردی» گلزار بسنجیم، باید بگوییم انتقادها نسبت به اثر کامران تفتی خیلی کمتر بوده‌است، اما باز هم بودند کاربرانی که در نقد آن این‌گونه نوشتند: «چرا بعضی از بازیگرا که معروفن، فکر می‌کنن می‌تونن خواننده خوبی بشن؟/ سی دی خش‌دار بهنام بانی/ چه اصراریه به همه حوزه‌ها ورود کنید؟/ یاد کارای خودم افتادم. آهنگری می‌کنم، راننده پایه یک هستم، کار تاسیسات بلدم، نقاشی ساختمون هم انجام می‌دم»!

نکته جالب این‌که تعداد زیادی از مخاطبان، صدای کامران تفتی را مشابه صدای ناصر عبداللهی دانسته‌اند. دیگر این‌که ترانه «خیال» در مقایسه با ترانه‌ای که گلزار اجرا کرده، سالم‌تر و کم‌اشکال‌تر است: «این عشقه یا نفرت اینو نمی‌دونم/ تقدیره یا قسمت اینم نمی‌دونم/ طاقت نمیارم وقتی که بارونه/ وقتی که پاییزم بی تو زمستونه/ من طاقت نمیارم وقتی که یه عاشق/ دریا رو می‌فروشه به موج یه قایق/ عین خیالتم نبود بری چی می‌مونه ازت / غرور من عشق تویه دست به غرور من نزن». با این همه، در نهایت مخاطبان موسیقی هستند که تعیین می‌کنند کدام قطعه محبوب و پرمخاطب می‌شود و کدام قطعه خیلی زود پس از انتشار به فراموشی می‌رود؛ حالا می‌خواهد یک بازیگر آن را اجرا کرده باشد یا یک خواننده.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha